דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

המכוניות הנמכרות ביותר ב-2019

Getting your Trinity Audio player ready...


בשנת 2019 עלו על כבישי ישראל 253,938 מכוניות חדשות, נתון המהווה ירידה של 6.5% ביחס לשנת 2018 - שבעצמה היתה שנת ירידה ביחס לקודמתה. כך או אחרת מדובר בהרבה מאוד כלי רכב חדשים שעלו על הכביש, והמספרים האלו לא כוללים כמה אלפי מוניות, משאיות, אוטובוסים וכלים דו-גלגליים. גם רכבי היבוא המקביל לא נכללו בנתונים, ומדובר בכמה אלפי כלי רכב. ומי הן 10 המכוניות הכי נמכרות בישראל? בשביל זה תצטרכו לחכות לסוף הכתבה...

שימו לב: השינוי המצוין בטבלאות הוא ביחס לנתוני 2018. הסימן ^ מציין כניסה חדשה לעשיריה המובילה.


דירוג המותגים
לראשונה אי פעם, חצה מותג רכב בודד את רף 40 אלף הרכבים בשנה. מדובר כמובן ביונדאי, ששולטת בשוק המקומי כבר שנים רבות. יחד עם האחות קיה חולש הקונצרן הדרום קוריאני על 28.4% משוק הרכב בישראל - נתון חסר תקדים.

במקום השני ניצבת טויוטה, שחוותה השנה זינוק אדיר במכירות הודות להשקות של הקורולה והראב 4. מלבד זאת, מותגים מעטים בלבד רשמו עליות. מי שיכולות לחייך השנה הן פיג'ו ומיצובישי, אך לעומתן יש יבואניות רבות שחוו תקופה לא פשוטה. במותגים של קבוצת קרסו (רנו, ניסאן, דאצ'יה ואינפיניטי) נרשמו ירידות דרמטיות. גם צ'מפיון מוטורס וסמל"ת חוו ירידה במרבית המותגים.

אצל פורד, אופל ופיאט הירידה גדלה משנה לשנה, אם כי אופל עברה לאחרונה ליבואנית חדשה שתנסה לשקם את המותג.

בשוק היוקרה נמשכות הירידות אצל שלישיית הצמרת הגרמנית, ובמקומן מתחזקות וולוו, לקסוס, ג'יפ ולנדרובר.



דירוג הקטגוריות
הטבלה שלפניכם מציגה תמונת מצב מרתקת בנוגע לשינויים בטעם של הצרכן הישראלי. בתוך 5 שנים התכווצה קטגוריית המשפחתיות באופן משמעותי, בעוד רכבי הפנאי הקומפקטיים רשמו זינוק אדיר.

השנה נרשמה היחלשות בקטגוריית הסופר מיני, אך זו צפויה להתחזק ב-2020 בזכות השקות של מספר דגמים משמעותיים. גם אצל רכבי הפנאי הקטנים צפויה שנה של השקות שתגדיל את כוחם, בעוד עליית המס על המכוניות ההיברידיות עשויה לצמצם את כוחה של קטגוריית המשפחתיות.
שינויי המס התבטאו גם בקטגוריית המנהלים, שם נפרדנו השנה מיונדאי סונטה, קיה אופטימה וטויוטה קאמרי (שבינתיים הספיקה לחזור). ההמתנה למתיחת הפנים של סקודה סופרב תרמה גם היא לירידת המכירות בקטגוריה.
עוד מגמה בולטת היא ההתחזקות של רכבי הפנאי היוקרתיים, שלא על חשבון קטגוריות היוקרה האחרות. במקביל קטגוריית המשפחתיות הקטנות נמצאת לקראת היעלמות, וכך גם המיניוואנים.




מיני
אין כל חדש תחת השמש. הפיקנטו ממשיכה לשלוט בקטגוריית המיני, יונדאי i10 בעקבותיה ואילו הספארק משתרכת מאחור. כל היתר פשוט לא קיימות בקטגוריה הזו: הסלריו, הפיג'ו, הסיטרואן והאופל כבר לא משווקות. בשנה הבאה המצב יהיה מעניין יותר עם הדגם החדש והרובוטי של יונדאי i10.
יצאו מהעשיריה: סקודה סיטיגו





סופר מיני
כאן אנו צפויים להמתין לשנה מסקרנת יותר ב-2020. ניסאן מיקרה, שהובילה את הקטגוריה, הפסיקה להימכר - ובמרבית השנה היבואנית המתינה לדור החדש שהגיע לאחרונה. ה-i20 קפצה לפסגה בזכות מתיחת הפנים והבלנו זינקה קדימה הודות לתוספת מערכות הבטיחות. בשנה הקרובה נפגוש בדגמים חדשים לחלוטין של רנו קליאו, פיג'ו 208, אופל קורסה, הונדה ג'אז וטויוטה יאריס, בעוד ה-i20 והאיביזה ישפרו מכירות הודות לזכיה במכרז הצבאי - והטבלה הזו צפויה להיראות שונה בתכלית.
יצאו מהעשיריה: ניסאן מיקרה, סקודה פאביה





משפחתיות קטנות
הקטגוריה הזו הולכת ונעלמת. האקסנט שהגיעה השנה מובילה, אך במספרים נמוכים בהרבה בהשוואה לקודמתה ה-i25. הראפיד כבר לא משווקת בישראל וכך גם קיה ריו סדאן, סיאט טולדו ופיאט טיפו.
יצאו מהעשיריה: פיג'ו 301



משפחתיות
אחרי שכבר עסקנו פה רבות בהספדים לקטגוריית המשפחתיות, השנה חלה התעוררות מסוימת - בעיקר בזכות ההשקה של הקורולה ההיברידית. הכמויות שנכנסו לישראל מהקורולה והאיוניק גדולות בהרבה מהמספר שמוצג בטבלה, שכן היבואניות מיהרו למלא מחסנים לפני עליית המס של 2020. האוקטביה תוחלף בסוף השנה בדור חדש אך ממשיכה להציג מספרי שיא, ואילו מתוך כמות של כ-2,800 מכוניות מדגם מאזדה 3 - רק כ-300 הן מהדור החדש.
יצאו מהרשימה: טויוטה אוריס





רכבי פנאי קטנים
כמות המכירות בקטגוריה עלתה משמעותית השנה, וההגמוניה של סוזוקי נחלשה. הסטוניק זינקה ולטעמנו בצדק, הודות לשילוב של מנוע מוצלח, מערכות בטיחות מקיפות ותג מחיר אטרקטיבי. אלה גם המאפיינים שהציבו את הארונה במקום השלישי. מיצובישי ממשיכה למכור כמויות לא מבוטלות מה-ASX, ולראשונה נכנסה MG לעשיריה המובילה - וזה עוד לפני הדגם החשמלי החדש. אם תהיתם, סוזוקי ג'ימני מכר 307 יחידות. בשנת 2020 הקטגוריה הזו צפויה להיות מסקרנת הרבה יותר, עם דגמים חדשים של פיג'ו 2008, ניסאן ג'וק, רנו קפצ'ור, סקודה קאמיק, קיה סלטוס, יונדאי ווניו ועוד.
יצאו מהרשימה: מאזדה CX-3



רכבי פנאי קומפקטיים
הקטגוריה הגדולה בישראל רשמה השנה למעלה מ-75 אלף מסירות, נתון פשוט מדהים. הלהיטים הם עדיין טוסון וספורטאז', אך הנירו צמח השנה בצורה מרשימה והצליח לעקוף את שני אחיו הגדולים ולזכות במקום הראשון - נתון חסר תקדים לרכב היברידי. הקודיאק זינק גם הוא, וכך גם הראב 4 החדש ששבר שיאים של שנים רבות - ויחד עם ה-C-HR השיג ליבואנית למעלה מ-10,000 מסירות. בשנה הקרובה לא צפויות השקות של דגמים משמעותיים בקטגוריה הזו.
יצאו מהרשימה: ניסאן אקסטרייל, סובארו XV





רכבי פנאי גדולים
אין כמעט שינויים בקטגוריה הזו. מרתק לראות את המספרים של הלנדקרוזר, כשזוכרים שמדובר בכלי רכב במחיר של יותר מ-300,000 שקלים. הביקוש אליו עד כדי כך קשיח, שבשנת 2019 הוא מכר בסך הכל רכב אחד יותר מב-2018. הסנטה פה של יונדאי התחזק הודות להשקת הדגם החדש והבלייזר של שברולט יראה את כוחו בשנה הבאה.
יצאו מהרשימה: מיצובישי פאג'רו.



מכוניות מנהלים
הקטגוריה הזו התרסקה השנה, פשוט בגלל מחסור בדגמים רלוונטיים. השיווק של הסונטה והאופטימה הופסק באפריל עם עדכון נוסחת המס הירוק, וגם הקאמרי של טויוטה יצאה מהזירה לתקופה ארוכה. הסופרב המתינה למתיחת הפנים שהגיעה רק לאחרונה, ואילו אצל ב.מ.וו חיכו ל-3 החדשה ובאודי המתינו ל-A4 המעודכנת. הפאסאט צפויה להגיע רק בעוד מספר חודשים ואילו פיג'ו 508 החדשה לא זכתה למספרי מכירות גבוהים.
יצאו מהרשימה: פולקסווגן פאסאט, קיה אופטימה, טויוטה אוונסיס.



מיניוואנים
הפריוס פלוס הותיקה של טויוטה תפסה את מקומה של הורסו שעזבה בשנה שעברה, וזכתה בראשות הפסגה. הקארנס שנעלמה כבר בשנה שעברה הפציעה השנה עם משלוח נקודתי שהגיע לציי הרכב באמצע השנה, ואילו הגרנד סניק חזרה לשוק בשבועות האחרונים של 2019 - וכנראה תעלה בדירוג בשנה הבאה. כך או אחרת, זוהי קטגוריה שנמצאת בשלבי הכחדה.
יצאו מהרשימה: טויוטה ורסו, אופל זאפירה, שברולט אורלנדו.



סאלון-פאר
אחרי שבשנה שעברה סדרה 5 הכפילה את מכירותיה, השנה היא מתקדמת שלב אחד נוסף וכובשת את הפסגה. מרצדס מאחוריה, לקסוס ES רושמת מספרים יפים הודות למחירי כניסה ונמוכים ואילו אודי נמצאת מאחור בתחום הזה - אך מצטיינת באגף רכבי הפנאי.
יצאו מהרשימה: לקסוס GS





רכבי פנאי-יוקרה קטנים
וולוו השתלטה השנה על שתיים מתוך 3 הקטגוריות של רכבי הפנאי-יוקרה, אך צריך לשים לב שב.מ.וו ואודי התפצלו בקטגוריה הזו עם שני דגמים שונים לכל מותג. לקסוס UX נכנס לסגמנט בסערה, בעוד ה-XT4 של קדילאק מציג מספרים בינוניים בלבד.
יצאו מהרשימה: יגואר E פייס





רכבי פנאי-יוקרה בגודל בינוני
ה-XC60 של וולוו מכר השנה בעיקר מכוניות היברידיות-נטענות, ויחד איתו בלטו מחושמלים נוספים - לקסוס NX ההיברידי ואודי e-tron החשמלי. בשנה הקרובה יצטרפו לקטגוריה דגמים חשמליים נוספים של ב.מוו ומרצדס.
יצאו מהרשימה: אלפא סטלביו, פורשה מקאן





רכבי פנאי-יוקרה גדולים
הגרנד צ'ירוקי מוביל את הקטגוריה הזו בפער ניכר, אבל צריך לזכור שהוא עולה בערך חצי ממתחריו. ריינג' רובר ספורט מרשים הודות לגרסת הפלאג-אין הייבריד שנמכרת במחירים אטרקטיביים יחסית, וגם ה-Q8 של אודי רושם שנת בכורה מוצלחת למדי.
יצאו מהרשימה: אינפיניטי QX60



טנדרונים
דור הולך ודור בא, והברלינגו ממשיך בשליטה הבלתי מעורערת שלו בקטגוריה. הקנגו רשם השנה ירידה בולטת במסירות, ובשנה הקרובה יצטרפו לזירה גם אופל קומבו וטויוטה פרואייס - צמד אחים של הברלינגו.
יצאו מהרשימה: אין.





טנדרים
גם השנה טויוטה היילקס לא הצליח לצמצם את הפער מהדימקס. הפולבאק של פיאט הפסיק להימכר השנה ואילו הטרייטון של מיצובישי יתחדש בקרוב במתיחת פנים - שלא צפויה לטלטל את טבלת המכירות.
יצאו מהרשימה: אין.



הכי נמכרות בישראל
אחרי שב-2018 האיוניק היתה ההיברידית הראשונה שזכתה בתואר המכונית הנמכרת בישראל, השנה עשתה זאת הקורולה החדשה עם כמות מכירות יוצאת מן הכלל. המספרים מדהימים עוד יותר כשזוכרים שהקורולה לא נמכרה בישראל בינואר, חודש המכירות החזק ביותר, והגיעה רק לקראת סוף פברואר. הפיקנטו וה-i10 התחזקו על חשבון הטוסון והספורטז', ואילו הראב 4 נכנס לעשיריה על חשבונו של ה-C-HR.

ויש עוד נתונים יוצאי דופן ברשימה הזו: 4 היברידיות נמצאות בתוך 10 הנמכרות, ואילו מתוך 7 המובילות - 6 משתייכות לקונצרן יונדאי-קיה.



למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה