דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פולקסווגן גולף (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



הגולף נמצאת באמצע תקופת חייו של הדור השביעי. מאז הדור הראשון, שהוצג ב-1974, חלפו יותר מארבעים שנה. עולם הרכב התפתח משמעותית, והגולף איתו. אך מעבר להיצמדות האדוקה לשם הדגם, נשמרו גם אלמנטים חיצוניים ומאפיינים פנימיים רבים שקיבעו את תדמיתה והצלחתה לאורך השנים.

זו הסיבה לכך שבדרך כלל המעבר בין דור לדור לא מביא עמו שינויים דרסטיים והמסורת נשמרת, לפחות מבחינת המטרות שהיא מנסה להשיג. גם ההופעה שלה משתנה באופן הדרגתי ובהתפתחות אבולוציונית ברורה, תוך שימור אלמנטים עיצוביים שתמיד יזוהו עם הדגם הנצחי.

ולמרות השמרנות, כמעט כל דור חדש של גולף מביא עימו איזושהי בשורה התפתחותית לעולם הרכב שמחלחלת מהר מאוד למתחרות, שמסתכלות מהצד בקנאה.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פולקסווגן גולף


פולקסווגן גולף, 1.4 ליטר, בנזין טורבו, אוטומטית, 125 כ"ס, 129,900 שקל

יתרונות

חסרונות

נוחות נסיעה

אבזור בגרסת הטרנדליין

מערכות בטיחות

עיצוב פנים

ביצועי מנוע

  מתיחת הפנים זניחה

פולקסווגן גולף
 
כיאה לדגם שמציג התפתחות אבולוציונית איטית לאורך השנים, כשגולף עוברת מתיחת פנים (פעם ראשונה בכלל בחיי הדגם) כנראה שהמשמעות היא שולית. נוכחנו לדעת זאת כבר כשפגשנו אותה באולם התצוגה, שם היא התייצבה ליד גולף מלפני המתיחה, במה שהרגיש כמו שעשעון "מצא את ההבדלים" בו צריך להקיף 5 עיגולים לסימון ההבדלים. השינויים שנעשו במסגרת מתיחת הפנים הם קצת בעיצוב החיצוני ועוד טיפ'לה בפנימי. עוד כמה תוספות לאבזור, ועל הדרך גם עדכון מחיר קל כלפי מעלה. מעבר לכך זו אותה גברת עם ממש כמעט אותה אדרת. הגולף היא מכונית מרשימה, במיוחד בדור הנוכחי, ואנחנו שמחים לנצל כל הזדמנות לבלות איתה עוד כמה שעות - אז יצאנו לסיבוב היכרות מחודש.


עיצוב

כשמתאמצים למצוא את הבדלים, גם מגלים אותם. בסוף. במראה הכללי הגולף המתוחה נראית טיפה יותר יוקרתית, ועוד קצת דינאמית מבעבר. הפנסים הקדמיים שודרגו וקיבלו תאורת לד אופנתית. הפנסים האחוריים עכשיו בתאורת לד מלאה במראה יוקרתי (גם בגרסת הבסיס). גם הפגושים מלפנים ומאחור שודרגו ותורמים את שלהם. אבל כאן זה נגמר. מה שכן, עכשיו הדור הנוכחי מזכיר לנו בעיצובו יותר מכל את הדור הרביעי, שהיווה פריצת דרך משמעותית עבור הגולף - וזו בהחלט מחמאה.

פולקסווגן גולף


תא הנוסעים

נכנסים פנימה וגם כאן הכל מוכר. כמו בסקודה אוקטביה שנמתחה לא מכבר, גם הגולף המתוחה מקבלת את מערכת המולטימדיה החדשה עם מסך 8 אינץ' מרשים ויפהפה (כלול כבר בגרסה הבסיסית) שגם מספקת איכות סאונד מרשימה. המסך החדש על גודלו ונוכחותו משדרג את פנים הרכב, אך זה עיקר השדרוג, לפחות מבחינת המראה. רכב המבחן שהתייצב אצלנו ייצג את הגרסה הפשוטה יותר בין השתיים המשווקות בארץ.

בגרסה זו הגולף מרגישה תכליתית וסולידית יותר מאשר יוקרתית ומפנקת. הגוונים הכהים שולטים בתא הנוסעים. התחושה הכללית היא של איכות ומוצקות וכבר בגרסת הבסיס היא מרגישה מרשימה יותר ממתחרות רבות, גם כשמשווים אותה אל גרסאותיהן היקרות. כרגיל בגולף, הכל משוכך, נעים לתפעול, מרגיש מוצק ופשוט נכון. אפשר לדמיין בקלות שעל כל פעולה, משוב של כפתור או ידית, ישב מהנדס, מדד וכיוון בדיוק את מה שנכון להעניק ליושבים ברכב - זו המהות של הגולף.

כפי שנרמז קודם, גרסת רכב המבחן, המכונה טרנדליין, היא הפשוטה בין השתיים (גרסת הקומפורטליין יקרה בכ-15,000 שקלים). המשמעות הראשונית היא קבלת מפתח מהסוג הנשלף. כלומר אין כאן את הסיפור הנחמד והנוח הזה של כניסה והנעה ללא מפתח (אביזר שקיים היום גם במכוניות קטנות וזולות).

אז אמנם נכנסנו לרכב כאחד העם, אבל לפחות התיישבנו בתא נוסעים של גולף. ויש תמורה לכך - קל מאוד להגיע לתנוחת נהיגה מצוינת, ההשתלטות על כל המערכות והממשקים מתרחשת מאוד מהר כיאה לרכב שהונדס בקונצרן פולקסווגן. המושב עצמו מרגיש מעט פשוט ובעיקר נוקשה. למרות חסרונה של כרית תמיכה מתכווננת לגב התחתון, המושב תומך היטב ומחזיק את הגוף ובעיקר שומר על יציבה טובה של הגוף - מה שמאפשר נסיעה ארוכה ללא התעייפות של שרירי הגב. בנוסף ישנה גם תמיכה צידית טובה. התחושה הכללית לא מפנקת אבל בהחלט יעילה.

התחושה הזו מתקבלת לא רק מהמושב אלא באופן כללי מתא הנוסעים של הגולף. רשימת האבזור שופרה במסגרת מתיחת הפנים בעיקר בשורת אביזרי הבטיחות, שם היא מפתיעה לטובה. באביזרים אחרים, או יותר נכון בחסרונם, היא מפתיעה לרעה. אז נתחיל מהאבזור שהפתיע אותנו לטובה: כבר בגרסת הבסיס היא כוללת תאורת לד מלאה בפנסים האחוריים, בלם יד חשמלי אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית (שדווקא אינה מצטיינת מבחינת חווית משתמש) ומערכת בלימה אוטונומית. רק חסרה כאן מערכת היגוי אקטיבי לתיקון סטייה מנתיב ורשימת אבזרי הבטיחות היתה יכולה ממש להרשים. בשלב זה נעניק שאפו על כך שמערכות הבטיחות האקטיביות הללו כלולות כבר בגרסת הבסיס.

ועכשיו מגיע אבל: אם בכל זאת תחשקו בחיישני רוורס או מצלמת רוורס, תצטרכו להוסיף עוד כמה שקי מטבעות. מה עוד חסר כאן? חיישני תאורה וגשם, כניסה והנעה ללא מפתח, והחישוקים אמנם קלים (ובהתקנה מקומית), אך מימדיהם "15 בלבד.

הגולף אמנם אינה מכוונת להיות פרקטית כמו האוקטביה, ובכל זאת היא מציעה תא נוסעים מרווח למדי. ארבעה נוסעים ירגישו מאוד בנוח בכל מובן, אבל לחמישה יהיה מעט צפוף. הנוסע במרכז הספסל האחורי יסבול בעיקר מתעלה מרכזית גדולה שתפשק את רגליו. יושבי הספסל האחורי זכאים למיזוג טוב מפתחי אוורור המיועדים לכך. גם תא המטען מציע נפח סביר בלבד של 380 ליטרים, אך התא (כצפוי) איכותי ויעיל לשימוש.

פולקסווגן גולף 


נוחות נסיעה

אחד הפרמטרים המרכזיים בהקשר של איכות מתקשר לאיכות הנסיעה - מה שמכונה Ride. בהיבט זה הגולף תמיד בלטה ובדור הנוכחי היא מצטיינת בסעיף זה. בנסיעה עירונית היא מגלה שילוב אידיאלי של רכות, ספיגה עם ריסון. היא פשוט נהדרת לנסיעה עירונית שקטה, נוחה ונעימה. ככל שעולה המהירות ישנה ירידה מסוימת ברמת הנוחות, אך גם מחוץ לעיר מדובר במכונית נוחה שמתייצבת בין הטובות בקטגוריה. השקט נשמר בכל מובן ורק בור ביוב סורר או גבעונת של אספלט יכולים להוציא אותה ואת נוסעיה מהנסיעה השלווה בכבישים המהירים.

מה שבכל זאת מורגש תחת עומס בצורה פחות נעימה הן זוויות הגלגול ושאון המנוע, בקצה העליון של הסל"ד, שמצליח להחדיר טונים פחות נעימים לתא הנוסעים. אך שוב, בנסיעה היומיומית קשה לבוא אליה בתלונות כלשהן.

פולקסווגן גולף 


מנוע ותיבת הילוכים

גרסת הטרנדליין חולקת מערכת הנעה זהה לגרסת הקומפורטליין היקרה יותר, כשההבדל הוא בהספק שהמנוע המוגדש בנפח 1.4 ליטרים מייצר. בטרנדליין הוא מכוון לספק פחות כוח - כלומר 125 כוח סוס במקום 150 ונתון מומנט של 20.4 במקום 25.5 המושג בסל"ד דומה. בגרסה החלשה בין השתיים שנבחנת כאן, מערכת ההנעה מייצרת ביצועים זריזים והתיבה כפולת המצמדים (7 הילוכים) מגיבה ביעילות מרשימה. כל עוד התנאים לא קיצוניים, מערכת ההנעה מצליחה להרשים בכל פרמטר, הן בביצועיה, ביעילותה והן ברמת העידון שהיא מעניקה. תחת עומסים משמעותיים יותר היא מתקשה לשמור על רמת הביצועים הכללית המרשימה.

כשהרכב עמוס בנוסעים או כשהכביש הופך לתובעני, יורגש מעט מחסור בכוח וכן רעשי המנוע ירימו את ראשם ויישמעו בתא הנוסעים. סביר להניח שבגרסה המחוזקת מצבי הקיצון יהיו פחות מאתגרים עבור הגולף. התנהלות מערכת העצור וסע, בשילוב הבלם החשמלי האוטומטי, יכולה לשמש כדוגמא ומופת לכל יצרן. כשמגיעים למשל לרמזור אדום לעצירה מלאה, אפשר לעזוב את דוושת הבלם - הרכב כבה מיד (וכמובן חוסך דלק) והבלם החשמלי כבר פעיל. התחלף לירוק? לחיצה קלילה על דוושת הגז ותוך זמן קצרצר ביותר הרכב מונע (ההתנעה מחדש כמעט ואינה מורגשת), בלם היד כבר בוטל והגולף מוכנה מיד ליציאה לדרך - ללקק את האצבעות. ועכשיו קבלו טרוניה אחת נפוצה בהקשר של גירים רובוטיים: גם פה נרשמת לפעמים השהיה ביציאה מהמקום, במיוחד כשדוחקים בה לצאת מהר, אז ההשהיה הופכת למשמעותית ומעצבנת יותר. מצד שני, קבלו נתון משמעותי שמוסיף נקודות לציון הכללי: צריכת הדלק מרשימה במבחן עם ממוצע של 14 ק"מ לליטר.

פולקסווגן גולף 


התנהגות כביש

היבט זה מהווה ממש סוג של קיבעון במסורת הגולפאית (מעניין מה פרויד היה אומר על זה). גולף תמיד כיוונה להיות יעילה, בטוחה, נשלטת וקלה לנהיגה עם רמיזה ליכולות נהיגה מרשימות (כשהמימוש מתאפשר בגרסאות החזקות והספורטיביות שלה).

כלומר, לפחות בגרסאות הסטנדרטיות, המטרה היא לספק לנהג תחושות של ביטחון ושליטה שבאות על חשבון הספורטיביות. זה קורה בזכות יכולת אחיזה גבוהה (גם בצמיגים קטני המידות שבגרסת הבסיס), משקל הגה מצוין - שאינו קל או כבד מדי וכן נטייה לתת היגוי לינארי ונשלט. התוצאה היא שאפשר לנהוג אותה מהר בכל מצב כשהיא מספקת שפע של שליטה, אחיזה וביטחון, אך מעט תקשורת הכרוכה בהנאה. רוצים להפיק יותר מיכולות השלדה שלה? תשקיעו עוד כמה עשרות טובות של אלפים וקחו לכם גרסה מחוזקת.

פולקסווגן גולף
 

סיכום

אם פולקסווגן באופן כללי הוא מותג שמרן, אז הגולף היא האמא של השמרנות. גולף קיימת מאז שנות השבעים ועברה שבעה דורות, חלקם בולטים ומוצלחים יותר וחלקם פחות, אבל המשותף לכולם הוא התפתחות איטית והיצמדות לכללים המאפיינים את עצם היותה גולף. מה שבטוח נשמר זה העובדה שגולף מהווה כמעט לאורך כל חייה אמת מידה לקטגוריה - מעין אייפון של עולם הרכב. כמעט בכל דור הגולף מצליחה לקבוע רף חדש של איכות שהקטגוריה כולה נאלצת להתיישר לפיו.

פולקסווגן גולף

עם זאת מתיחת הפנים לא מביאה עמה בשורה, אלא מהווה בסך הכל ריענון קליל בלבד להמשך חייו של הדור השביעי. הבשורה המשמעותית והעיקרית עבור השוק הישראלי בשדרוג הנוכחי היא בשורת הבטיחות. תוספת האבזור הבטיחותי מוסיפה ערך חשוב ואנחנו מברכים על שדרוגים מסוג זה, אבל למעט זה, בסופו של יום פגשנו כאן ממש כמעט את אותה גולף המוכרת לנו, בעיקר לטובה.

לדגמי פולקסווגן בישראל - פולקסווגן

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. מערכת בטיחות חלקית בלבד 
    אפי, 18-07-2017

    מערכת בטיחות שלא יודעת לזהות הולכי רגל, רחוקה מלהיות מושלמת. כך גם לגבי מערכת בטיחות שיודעת לבלום באופן אוטונומי רק במהירות של עד 30 קמ"ש. כך שלגולף יש עוד מה לשפר בנושא הבטיחות. גם חיישני רוורס ומצלמה אחורית בהתקנה מקומית, גורעים נקודות מהציון הכללי.

    סגור תגובה

  • 2. ל1 
    אריק, 19-07-2017

    תבדוק מה נותן היבואן בפאסאט שזו מכונית מנהלים , פשוט בושה

    סגור תגובה

חזור למעלה