בקצרה:
- רנו חשפה טראפיק חדש וחשמלי
- עם פלטפורמה ייעודית ומערכת חשמל מתקדמת
- בתחילת השנה באירופה, לא ברור מתי ינחת כאן

חשמל מסחרי: רנו הציגה את גרסת הייצור הסדרתי לטראפיק חשמלי וחדש, דגם ראשון בהיצע המסחריות העתידי שלה. לכבישי אירופה הוא צפוי להגיע בתחילת השנה הבאה, במטרה להתמודד מול המסחריות הנקיות מזיהום של סטלנטיס, וגם מול צמד האחים לבית פורד (טרנזיט) ופולקסווגן (טרנספורטר), אבל עוד לא ברור מתי, אם בכלל, ינחת כאן.
בשונה מהטראפיק הנוכחי, שהוצע בגרסה חשמלית מוסבת מדיזל, החדש עושה שימוש בפלטפורמה ייעודית. והוא עושה זאת עם מנוע אחורי (204 כ"ס), סידור המאפשר זוויות היגוי גדולות וקוטר סיבוב דומה לקליאו (10.3 מטר).

קיבולת הסוללה טרם פורסמה, אבל טווח הנסיעה יעמוד על כ-450 ק"מ, 150 ק"מ יותר מהטארפיק החשמלי היוצא. שימוש במתח גבוה (800V) יאפשר טעינה אולטרה מהירה ומילוי מ-15% ל-80% בכ-20 דקות. בנוסף ניתן יהיה לעשות שימוש בסוללה להפעלת מכשירים חיצוניים (V2L) או כדי לאגור חשמל בשעות השפל ולספק אותו למערכת הביתית ולרשת החשמל הציבורית בשעות השיא (V2G).
מה עוד צריך לדעת: הטראפיק יוצע עם אפשרות בחירה בין שני אורכי מרכב: 487 ס"מ בין הפגושים ונפח הטענה של 5.1 קוב בגרסה הקצרה, או 5.27 מטר ו-5.8 קוב בארוכה. כושר ההעמסה דומה לטראפיק דיזל המשווק כיום (1.25 טון) בעוד כושר הגרירה נמוך בחצי טון (2 טון).

העיצוב החיצוני שומר על דמיון לאב הטיפוס והוא מרשים ומודרני ביחס למקובל בקטגוריה, הודות לחרטום מקורי עם יחידות תאורה מפוצלות. סביבת הנהג היא המוכרת מהדגמים העדכניים של רנו, עם לוח מחוונים דיגיטלי ("10) ומסך מגע גדול ("12) המפונה בזווית לכיוון הנהג.
מה אנחנו חושבים: הטראפיק החדש מביא לשיפור יכולות משמעותי ביחס לקודמו, הודות לפלטפורמה ייעודית ומתקדמת. היא גם מסייעת לו להציג יתרונות משמעותיים מול מתחריו האירופאיים בטווח הנסיעה, בטעינה המהירה וגם באפשרות לעשות שימוש בסוללה כמקור אנרגיה.
השאלה הגדולה תהיה תג המחיר שיוצמד לו. אם יהיה קרוב לגרסאות הדיזל, יש לו סיכוי לזכות להצלחה רבה הודות לעלויות שימוש נמוכות משמעותית, סעיפים קריטיים עבור לקוחות פרטיים וחברות שילוח. אם לא, זה יהיה קשה הרבה יותר.