דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נתקפה נוסטלגיה: פרארי מחזירה את הטסטרוסה

Getting your Trinity Audio player ready...

פרארי חשפה את מחליפת ה-SF90, שהייתה עד כה מכונית העל (עם תצורת מנוע מרכזי) החזקה והיקרה ביותר שלה. קוראים לה 849 טסטרוסה (Testarossa, "ראש אדום"), שם שמגיע מראשית ימי פרארי בשנות ה-50, אך זכור לרובנו מאחד הדגמים המפורסמים ביותר של היצרנית משנות השמונים. לישראל היא צפויה להגיע במהלך 2027.

למרות בחירה בשם היסטורי, אחד המפורסמים ביותר של פרארי בכל הזמנים, העיצוב מודרני ולא מתכתב כלל עם גרסאות המקור, ונראה יותר כמו עדכון עיצובי ל-SF90 המוחלפת. זה כולל שמירה על ממדים דומים ומשקל עצמי (1,570 ק"ג, יבש) זהה. המראה העדכני כן מביא לשיפור אווירודינמי עם כוח הצמדה של 450 ק"ג (25+) במהירות של 250 קמ"ש בעוד קירור המנוע והבלמים שופר ב-15%.

מערכת ההנעה ההיברידית מוכרת מהמכונית המוחלפת, אבל עם שורת שינויים. מנוע V8 בנזין בנפח 4.0 ליטר מקבל שינויים לאיברים פנימיים כמו ראשי צילינדרים, בלוק מנוע, מערכת תזמון, סעפות יניקה והזרקת דלק, בעוד צמד מגדשי הטורבו גדולים מבעבר, לדברי היצרנית הגדולים בתולדותיה. ההספק עומד כעת על 830 כ"ס, 50 כ"ס יותר מבעבר.

אל הבנזין חוברים שלושה מנועים חשמליים, שניים מהם מלפנים המניעים ישירות את הגלגלים הקדמיים ומייצרים כך הנעה כפולה עם הכוונת מומנט מלפנים, בעוד מנוע חשמלי נוסף מוצב בין מנוע הבנזין לתיבת שמונה הילוכים כפולת-מצמד.

בסך הכל מערכת החשמל מפיקה 220 כ"ס ויחד עם מנוע הבנזין מתקבלים 1,050 כ"ס, הופכים אותה כך לפרארי החזקה בהיסטוריה. וגם עם יחס ההספק משקל הטוב אי פעם, 1.5 ק"ג לכל סוס, לעומת 1.57 במכונית המוחלפת. גודל הסוללה (7.45 קוט"ש) וטווח הנסיעה החשמלי (25 ק"מ) נותרו ללא שינוי.

תוספת הכוח מאפשרת שיפור בביצועים, פחות מ-2.3 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש (0.2 שניות פחות), 6.35 שניות ל-200 קמ"ש (0.35 שניות פחות) ומהירות מרבית "גבוהה מ-330 קמ"ש". גם יכולת הבלימה שופרה, הודות לדיסקים קרמיים גדולים ב-12 מ"מ (372-410 מ"מ לפנים-אחור) ומערכת "ABS Evo" לשיפור תגובת ועקביות הבלימה בתנאים שונים מה שמאפשר לה לקצץ מטר במרחק הבלימה מ-100 קמ"ש (28.5 מטר).

הטסטרוסה קבעה זמן של דקה ו-17.5 שניות להקפת פיאורנו, מסלול הניסויים המפורסם של פרארי, שניה וחצי פחות מה-SF90. על שמו של המסלול נקראת גם חבילת "אסטו פיוראנו" (Asseto Fiorano) המשדרגת עוד יותר את היכולת הדינמית הודות למסיטי אוויר שונים מלפנים ומאחור לשיפור היעילות האווירודינמית, בולמים וקפיצים קשיחים יותר, מושבי באקט קלים (18 ק"ג פחות מהרגילים) ושימוש נרחב יותר בקרבון וטיטניום, שמביא להסרת 30 ק"ג מהמשקל העצמי.

בתא הנוסעים תמצאו חלוקה מובחנת יותר בין צד הנהג לנוסע, עם מעין "קן" עוטף לנהג. גלגל ההגה עם מתגי המגע של ה-SF90 נזרק לפח האשפה של ההיסטוריה, לטובת חזרה למסורת עם מתגים פיזיים ומשמח לא פחות מכך – מתג ההנעה האדום המסורתי. גם הנוסע לא קופח, וזוכה כעת למסך משלו עם תצוגת נתונים ותפעול מערכות שונות.

ה-849 טסטרוסה מחוללת גם מיני-מהפכה במקום בו פרארי לא משקיעה יותר מדי, ידידותיות לסביבה, עם שימוש לראשונה בתולדותיה בחומרים ממוחזרים לרכיבי אלומיניום במנוע. לדברי פרארי, כך תופחת ב-80% פליטת הפחמן הדו-חמצני בייצור חלקי היציקה של מערכת ההנעה.

גם מערך הבטיחות שודרג עם בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, זיהוי תמרורים וערנות נהג. אבל לדעתנו, אם אתם צריכים התרעת ערנות לנהיגה בפרארי, כנראה שלא מגיע לכם להיות בעלים של אחת.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה