בקצרה:
- לנד רובר תחשוף בקרוב פרילנדר חדש
- עם פלטפורמה ומערכות הנעה של צ'רי
- בינתיים רק עבור השוק הסיני

בריטי-הודי-סיני: לנד רובר צפויה לחשוף בשבועות הקרובים פרילנדר חדש, מי שנחשב לרכב הפנאי הקומפקטי-רך הראשון של היצרנית הבריטית, כשהוצג בסוף שנות ה-90 והוחלף לפני כעשור על ידי דיסקברי ספורט.
הדגם החדש מפותח בימים אלו בשיתוף פעולה בין JLR (יגואר-לנד רובר) הבריטית-הודית לבין צ'רי הסינית, שיתוף פעולה עליו דיווחנו לפני למעלה משנה. הפרילנדר צפוי להתבסס על פלטפורמת T1X של צ'רי, עליה מתבססים מרבית רכבי הפנאי של הקונצרן הסיני שמשווקים אצלנו.
הייצור יתבצע במפעלי צ'רי בצ'אנגשו, סין, שם מורכבים כיום הדיסקברי ספורט וריינג' רובר איווק, אך ייצורם של אלו צפוי להסתיים בסוף השנה הנוכחית- וכך יתפנה מקום לפרילנדר החדש. השיווק צפוי להתחיל במהלך המחצית השנייה של 2026, בתחילה עבור השוק המקומי ובהמשך ייתכן וגם לשווקי יצוא. היבואנית המקומית מסרה כי היא "פועלת מול היצרן על מנת להביא את הדגם לישראל".
מה עוד צריך לדעת: גם מערכת ההנעה תגיע מצ'רי, והיא תהיה היברידית-נטענת עם מנוע חשמלי (אחד או שניים) ומנוע בנזין מוגדש בנפח 1.5 ליטר שישמש גנרטור לטעינת הסוללה, ויתחבר להנעה במהירות גבוהה. ההספק המשולב צפוי להיות גבוה מ-300 כ"ס וטווח הנסיעה החשמלי יהיה 90 ק"מ לפחות.

בשלב זה עדיין לא ברור אם העיצוב ישמור על נאמנות לקו המוכר של לנד רובר, או שהשוק הסיני יזכה למראה שונה לגמרי, כפי שאודי עשתה לאחרונה. נשיא JLR סין, צ'ינג פאן, אמר כי "הדגם החדש יהדהד את הרוח המקורית של הפרילנדר, אך יעדכן אותה כדי לפנות לצרכנים סינים המעוניינים בחוויה טכנולוגית מתוחכמת".
מה אנחנו חושבים: קונצרן JLR השוקע דיווח על צניחה של 24% בהכנסות ברבעון השני של 2025, עוד לפני מתקפת הסייבר שהשביתה את קווי הייצור לזמן ממושך ועלתה לו מיליארדים. לכן ברור כי הוא יזדקק לסיוע חיצוני כדי להתאושש.
החיבור לצ'רי ללא ספק יאפשר ללנד רובר להישען על ידע טכנולוגי נרחב, לצד רשת הפצה רחבה בסין ומחוצה לה. אבל האם הוא גם יאפשר לה לשמור על התדמית היוקרתית ועל הייחוד שאפיין את המותג במהלך השנים? להערכתנו, לחובבי המותג יש סיבות לדאגה.