בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

קיה סיד סטיישן דיזל - מבחן רכב

קיה סיד סטיישן דיזל - מבחן רכב


בימים בהם המשפחתיות מפנות את מקומן לטובת רכבי הפנאי, מגיעה קיה סיד בגרסה מאוד לא אופנתית - אך הרבה יותר הגיונית



כתב וצילם: מולי גומא
 
לפני כעשור, טרום עידן הג'יפונים, תצורת הסטיישן חוותה פריחה שהשוק הישראלי לא הכיר עד אז. פורד פוקוס ויונדאי i30 נמכרו בהמוניהן בתצורת סטיישן כאילו היו סדאן מן המניין, וגם קיה סיד של אז תרמה את שלה למהפכה - יחד עם דגמים כמו אופל אסטרה, רנו מגאן ואפילו שברולט קרוז. זה קרה עקב שילוב של מחיר נכון, שיווק מוצלח בציי רכב וגם הפנמה של מה שהאירופאים ידעו כבר מזמן: תצורת הסטיישן היא היעילה ביותר עבור רכב משפחתי. לפחות עד שהגיעו רכבי הפנאי וקבעו סדר יום חדש בשוק הרכב כולו.
 
היצע הסטיישנים כיום מצומצם בהרבה מכפי שהיה לפני מספר שנים. גם אם תתאמצו, לא תוכלו למצוא באולמות התצוגה את גרסאות הסטיישן של הונדה סיוויק, יונדאי i30, פורד פוקוס, שברולט קרוז ואופל אסטרה. חלקן ירדו מפס הייצור, חלקן נותר באירופה - אך יש כמה שעדיין משווקות בישראל. ביניהן ניתן למנות את קיה סיד, שהגיעה ארצה לאחרונה בדור חדש לחלוטין. ואם כבר אירופה, יצאנו למבחן משפחתי עם גרסת הדיזל - שלפחות לפי המדבקות על הרכב, פונה גם  לנהגי המוניות.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: קיה סיד סטיישן


קיה סיד סטיישן, 1.6 ליטר דיזל, כפולת מצמדים 7 הילוכים, 136 כ"ס, 143,900 שקל
יתרונות
חסרונות
מרווח ושימושיות
אבזור
איכות נסיעה
עיצוב פנים
צריכת דלק
  מחיר רכישה

קיה סיד סטיישן
 

עיצוב

בעבר מכוניות סטיישן היו מקופחות מבחינת העיצוב החיצוני ולרוב חלקן האחורי היה נראה כמו מלבן חסר השראה. כיום הסטיישנים מעוצבות לא פחות מכל תצורה אחרת ולפעמים אף יותר. זה לטעמנו המקרה של הסיד החדשה. בזמן שהסיד האצ'בק החדשה מעט בנאלית במראה שלה, דווקא הסטיישן מעט ייחודית יותר, בעיקר במבט מהצד ועל חלקה האחורי. לפחות כל עוד גרסת הפרוסיד היפהפיה, שהפכה לסטיישן-קופה בדור הנוכחי, לא מגיעה לישראל.
 

החלק הקדמי מזכיר מאוד את הסיד הקודמת, מבט מהצד על חיבור קורה C עם הגג והאחוריים מזכיר את אופל אסטרה סטיישן והישבן על עיצוב פנסיו כבר נראה שאול מעולם הפרימיום, עם רפרנס ניכר למותג ב.מ.וו. התוצאה הכללית אלגנטית מאוד ויחסית לסטיישן אף מושכת את העין. 
 
כשנכנסים פנימה הרושם החיצוני קצת מצטנן. התחושה המעט פשוטה נובעת מאבזור צנוע יחסית וכן מנדל"ן נרחב של חומרים בצבע שחור. אך יש גם נקודות אור רבות בתא הנוסעים: מעבר למשטחים השחורים יש כאן גם שימוש די נרחב באלמנטים בסגנון מתכתי וכן שימוש בגוון שחור פיאנו, אפילו על ההגה מצופה העור. גם איכות ההרכבה טובה ותורמת את שלה לתחושה החיובית. ריפודי המושבים אמנם מרגישים פשוטים אבל לא מצליחים לפגום משמעותית ברמת ההגשה הטובה של תא הנוסעים.
 
קיה סיד סטיישן
 

תא הנוסעים

מושב הנהג מתגלה כנוקשה אך תומך. היד מחפשת את אפשרויות הכוונון ופוגשת כפתור חשמלי מבורך לניפוח כרית תמיכה לגב התחתון. מעבר לכך צורת המושב נוחה ויש אפילו בליטות לתמיכה במותניים ליציבות הגוף בסיבובים. 
 
כיאה לקיה בדור האחרון, ההשתלטות על מערכות התפעול מהירה ויעילה. מערכת המולטימדיה בעלת מסך גדול למדי עם גרפיקה פשוטה אך נאה ואלגנטית, התצוגה בעברית והיא גם מספקת איכות שמע טובה מאוד. מדובר במערכת יצרן מקורית וקלה לתפעול והבנה. בקרת האקלים המפוצלת כוללת שני צגים נאים ועגולים על חוגות בקרת הטמפרטורה, כשעל הצגים מוצגת הטמפרטורה הנבחרת. בזוויות שמש מסוימות הכיתוב על צגים אלה נעלם והניסיון לכוונן את הטמפרטורה בתנאים שכאלה עלול להיות מסובך. 
 
הסיד SW מגיעה כרגע ברמת גימור אחת עם רשימת אבזור סבירה ותו לא. בצד החיובי של הרשימה נמצא כאן חישוקים קלים, מצלמת רוורס, חיישני תאורה ומערכות בטיחות מקוריות מתקדמות כגון בלימה אוטונומית, מערכת התראה ותיקון סטיה מנתיב ומערכת התראת עייפות. בצד השלילי נציין את חסרונם של בקרת שיוט אדפטיבית, כניסה והנעה ללא מפתח וגם גג שמש היה מתקבל בברכה. 
 
קיה סיד סטיישן
 
במושב האחורי בולט המחסור בפתחי מיזוג. הספסל עצמו מעניק מרווח ראש מצוין גם לנוסעים גבוהים מאוד. מרחב הברכיים טוב אבל מרווח הכתפיים פחות מוצלח, מה שבא לידי ביטוי רק כשמכניסים פנימה שלושה נוסעים יחדיו. היושב במרכז יהיה מקופח עקב משענת גב בולטת, שנפתחת למשענת יד הכוללת שני מחזיקי כוסות. עבור משפחה עם 3 ילדים (במידה ולא כולם זקוקים לכיסא בטיחות) המרווח האחורי מספק בהחלט. 
 
תא המטען מציע קיבולת נדיבה של 625 ליטרים. קפלו אותו ותקבלו 1,694 ליטרים - רק בשביל זה שווה לעבור דירה. מלבד הנפח הגדול הוא גם מציע מבנה נוח, פרקטי ויעיל במיוחד. סף ההטענה נמוך, המפתח רחב ותחת רצפת התא תמצאו קומת אחסון נוספת הבנויה כפאזל של תאים רבים המאפשרים אחסון של  פריטים נוספים. בנוסף יש שקע 12V. שאפו!
 
קיה סיד סטיישן
 

נוחות נסיעה

התנהלות הסיד מרגישה יחסית קשיחה ומרוסנת, אך למרות זאת מדובר במכונית נוחה. מחוץ לעיר הקשיחות פועלת לטובתה יותר מאשר בדרך עירונית. האחות התאומה של הסיד, ה-i30 שנבחנה אצלנו במבחן ארוך טווח, זכורה לנו כרכה וסופגת יותר ולכן גם מעט נוחה יותר, בעיקר בעיר. 
 
הסיד מצטיינת במיוחד בשקט שמלווה את הנסיעה. פעולת המתלים שקטה וצליל המנוע מאוד מרוחק, אפילו תחת מאמץ ניכר. מחוץ לעיר וככל שהמהירות עולה ואיכות הכביש יורדת, מתגלה בידוד רעשי כביש פחות מוצלח אשר פוגם מעט ברמת השקט הגבוהה. 
 
קיה סיד סטיישן
 

מנוע ותיבת הילוכים

קיה סיד SW משווקת עם שתי יחידות הנעה שונות: טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטרים או טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטרים, שתיהן משודכות לתיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. אל המבחן התייצבה גרסת הדיזל המצוינת: כל האצה, עקיפה או כיבוש של הר מתבצעים בנונשלנט, בשקט מופתי ובזמינות כוח בכל שלב. 32.6 קג"מ המסופקים במלואם כבר ב-1,500 סיבובי מנוע, מייצרים מכונית שמגיבה בנחישות לכל פקודת דוושה. ההספק טוב מאוד גם הוא עם 136 כ"ס.
 
מעבר לכך נציין שמערכת ההנעה הזו מגיבה היטב ובעיקר מעודנת ונעימה לנסיעה. הצליל הדיזלי האופייני נשמע רק כשעומדים מחוץ לרכב. 
 
קיה סיד סטיישן
 
לתיבת ההילוכים שני מצבים: נורמל וספורט. כאשר נמצאים במצב נורמל התחושה היא שהגיר ממהר לעלות הילוכים בכל הזדמנות, ולכן תגובת דוושת הגז עלולה להרגיש קצת פלגמטית. אם יש צורך בעקיפה, צליחת מעלה תלול או סתם יציאה זריזה מרמזור, נדרש מעבר למצב ספורט שמאפשר לנצל את כוח המנוע בצורה טובה יותר. כפתור המעבר בין מצבי התיבה נמצא לצד שני כפתורים דומים כששלושתם ממוקמים לצד מוט ההילוכים, מה שמצריך הסטת מבט הנהג כלפי מטה על מנת לוודא שהוא לוחץ על הכפתור הנכון, עניין בעייתי, במיוחד כשרוצים לצאת לעקיפה זריזה.
 
במהלך המבחן נרשמה צריכה ממוצעת של 17.6 ק"מ לליטר בתנאי נסיעה תובעניים למדי. סיד SW - קבלי שאפו נוסף.

קיה סיד סטיישן 
 

התנהגות כביש

קיה סיד SW מאופיינת בהתנהגות מאוד בטוחה ונשלטת. להגה משקל יחסית כבד ותגובות השלדה מוצלחות. שני אלו, יחד עם אחיזת הכביש הגבוהה, יוצרים מכונית שמאפשרת לצלוח קטעים מפותלים במהירות תוך הקניית ביטחון רב. רק זוויות הגלגול המורגשות מצננות לעיתים את ההתלהבות.

קיה סיד סטיישן
 

סיכום

מכוניות כמו קיה סיד הן הסיבה שאנחנו עדיין אוהבים משפחתיות בתצורת סטיישן. הן מעניקות איכות נסיעה גבוהה מאוד לצד יעילות ופרקטיות למשפחה ואפילו לעסק. אם משדכים להן מנוע דיזל חזק וחסכוני, נוצרת בקלות נוסחה מנצחת. הסיד הנבחנת כאן כוללת בדיוק את המרכיבים הנכונים. רשימת אביזרי נוחות עשירה יותר ותא נוסעים מעט יותר מעורר השראה היו יכולים להפוך אותה למוצר כמעט חסר תחרות, לפחות מבחינה רציונלית.
 
לצערה של הסיד וגם קצת לצערנו, עם כל הכבוד לאיכויות הגבוהות שלה - הקהל עובר בהמוניו לרכבי הפנאי. לקיה ספורטז' דיזל, שעולה רק 8,000 שקלים יותר, יהיו כנראה לקוחות רבים יותר. 

 
לדגמי קיה בישראל - קיה
למאמר זה התפרסמו 15 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. סטיישן נמוך ורחב טוב בהרבה מכל הגיפונים האלו (לת)  

,20.05.2019

2. 1 צודק אבל...  ג'יפונים זה שופוני אני גבוה אני שולט אני ישראלי .....

יוסי,21.05.2019

3. למה בדיוק חשוב גג נפתח בישראל???  לא ברור לי. כמה הנהג הממוצע פותח את הגג הנפתח בישר...

אא,21.05.2019

4. אחלה סטיישן עם תמורה טובה  פעם לפני כל הייפ מרכבי פנאי, רכבי הסטיישן, והקיה ס...

חזי,21.05.2019

5. אבי  שלא ויתרו על הסטיישן. אחלה סיד שבעולם, יש תמורה לכ...

טוב שיש עדיין פתרונות טובים למשפחות,21.05.2019

6. רכב מושלם למשפחה  הבגאז׳ מרווח מאוד וצריכת הדלק כמעט כמו של ההיברידי...

יוסי,22.05.2019

7. הכל טוב ויפה בסיד הזה  אבל רק דבר אחד שלא כ"כ עושה לי את זה. התיבת הילוכ...

איילון,25.05.2019

8. תיבה רובוטית כפולת מצמדים  גם אני מצטרף לשאלה. מישהו יכול לומר מניסיון לאחר ת...

אברהם,26.05.2019

9. תיבה רובוטית כפולת מצמדים  גם אני מצטרף לשאלה. מישהו יכול לומר מניסיון לאחר ת...

אברהם,26.05.2019

10. למי צריך גג שמש ?  בשבילי דווקא היעדרות של גג שמש זה יתרון

ל",26.05.2019

11. יקר בטירוף  חוץ ממוניות שלא משלמות מס ויקנו ב80000 שח לפני מע"...

א,26.05.2019

12. לכל מי ששאל ומתעניין בנוגע לתיבה הרובוטית  של קיה ויונדאי,אז אוכל לספר לכם קצת מהניסיון שלי א...

שרון,26.05.2019

13. שכחו לציין אחריות 7 שנים למנוע וגיר (לת)  

אוופס,27.05.2019

14. קיה הנירו  הנירו מהעבודה שעשיתי 35000 קמ בשנה עם האוטומט ללא ...

גיא,05.06.2019

15. קיה הנירו  הנירו מהעבודה שעשיתי 35000 קמ בשנה עם האוטומט ללא ...

גיא,05.06.2019
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים