פיג'ו 208 (בנזין וחשמל) - מבחן רכב

פיג'ו 208


שתי מכוניות קטנות בצבעים ססגוניים ועם שני מנועים מצוינים ניסו לכבוש לנו את הלב. מבחן כפול לפיג'ו 208 החדשה - צפו בוידאו



כתב וצילם: נועם ריין
צילום ועריכת וידאו: שלו שטיינבאום
 
מעטות המכוניות שמעוררות עניין סביב הגעתן לישראל כמו הדור החדש של פיג'ו 208. קשה לספור את השאלות שקיבלנו במוקד היעוץ הטלפוני, בעמוד הפייסבוק, במייל וסתם מחברים ברחוב לקראת ההשקה של המכונית הזו. היא אולי לא תהיה המכונית הכי נמכרת בישראל, אבל היא ללא ספק אחת המסקרנות שבהן. וזה נובע מכמה סיבות.
 
ראשית, המסורת של סדרת ה-200 של פיג'ו, שהתחילה ב-205 האגדית, עברה ל-206 הנהדרת והמשיכה ב-208 היוצאת והמצוינת (לא במקרה דילגנו על ה-207 הסתמית), יוצרת ציפיות גבוהות מה-208 החדשה. שנית, הדגמים האחרונים של פיג'ו - ובעיקר ה-3008 וה-508 - הוכיחו שהיצרנית הצרפתיה העלתה מאוד את רף האיכות. אבל את מה שאפשר לעשות ברכבים גדולים ויקרים, הרבה יותר מסובך לבצע במכונית קטנה שאמורה להיות יחסית זולה. ושלישית, ה-208 מגיעה לישראל לא רק בגרסת טורבו-בנזין מיינסטרימית, אלא גם בגרסה חשמלית מלאה. וזאת כבר בשורה של ממש.
 
אז לרגל המאורע אספנו צמד פיג'ו 208, אחת מונעת בבנזין והשניה בחשמל, ויצאנו למבחן שבו ניסינו לבחון את ההבדלים בין השתיים - אבל עוד קודם לכן, ניסינו להבין את הסופר מיני החדשה של פיג'ו ולבדוק במה היא מצטיינת ובמה היא חלילה מאכזבת. 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פיג'ו 208


פיג'ו 208, מנוע 1.2 טורבו / חשמלי, 130 / 136 כ"ס, מ-118,900 שקלים
יתרונות
חסרונות
עיצוב מבחוץ ומבפנים
מרווח מאחור
התנהגות כביש
מולטימדיה
יחידות הנעה מצוינות
  מחיר רכישה יקר

 

עיצוב

פיג'ו 208 החדשה נראית מצוין מכל זווית שמסתכלים עליה, ולא רק בצבעים המכביסטיים של רכבי המבחן. ניבי הלד בחזית יוצרים מראה טכנולוגי, הקשתות השחורות מעל הגלגלים "מגדילות" את הרכב למראית עין, הספוילר הקטנטן מאחור יוצר תחושה של רכב בתנועה, ואילו הפס השחור שמחבר בין יחידות התאורה מאחור, ועליו מוטבע שם המותג, נראה גם הוא מצוין. אלה הרבה פרטים קטנים שלא יוצרים עומס בעיניים, אלא דווקא תורמים לחזות ההייטקיסטית של ה-208 הקטנה. 

פיג'ו 208
 
גם מבפנים היא נראית מצוין עם ההגה הקטנטן ששוכן מתחת ללוח מחוונים דיגיטלי. זה האחרון מציע תצוגות תלת מימד שנדיר לפגוש גם ברכבים יקרים בהרבה. המולטימדיה כבר ותיקה מאוד, אבל גימורי ה"קרבון" וידית ההילוכים הזעירה יוצרים סביבת נהג מעולמות הגיימינג. מרשים מאוד.
 

גרסת ה-GT ליין, מכונית המבחן הצהובה ומונעת הבנזין, משדרגת את המראה עם אגזוזים כפולים, תאורת לד נאה יותר, חישוקי "17 יפהפיים, השחרה לגג ולמראות הצד, תפרים ירוקים בתא הנוסעים, תאורת אווירה, מראה נטולת מסגרת ועוד מגוון פריטי עיצוב באווירה ספורטיבית. לא זול, אבל מרשים.

פיג'ו 208 GT ליין
 

תא הנוסעים

מושב הנהג נוח מאוד, גם בגרסת הפרימיום S ובעיקר ב-GT ליין שמוסיפה תמיכת צד מוצלחת. לא כל אחד יתרגל או יאהב את סידור הקוקפיט, עם ההגה הקטן והנמוך. הח"מ מת על זה. 
 
היצע תאי האחסון מפתיע, בהתחשב בגודל המכונית: יש תא גדול בין המושבים, זוג מחזיקי כוסות, תא נוסף לפני ידית ההילוכים ותא אחד מעליו עם טעינה אלחוטית ותושבת מובנית לסמארטפון. הבחירה בבלם יד חשמלי ובידית הילוכים זעירה אפשרה לפנות לא מעט מקום לטובת אחסון.

פיג'ו 208 תא הנוסעים
תא הנוסעים של פיג'ו 208 / צילומי פנים: רונן טופלברג

המולטימדיה מוכרת מדגמים אחרים של פיג'ו. היא תומכת בעברית ומציעה קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, אך התפעול שלה איטי ומסורבל והיא נשלטת במגע בלבד. כאשר גם המזגן נשלט מהמולטימדיה, זה כבר קצת יותר מדי. לוח המחוונים גם הוא דובר עברית ומציע מגוון רחב של אפשרויות סידור, כך שכל נהג יוכל לבחור מה הוא רוצה לראות לנגד עיניו. נהדר.
 
רשימת האבזור נדיבה, מה שלא מפתיע לאור מחירו הגבוה של הרכב (נכון ליום פרסום הכתבה). בשתי הגרסאות מקבלים בקרת אקלים, ריפוד בד משולב עור, תאורת לד מלפנים, מצלמת חניה עם פונקציית "מבט על", כניסה והנעה ללא מפתח, מראה נגד סנוור ומראות צד עם קיפול חשמלי.

פיג'ו 208 לדים
 
מפרט אביזרי הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית הפעילה עד למהירות של 140 קמ"ש, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, זיהוי תמרורים והתרעת עייפות. גרסת ה-GT Line מוסיפה גם ניטור שטחים מתים במראות עם תיקון היגוי אקטיבי, חיישני חניה מלפנים ומעבר אוטומטי לאורות גבוהים. להשוואת מפרטים מלאה לחצו כאן.
 
נציין גם כי על אף שה-208 זכתה ב-4 כוכבים בלבד במבחן הריסוק האירופי, המכונית שנבחנה צוידה במפרט אביזרי בטיחות מצומצם יותר באופן משמעותי. אצל האח הג'יפוני 2008 נבחנו גרסאות עם המערכות המורחבות ובלעדיהן, והציון עמד על 5 כוכבים בגרסה המצוידת יותר. זה לא הופך את ה-208 לכזו שזכתה ב-5 כוכבים, אבל זה מסייג את אובדן הכוכב החמישי בציון הרשמי שפורסם.

פיג'ו 208 מושב אחורי
 
מהבחינה הפרקטית פיג'ו 208 לא מצטיינת. דלתות המושב האחורי קטנות יחסית, כמו ברבות ממכוניות הסופר מיני האירופאיות שפגשנו לאחרונה; זה מקשה על הכניסה ובעיקר על חגירת ילדים במושבי בטיחות. בפנים המרווח לרגליים סביר ואילו המרווח לראש מצומצם. לנוסע שלישי יהיה מאוד מאוד צפוף. הנוסעים מאחור יהנו משני שקעי USB לטעינה, ובסך הכל יש ברכב 4 שקעים כאלו. מרשים.
 
תא המטען של פיג'ו 208 מציע נפח סביר של 311 ליטרים, ללא הבדל בין הגרסה החשמלית לגרסת הבנזין. סף ההטענה מעט גבוה ובצידו יש רצועת גומי לעיגון חפצים. גלגל חלופי יש רק בגרסאות הבנזין.

פיג'ו 208 תא מטען
 

נוחות נסיעה

העיצוב המרשים של ה-208 פוגע בשדה הראיה: הקורות עבות, התקרה נמוכה והדשבורד גבוה, כך שנותר שטח חלונות קטן יחסית שניתן לראות דרכו. עם זאת, התמרון קל ונוח ורדיוס הסיבוב קטן יחסית.

נוחות הנסיעה טובה, אבל לא מושלמת. את גרסת הבנזין פגשנו כאמור ברמת הגימור GT ליין, שמצוידת בצמיגי 17 אינץ' נמוכי חתך; מידה חריגה עבור מכונית סופר מיני, זהה לזו ששירתה את פיג'ו 208GTI מהדור היוצא. התוצאה היא ספיגה לא מוצלחת של פגמי הכביש הקטנים, ויחד עם רכות מסוימת של המתלה מתקבלת תחושה מעט עסוקה. מחוץ לעיר משתפרת הנוחות באופן משמעותי וה-208 מצליחה להעביר נסיעות ארוכות בנעימות.

פיג'ו 208 חשמלית
 

הגרסה החשמלית מגיעה בגרסת הפרימיום S, והיא מצוידת בחישוקי "16. אלו, יחד עם הריסון שנוצר בשל תוספת המשקל של הסוללות, מעניקים למחושמלת נוחות נסיעה גבוהה יותר.
 
בידוד הרעשים טוב מאוד בשני הרכבים שבחנו, עם יתרון לגרסה החשמלית בשל המנוע השקט ובשל החיכוך המופחת של הצמיגים עם האספלט.

פיג'ו 208 החדשה
 

מנוע ותיבת הילוכים

גרסת הבנזין מצוידת במנוע שאנחנו מכירים היטב: 1.2 ליטרים טורבו, עם 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ. ההספק הגבוה הופך את ה-208 הבנזינית למכונית זריזה מאוד, במיוחד במצב הנהיגה הספורטיבי שמחדד את התגובות. הביצועים פחות מוצלחים ביציאה מהמקום, אז מגיבה התיבה באיטיות מסוימת, אך הם משתפרים ככל שהקצב עולה.
 
אותה תיבה, עם 8 הילוכים, מספקת החלפות חלקות רוב הזמן - אך השליטה הידנית באמצעות המנופים שמאחורי ההגה מוגבלת, ולא פעם סירבה התיבה לדרישותינו. 

פיג'ו 208 ביצועים
 
לגרסה החשמלית נתונים דומים - 136 כ"ס ו-26.5 קג"מ. היא גם שוקלת כ-300 ק"ג יותר מגרסת הבנזין, אך למרות זאת נתוני היצרן מדווחים על יתרון קל לטובתה בתאוצה ל-100 קמ"ש. פער של עשיריות שניה בודדות.
 
ומי יותר חזקה בפועל? ובכן, הפער לטובת הגרסה החשמלית גדול מכפי שיכולנו לשער. בכל מבחני התאוצות שערכנו החשמלית היתה מהירה יותר באופן דרמטי, בעיקר בשל הורדת הכוח המיידית ולמרות סחרור גלגלים מסוים בתאוצה. ככל שהמהירות עלתה הפערים הצטמצמו, אך היא עדיין היתה המהירה מבין השתיים. אנחנו משערים שתיבה ידנית עם מנוע הבנזין היתה יכולה לצמצם את הפער, אך החשמלית עדיפה לא רק בביצועים אלא גם בתחושות, עם פעולה חלקה מאוד בכל תנאי הדרך. זה בלט בעיקר בתנועה עירונית, שם מנוע 3 הצילינדרים של הבנזינית הפגין את אופיו המחוספס, ומערכת ה"עצור וסע" שלו פועלת גם היא באופן גס למדי.

פיג'ו e-208
 
צריכת הדלק בגרסת הבנזין עמדה על כ-13 ק"מ לליטר; לא נתון רע, אבל מנועי טורבו אחרים - למשל אלו של קבוצת פולקסווגן - יודעים להיות חסכוניים יותר בתנאים דומים. 
 
הגרסה החשמלית הציגה צריכה של 166 וואט-שעה לק"מ; בהתחשב בעובדה שיש כאן סוללת 50 קוט"ש, הטווח הריאלי הוא משהו כמו 300 קילומטרים, לעומת נתון יצרן של 340 ק"מ. נהיגה מהירה יותר, גם אם לא קיצונית, תקצר את הטווח בקלות לסביבות ה-260 ק"מ. למרבה המזל תומכת ה-208 בטעינה מהירה, שיכולה להוסיף מאות קילומטרים לטווח בתוך דקות לא ארוכות.

פיג'ו  208 מבחן דרכים
 
מכאן אפשר לצאת למסע ארוך של חישובי כדאיות: החשמלית זולה מהבנזין בצריכת האנרגיה, אך יקרה יותר לרכישה; הטיפולים זולים יותר בחשמלית, אך נדרשת התקנה של עמדת טעינה; ויש גם עניינים לא ידועים של שמירת ערך, מחיר האנרגיה בעתיד ועוד. קחו את הנתונים וצאו מכאן לחישוב על פי הצרכים האישיים.

פיג'ו  208 2020
 

התנהגות כביש

סדרת ה-200 של פיג'ו קנתה את שמה בזכות התנהגות כביש מהנה במיוחד. ה-208 החדשה, במובן זה, היא ממשיכה נאמנה של השושלת. לשתי הגרסאות יש שלדה מצוינת שמתקשרת עם הנהג, והגה מהיר ומדויק שקצת פחות מצטיין בתחום התקשורת. לשתיהן גם אחיזת כביש טובה וכניסה מהירה לפניות.
 
הבנזינית קלה יותר ונכונה יותר לשעשועי זנב, משנה כיוון במהירות ומאתגרת את מהירות התפיסה של הנהג. כיף ענק. החשמלית לעומתה כבדה ונטועה יותר במסלולה, אוחזת מצוין את האספלט אך פחות משוחררת וזורמת. שתיהן מהנות מאוד ביחס למקובל בקטגוריה.

פיג'ו  208 בנזין וחשמל
 

סיכום

היה כיף לבחון את פיג'ו 208. העוברים והשבים הסתכלו על צמד הקטנות הצבעוניות, שאלו שאלות, שלפו מצלמות. הן נראות מצוין ומעלות חיוך, אבל זה הרבה מעבר לפרצוף יפה.
 
פיג'ו 208 החדשה היא סופר מיני מוצלחת. אמנם, היא לא מאוד מרווחת מאחור, וגם את המולטימדיה שלה היה אפשר להחליף במערכת מתקדמת יותר, אבל יש לה תא נוסעים איכותי ועשיר, רמת הבטיחות שלה גבוהה, המנועים מצוינים והתנהגות הכביש מהנה במיוחד.
 
ואיזו מהשתיים היינו לוקחים? על פניו, הגרסה החשמלית נהנית מיחידת כוח עדיפה בבירור והיא גם חסכונית יותר בעלות האנרגיה. אבל החישוב הכלכלי מורכב הרבה יותר מזה, גרסת הבנזין מוצלחת בפני עצמה, ובכלל - מכונית סופר מיני במחיר שמתחיל ב-119,000 שקלים היא לא מוצר שקונים משיקולים כלכליים גרידא.
 
כן, היא לא זולה. לפחות לא כרגע. היבואנית מתכננת להשיק גרסה זולה יותר ופחות מאובזרת בשנה הבאה, אבל בכל מקרה ל-208 הזו יש את כל מה שצריך כדי להתמקם בטופ של קטגוריית הסופר מיני.

פיג'ו  208 מכבי תל אביב
 
לדגמי פיג'ו בישראל - פיג'ו
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. השוואת דגמי סופר מיני   בסוף השנה/תחילת שנה הבאה אמורה להגיע i20 חדשה. יהי...

,30.10.2020

2. יקר מאוד  מחיר יקרר העם הולך היום להיברידי חשמלי זה התעסקות

,03.11.2020

3. נהגתי בבנזין  הייתי בין הראשונים לערוך נסיעת מבחן ואכן הרכב נוסע...

ברוך,06.11.2020

4. נראה ששוק הרכב החשמלי באמת מתחיל להתעורר  מתחיל לחשוב ברצינות על רכישה של רכב כזה

ירון,11.11.2020
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים