-
יצרני רכב
-
- איסוזו
- אלפא רומיאו
- אלפין
- אסטון מרטין
- אקספנג
- ב.מ.וו
- ביואיק
- בנטלי
- ג'אקו
- ג'ילי
- ג'יפ
- ג'נסיס
- גרייט וול
- דאצ'יה
- דודג'
- דונגפנג
- דייהטסו
- האמר
- הונגצ'י
- הונדה
- וויה
- וולוו
- זיקר
- טויוטה
- טסלה
- יגואר
- יונדאי
- לינק אנד קו
- לינקולן
- ליפמוטור
- לנדרובר
- לנצ'יה
- לקסוס
- מאזדה
- מאן
- מזראטי
-
- חדשות רכב
- מבחני רכב
- רכב חשמלי
- השוואת רכבים
- מחירון רכב
- דו-גלגלי
- רכב לפי קטגוריה


איך לשלב עבודה ומשפחה? איך לנסוע עם סחורה או מטען ולא לסבול בכביש? התשובה היא מסחריות קומפקטיות, או "טנדרונים" בשמם הנפוץ יותר. הבסיס שלהן הוא מכוניות משפחתיות בדרך כלל, שצמחו לגובה וקיבלו מבנה של מכונית מסחרית עם נפח העמסה גדול. באירופה יש מי שקונה אותן למטרות משפחתיות בלבד - מדובר אכן במכוניות שיכולות לספק תחליף לא רע למשפחתית רגילה פלוס תא מטען ענק.
הואנים המסחריים מאפשרים להוביל סחורה בהיקף גדול (בגרסאות הסגורות) וגם לשמש כרכבי הסעות או רכבים למשפחות גדולות, בגרסאות עם 8-9 מקומות ישיבה ואפילו יותר. בניגוד למסחריות הגדולות, כאן יש למרבית הרכבים גם גרסאות אוטומטיות. בשוק היד השניה ניתן למצוא ואנים מסחריים שמורים במיוחד ששימשו כרכבים לנכים, לעומת כלים מסחריים ששימשו לעבודה וצברו קילומטראז' גבוה.
המסחריות הגדולות מגיעות בדרך כלל במספר תצורות מרכב וגדלים שונים, להובלת סחורה בחלל סגור, בתצורת "טנדר" פתוחה או בגרסאות נוסעים עם מקומות ישיבה רבים. היתרון המשמעותי של המסחריות הגדולות הוא בהטבות המס, שמאפשרות לתמחר אותן במחירים זולים (יחסית) וגם מעניקות זיכוי מסוים במס בשימוש השוטף. כמעט כל המסחריות הגדולות משווקות עם מנועי דיזל ותיבות הילוכים ידניות.


