דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

"כשל שלא נראה מעולם" במושב הנהג של MG3

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • כשל נדיר התגלה במבחן הריסוק של MG3
  • מושב הנהג התעוות והחמיר משמעותית את הפגיעה
  • היצרנית: נטמיע את השינויים הנדרשים בפס הייצור

ליקוי חריג: יומיים לאחר שפרסם תוצאות של סבב מבחני ריסוק נרחב, ארגון הבטיחות האירופי EuroNCAP מוציא הודעה נוספת ונדירה שמתייחסת לדגם בודד - מכונית הסופר מיני MG3, המשווקת גם בישראל. לדברי הארגון, במהלך מבחן הריסוק התגלה כשל נדיר בנעילת מושב הנהג, מה שהוביל לכך שהמושב התעוות מעוצמת הפגיעה ויצר לחץ על רגלה הימנית של בובת הניסוי.

הליקוי התרחש במסגרת ההתנגשות חזיתית בחפיפה חלקית, אחד ממבחני הריסוק המורכבים ביותר. למרות שתא הנוסעים נותר שלם ובטוח, עיוות המושב הוביל להחמרה משמעותית במדדי הפגיעות בגפיים התחתונות. ב-EuroNCAP טוענים כי מדובר בליקוי שלא נראה מעולם, במאות המבחנים שביצע הארגון מאז שנת 1997. בנוסף, ראש הבובה פגע בגלגל ההגה וחשף כשל נוסף בכרית האוויר.

מה עוד צריך לדעת: למרות הפגיעה הנדירה, המכונית זכתה בציון סביר של ארבעה כוכבים, לאחר שמערכות הבטיחות שופרו בעקבות המבחן שביצע הארגון המקביל באוסטרליה (ANCAP) בשנה שעברה, שבו זכתה המכונית ב-3 כוכבים בלבד.

ב-EuroNCAP הסבירו כי מערכת הניקוד הנוכחית לא מאפשרת הורדה משמעותית של הציון בגלל ליקוי יחיד, והודו כי המבחן הנוכחי חשף בעיה במערכת הניקוד. בעקבות הממצאים שוקלים בארגון שינויים בפרוטוקול הניקוד.

ב-MG הגיבו מיד לממצאים והבטיחו ליישם שינויים במנגנון הנעילה של מושב הנהג ובכרית האוויר, אך אלה ייושמו רק על מכוניות חדשות בפס הייצור. ב-EuroNCAP יעבירו את המידע לרשויות האירופיות שישקלו קריאה לתיקון ("ריקול"), ובמקרה כזה יתוקנו הליקויים גם במכוניות שכבר נוסעות על הכבישים.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 15 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה