אחת מחלוצות הרכב החשמלי בעידן המודרני יוצאת לדרך בדור חדש לחלוטין. קרוב ל-16 שנים מאז הוצגה ניסאן ליף לראשונה (אוגוסט 2009), הופך הדור השלישי של הליף (Leaf, עלה) ממשפחתית קומפקטית אלמונית למראה, לרכב פנאי-קופה מסוגנן עם מבנה ליפטבק בעל חמש דלתות.
במפתיע, הליף החדשה קצרה מקודמתה, עם 435 ס"מ (449 בדור היוצא) מפגוש לפגוש. אך היא רחבה יותר (181 מול 179 ס"מ) ומעט גבוהה יותר - 155 לעומת 153 ס"מ. בסיס הגלגלים נותר דומה ועומד על 269 ס"מ (270 בדור היוצא). נפח תא המטען עומד על 437 ליטר, כמעט ללא שינוי.
המראה שואב השראה מדגמי ניסאן מודרניים וממה שניסאן מכנה שפת "ני" "סאן", שתי הברות שיוצרות את שם היצרנית ובאות לידי ביטוי במלבנים המוטבעים על המרכב, ביחידות התאורה מאחור ובתא הנוסעים. לאלו צורת שני פסים אנכיים ("ני") ומימינם שלושה אופקיים ("סאן").
הליף החדשה זכתה למראה עגלגל יחסית, עם חרטום בעל יחידות תאורה גדולות ופס תאורה לרוחב המרכב (בחלק מרמות הגימור). מאחור בולט במיוחד מסיט רוח גדול המשולב בדלת ומתחתיו יחידות תאורה.
צפייה בתוכן ניסאן ליף חדשה: הפעם השקיעו בעיצוב ובטווח
במאכזב לגלות (אך מובן חלקית לאור הזינוק בטווח) היא כבדה בכמה מאוצת ק"ג מהדגם הקודם, עם כ-1,800-1,900 ק"ג בהתאם לגרסה, לעומת כ-1,600 ק"ג בדגם היוצא. לכך אחראים בעיקר מצברים בעלי קיבולת גבוהה בהרבה. ניסאן תציע שתי גרסאות, הבסיסית עם קיבולת של 52 קוט"ש (40 בדור הקודם) והבכירה עם 75 קוט"ש (62 בעבר). לראשונה הספק מרבי של 177 כ"ס ומומנט מרבי של 35.1 קג"מ, לשנייה 218 כ"ס ו-36.2 קג"מ.
שתיהן מצוידות ביחידת הנעה חדשה המשלבת ביחידה אחת את המנוע החשמלי והתמסורת (הילוך יחיד, הנעה קדמית); שילוב זה מפחית ב-10% את גודל מערכת ההנעה, כך ניסאן. לשתיהן מהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 160 קמ"ש.
גרסת הטווח הארוך תציע יותר מ-600 ק"מ תיאורטיים, זינוק מרשים בהשוואה ל-385 ק"מ בלבד בין טעינות בדגם היוצא. נתון לגרסת הטווח הרגיל יפורסם בהמשך. בדור היוצא עמד הטווח למצברי ה-40 קוט"ש על 285 ק"מ בלבד. טעינה מהירה תתאפשר בתוך 35 דקות בלבד (מ-10 ל-80 אחוזים), כך ניסאן, אך לא הובהר באמצעות איזו קיבולת עמדה.
הליף תאפשר טעינת אביזרים נלווים, כמו מערכת שמע ניידת או כלי עבודה, משקע טעינה חיצוני. ביפן ניתן יהיה להשתמש במכונית כמצבר להפעלת תאורה או מכשירי חשמל בבית וככלי לאגירת אנרגיה סולארית (מלוח סולארי ביתי). באירופה ניתן יהיה לחבר את המכונית לתשתית החשמל ולהחזיר אנרגיה לרשת.
האבזור יהיה עשיר מבעבר, בין היתר עם שני מסכי "12.3 או "14.3 בהתאם לרמת הגימור, מערכת שמע עם רמקולים משולבים במשענות הראש, וחלון גג עם זכוכית מסננת חום ושהופכת שקופה או אטומה בלחיצת כפתור. מערכות הבטיחות יכללו, בין היתר, בקרת שיוט אדפטיבית המתאימה את מידת הבלימה הרגנרטיבית בהתאם לתנאי הדרך.
ומה עם ישראל? יבואנית ניסאן מוסרת כי שיווק הליף החדשה נמצא בבחינה, ובשלב זה לא ידוע מתי יחל או איזה מפרט יוצע אצלנו. תמחור הליף בחו"ל צפוי להתפרסם בתוך מספר חודשים, כאשר השיווק בעולם יחל בארה"ב בסתיו ולאחר מכן אירופה ושווקים נוספים. הייצור – כמו בדורות הקודמים – יבוצע ביפן ובריטניה.
יש שכן חדש, עולה מאמריקה, בעלים של שברולט טראוורס. כמובן שהטראוורס שלו משתמש בבנזין. הוא משנת 2025 כי השכן הזה הוא עולה חדש. זה אחד מהדגמים החדשים הטובים שנשארו, אבל הרכב החדש הטוב ביותר הוא פורד F250, יש כזה לקרובי משפחה שלי. בהתחלה הם חשבו לקנות את דגם ה-raptor היותר ביצועיסטי אבל הוא היה יקר ולכן הם קנו סופר דיוטי. היום מדדתי קרינה מהBYD סיליון 7 הממש חדש של השכנים. התוצאה הייתה מסוכנת—6.9 מיליגאוס. יש שכנים אחרים מאותו בניין שגם להם יש רכב חשמלי, מרצדס EQA SUV משנת 2021, ממנו מדדתי 6.4 מיליגאוס—גם הכמות הזאת מסוכנת, כי הכמויות הכי מזיקות הן מעל 6 מיליגאוס. רואים שאני ודני טורונטו לא טועים ויש קרינה מרכב חשמלי?
היצרנית המסורתיים חשבו לעשות את אותו הטריק, כמו במכוניות הבנזין, בכל דור לשפר טיפה לעומת הדור הקודם, כדי שתהיה סיבה לשדרג .
ופתאום באה טסלה והיצרניות הסיניות והפכו להם את הקערה , עם שדרוגים מטורפים מבחינת יכולות בכל דור חדש.
ניסן ליף היתה הראשונה אבל הם ישנו בעמידה וכולם עקפו אותה בסיבוב