דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אולי בכל זאת? מאזדה מתכננת קאמבק למנוע הרוטורי

Getting your Trinity Audio player ready...

האם בקרוב נזכה ליורשת מודרנית בשושלת מכוניות הספורט עם מנוע הרוטורי (וואנקל) של מאזדה - ה-RX-7 ו-RX-8? אחרי אין סוף שמועות, רמזים ותקוות שהתנפצו, נראה שביצרנית הקטנה חוזרים שוב להבטיח את מה שחובבי רכב חולמים עליו כבר יותר מעשור: מכונית חדשה עם מנוע הרוטור המשולש.

המנהל הטכני של מאזדה, ריוצ'י אומשיטה, סיפר למגזין "מוטור-טרנד" שיורשת רוחנית ל-RX-7 נמצאת בפיתוח, אך עדיין לא עברה את המשוכה החשובה ביותר: אישור לייצור. לדבריו, המכונית כבר כמעט ומוכנה מבחינה טכנית, בין היתר תודות לידע שנצבר לאחרונה עם פיתוח המנוע הרוטורי של ה-MX-30.

צפייה בתוכן אולי בכל זאת? מאזדה מתכננת קאמבק למנוע הרוטורי

רכב הפנאי החשמלי, נזכיר, הוצע במשך זמן קצר גם בגרסה עם מאריך טווח, כמענה לביקורת על טווח הנסיעה הקצר במיוחד - 200 ק"מ בלבד. אלא שמאזדה בחרה בפתרון יוצא דופן, מנוע רוטורי מתודלק בבנזין במקום מנוע טורי שגרתי כפי שנהוג במתחרות.

ובעוד שהפתרון הזה לא סייע להצלחת ה-MX-30, שנחשב לכשלון מסחרי, ביצרנית לא איבדו אמון ברוטורי. לדברי אומשיטה, מכונית הספורט החדשה, שתעשה שימוש כמובן במנוע רוטורי חזק בהרבה, תתבסס בעיצובה על מכונית התצוגה "איקוניק SP" מ-2023. בכך ניתן לצפות לקריצה יותר ל-RX-7, המכונית המצליחה ביותר של מאזדה עם מנוע וואנקל שיוצרה ביותר מ-800 אלף יחידות בשלושה דורות בין 1978 ל-1997, ופחות ל-RX-8 שהחליפה אותה בתחילת שנות ה-2000.

לדברי אומשיטה, האיקוניק SP הסדרתית עשויה להגיע לייצור בשתי גרסאות: חשמלית עם מנוע רוטורי כמאריך טווח, ובגרסה רוטורית טהורה. מדובר בגישה שונה מזו שמאזדה בחרה ואישרה כבר לדור הבא של ה-MX-5, מכונית הספורט הקטנה. זו תושק בקרוב בדור חמישי, שבדומה לקודמיו יעשה שימוש במנוע בנזין מסורתי עם תיבה ידנית והנעה אחורית.

הכתבה בשיתוף The Wheel Network

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה