י", במקרים בהם עבר הרכב תאונה ונגרם לו נזק בטיחותי. זאת לאחר שוועדת הכלכלה של הכנסת אישרה תקנה חדשה, שהוגשה על ידי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.
על פי התקנה החדשה, "נזק בטיחותי" יוגדר כנזק שגרם לעיוות, הסטה, סדק או שבר מהותיים, באחד מעמודי המרכב או במסגרת גג המרכב, וכן באחת מקורות השלדה הקדמית או האחורית.
כמו כן תירשם הערת "נזק בטיחותי", אם נעשתה פגיעה במרכב הרכב שגרמה לעיוות או שינוי במבנה הגיאומטרי של רצפת המרכב, למעט נזק לחלקים הניתנים לפירוק והחלפה, באמצעות ברגים ולא על ידי ריתוך.
על פי התקנה החדשה, יחויב כל שמאי רכב שבדק כלי רכב שנגרם לו "נזק בטיחותי", או מנהל מקצועי של מוסך מורשה, לדווח לרשות הרישוי על כל רכב שנגרם לו "נזק בטיחותי", במטרה לאפשר שקיפות מרבית לציבור הקונים ולמנוע העלמת מידע חשוב על עברו של הרכב.
בשנים האחרונות, החל משרד התחבורה להוסיף ברישיון הרכב את הרישום המקורי של הרכב. כך למשל, מצוין אם רכב הוגדר בעבר כרכב ליסינג (החכר), רכב להשכרה, רכב חברה או רכב ממשלתי, נתון המשפיע על ערכו של הרכב. בנוסף לכך, מצוין ברישיון הרכב מס' הקילומטרים שעבר הרכב עד למבחן השנתי האחרון.
פורסם לראשונה ב- 24.02.14
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות