דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עם פחות חלקים וטווח מוגדל: סטלנטיס מפתחת סוללה חדשה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הזרוע הצרפתית של סטלנטיס מפתחת סוללה חדשה
  • משלבת את ממיר המתח והמטען בגוף הסוללה
  • צפויה לצאת לשוק רק בסוף העשור

סוללה משופרת: יצרנית הרכב סטלנטיס, חברת האם של פיג'ו, סיטרואן, פיאט, קרייזלר ומותגים נוספים, חשפה אב-טיפוס לסוללה חדשה, לקראת תחילת שלב הניסויים בכביש הציבורי. הסוללה, שזכתה לשם IBIS (ר"ת של Intelligent Battery Integrated System) פותחה בשיתוף פעולה עם סאפט, בעצמה חברה בת של ענקית האנרגיה הצרפתית טוטאל אנרג'יס.

החידוש בסוללה החדשה, שכעת הותקנה לראשונה בפיג'ו E-3008, הוא בשילוב ממיר המתח והמטען בתוכה - שני רכיבים שעד היום הותקנו בנפרד. בנוסף, היא מספקת מתח גם למערכת ה-12 וולט במכונית לטובת הפעלת אביזרים, ובכך מאפשרת לוותר גם על המצבר הקטן.

מה עוד צריך לדעת: בסטלנטיס מבטיחים כי הסוללה החדשה משפרת ב-10% את היעילות האנרגטית, ובהתאם גם את טווח הנסיעה, ומשפרת ב-15% את הספק המנוע. במקרה של ה-E-3008, ההספק עלה מ-204 ל-235 כ"ס. בנוסף, היא מקצרת את זמן הטעינה הביתית ב-15% ומביאה לחיסכון של 10% בצריכת החשמל בטעינה, ככל הנראה בשל צמצום ההפסדים של ממיר המתח.

הסוללה החדשה מפחיתה גם את משקל הרכב ב-40 ק"ג, בשל הצמצום באביזרים הנוספים, ומאפשרת כך - לצד הגדלת הטווח - גם חסכון של 17 ליטרים בנפח. בסטלנטיס מבטיחים תחזוקה פשוטה יותר, עם אפשרות לשימוש ברכב גם כאשר חלק מהתאים בסוללה כשלו, וכן תהליך מחזור קל יותר בתום חייה של הסוללה.

מה אנחנו חושבים: בזמן שהעולם (בעיקר הסינים, אבל לא רק) דוהר לכיוון סוללות מצב מוצק וסוללות נתרן מתקדמות, בסטלנטיס משקיעים בשיפור הטכנולוגיה הקיימת של סוללות הליתיום. ולא שמדובר ברעיון רע בהכרח - שכן מסתבר שיש לא מעט מה לשפר גם בסוללה המוכרת - אלא שעד שהטכנולוגיה של סטלנטיס תצא לשוק, אי שם בסוף העשור, סביר להניח שבשוק הסוללות יופיעו מוצרים מתקדמים בהרבה. מישהו שם חייב להגביר את הקצב.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 15 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

חזור למעלה
">