בקצרה:
- תמונות של ג'יפ קומפאס חדש דלפו לרשת
- עם מנוע בנזין, היברידי-נטען או חשמלי מלא
- שיווק מקומי צפוי להתחיל לקראת בסוף השנה

טייק 3: תמונות ראשונות של קומפאס חדש, דור שלישי בשושלת לדגם הפנאי הקומפקטי של ג'יפ, דלפו לרשת. אצלנו הוא צפוי לנחות בסוף השנה.
התמונות שנחשפו כעת מציגות מרכב זוויתי וקשוח למראה מקודמו הרך יותר, כולל תוספות קרביות בדמות פסי הגנה שחורים סביב למרכב. יש יחידות תאורה מקוריות מלפנים ומאחור עם לוגו מואר של המותג, בעוד סבכת הפסים המפורסמת בחזית זוכה לעיצוב ייחודי. בסביבת הנהג בולט מסך מגע גדול, ולפחות בתמונות נראה שהיצרנית השקיעה בשיפור איכות החומרים.

מגוון מערכות הינע: כבסיס תשמש פלטפורמת STLA Medium של קונצרן סטלנטיס, המשרתת גם את פיג'ו 3008, אופל גרנדלנד וסיטרואן C5 איירקרוס. גם מערכות ההנעה צפויות להיות דומות לאחים האירופים, עם מנוע בנזין, היברידי-נטען וחשמלי מלא.
בבסיס מנוע בנזין מוגדש מבית פיג'ו עם 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר ומערכת היברידית מתונה (48V), תיבת 6 הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית. גרסה היברידית-נטענת משלבת מנוע בנזין מוגדש, עם 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטר ומנוע חשמלי, תיבת 7 הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית. סוללת 17.9 קוט"ש אמורה לאפשר כ-85 ק"מ נקיים מזיהום.
גרסאות חשמליות יוצעו עם מנוע בודד (הנעה קדמית) או עם צמד מנועים והנעה כפולה, עם טווח נסיעה תיאורטי שיעמוד על בין כ-500 ק"מ מסוללת 73 קוט"ש ל-700 ק"מ מ-98 קוט"ש. טעינה מהירה (160 קילוואט) אמורה לאפשר מילוי ל-80% בתוך כחצי שעה.

מה אנחנו חושבים: למרות עיצוב ייחודי, סמל מותג נחשק ופניה לקטגוריה פופולרית, הקומפאס לא זכה בעבר להצלחה המיוחלת. לא בדור הראשון לפני כמעט 20 שנה, ולא בדור השני שהחליף אותו לפני כעשור. שכן מחד, הוא לא באמת הציע את ה-DNA הקרבי לשטח של המותג, ומאידך כשל בתחום איכות הנסיעה.
לדור החדש יש נקודת פתיחה טובה יותר, וזו הפלטפורמה המודרנית של הצרפתים. עם זאת, הצלחתו תיקבע לפי תג המחיר שיצמידו לו. המנעות מניסיון למצב אותו גבוה מדי מול מותגי יוקרה גרמניים היא צעד ראשון בדרך להצלחה אפשרית. ניסיון לעשות כך בכל זאת עלול לפגוע בו.