דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיאט לאון FR - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



אשתי אוהבת סיאטים. מעולם לא הצלחתי להבין למה. אתם יכולים להבין את ההתרגשות כשהודעתי לה שהגרסה הבכירה של הלאון החדשה תתארח אצלנו בסוף השבוע. שישי בבוקר, אני ממתין באולם התצוגה של סיאט בהרצליה עד שנציגת המכירות תוציא את הלאון מהחניון. הפרסומת של הלאון מוקרנת בלופ על מסך תלוי. לאוןFR תכלכלה עם 858 באמצע מספר הרישוי קורעת את המסך. דקה אחת מאוחר יותר וכוכבת הסרטון בכבודה ובעצמה מגיחה מהחניון. הלאון הסלבריטאית שלנו לסוף השבוע. האם יש סיבה להתרגש?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סיאט לאון

סיאט לאון, 1.8 ליטר טורבו-בנזין, רובוטית כפולת מצמדים, 180 כ"ס, 159,400 שקל

יתרונות

חסרונות

שילוב מנוע ותיבת הילוכים

לא ספורטיבית

נוחות נסיעה בינעירונית

נוחות נסיעה עירונית

הנדסת אנוש טובה

מחיר רכישה


סיאט לאון החדשה
סיאט לאון FR. יחידת הנעה שתעיף אותך / צילומים: דניאל סקלי

עיצוב וסגנון
בפעם הראשונה שראיתי את הלאון בתמונות, חשבתי שמדובר בהעתק פחם של האיביזה לאחר מתיחת הפנים האחרונה. במציאות הלאון נראית טוב, טוב יותר מהאיביזה. למרות שהקורה האחורית דומה מאוד לזו שבאיביזה, הלאון רחבה ונמוכה יותר למראה. חישוקים נאים בקוטר 18 אינץ' משלימים פרופיל ספורטיבי נאה. ככל שמסתכלים עליה יותר, מבינים שכנראה דווקא האיביזה הייתה הטיוטה הראשונית של הלאון. נראה שהצבע המיוחד העלה את מדד תשומת הלב שמקבלת הלאון ברחוב, כי הציבור לא הצליח להוריד ממנה את העיניים. סלבריטאית עד הסוף.


תא הנוסעים
תא נוסעים מרווח ומושבים תומכים ואיכותיים משולבים בריפודי עור מקבלים את פני הנוסעים. הלאון היא מכונית נעימה מאוד לשהייה ואי אפשר לטעות במוצאה הפולקסווגני: עיצוב לוח השעונים דומה למה שנהוג בקונצרן, הנדסת האנוש טובה ואיכות החומרים מצוינת. גם לאחר 14 אלף ק"מ, מכונית המבחן לא הראתה סימני בלאי. גלגל ההגה הקטום נעים לאחיזה והאבזור עשיר: גג נפתח, פנסי LED, תא אחסון מתחת למושב, תכניות נהיגה (ספורט, אקו, נורמל ותכנית שניתנת לבחירה) ומערכת מולטימדיה עם מסך מגע ודיבורית בלוטות'. מערכת השמע המקורית קלה לתפעול ואיכותה טובה. המרחב ליושבים מלפנים מצוין. היושבים מאחור יתלוננו קצת על קלות הכניסה והיציאה אבל יעריכו את המרווח לרגליים. תא המטען בנפח 380 ליטר בהחלט עושה את העבודה ובולע בקלות עגלת תינוקות פול סייז. בדקנו.

סיאט לאון - תא נוסעים

נוחות נסיעה
לאור הפיכת המותג FR לרמת גימור ללא יומרות ספורטיביות, לא הופתענו לגלות שהלאון FR היא מכונית נוחה למדי. נוחות הנסיעה הבינעירונית מצוינת והכיול הקשיח של המתלים מספק ריסון מהמורות מוצלח לאורך זמן. מתליה של הלאון עושים עבודה טובה גם בכבישים עירוניים, כאשר איכות הסלילה המוניציפאלית סבירה. הבעיה היא שבמעבר על שיבושים קשים שמתובלים בבורות באספלט, מתגלים חסרונותיהם של חישוקי ה-18" הנאים: הלאון משדרת לנוסעים תחושה לא-נעימה ש"הנה תיכף נשבר הג'אנט". התופעה מתרחשת לעיתים רחוקות, אבל בהחלט צריך לשים לב לאן מתגלגלות הסוליות של הלאון.

מנוע ותיבת הילוכים
התחלת הנסיעה מהוססת מדי וצריך ללחוץ עד הדוושה הימנית בהחלטיות כדי שתיבת ה-DSG תשחרר את המצמד ותוריד את כוח המנוע לכביש. זו תכונה שצריך להתרגל אליה. אבל כשאותם 180 כוחות סוס ו-25.5 קג"מ ב-1250 סל"ד (!) יורדים לכביש, מתגלה יחידת הנעה מעולה. שילוב תיבת ההילוכים עם המנוע הבשרני מרשים מאוד ודוחף את הלאון קדימה מסל"ד נמוך. פעולת התיבה חלקה ולא נרשמו קפיצות או שיהוקים כלשהם מצידה גם בזמן פקקי תנועה. עושה רושם שפולקסווגן משפרים לאט לאט את איכות תפקוד ה-DSG שלהם. פקדי העברת ההילוכים על ההגה התגלו כשימושיים מאוד וחבל שקונצרן פולקסווגן לא מתקין אותם גם בגרסאות פשוטות יותר. חבל גם שמערכת דימום המנוע בעמידה מכבה את המזגן: לאור השמש היוקדת, פוסט-סערת-דצמבר-2013, העדפנו לבטל את פעולתה בשעות החמות. צריכת הדלק בתנאי המבחן המעורבים עמדה על 10.5 ק"מ לליטר (המחשב טען ל-10.8 ק"מ לליטר. אופטימי).

סיאט לאון - מבט מהצד
חישוקי 18" הם כמו ללכת על עקבים, יפים אבל בסוף היום כואב בגב

התנהגות כביש
למרות מה שנכתב בפתיחת פרק נוחות הנסיעה, היינו חייבים לראות אם הלאון FR יכולה לספק איזו חווית נהיגה מהנה. באמת נראה לכם שלא ניקח 180 כ"ס מוגדשים לאיזה טיול נהיגה? בכבישי ההרים המפותלים, השילדה של הלאון מבצעת עבודה טובה, אבל בלי שמץ של הנאה. מגבלות האחיזה גבוהות תודות לצמיגי 225 רחבים. ההגה מתגלה כמדויק אבל גם כשמעבירים לתכנית של מצב ספורט הוא קצת קליל מדי וחסר היזון חוזר. המתלים, שסיפקו ריסון מספק לנוחות הנסיעה, לא מתרגמים את הקשיחות גם להתנהגות כביש ספורטיבית. רוצים העברות משקל בפניה עם כשכוש קל בזנב? לא כאן. גרסת ה-FR לא מספקת לנהג תכונות ספורטיביות כמצופה משמה ועיצובה הקרבי.

סיכום
הלאון מתייצבת למלחמה במחיר דומה לגרסאות המוגדשות של פולקסווגן גולף 1.4TSI ופורד פוקוס. היא מביאה איתה לקרב עיצוב מוצלח, נוחות נסיעה טובה ויחידת הנעה מצוינת. הבעיה היא שגרסת ה-FR 1.8 מתומחרת במחיר גבוה משמעותית מהגרסאות "הנחותות" אך המוצלחות של הלאון. למרות יחידת ההנעה המשובחת שבגרסת המבחן, אני לא בטוח שהפרש מחירים של עשרות אלפי שקלים אכן מוצדק. בעבר הגדרתי את האיביזה TSI-DSG כ"יחידת כוח טובה מאוד עטופה ברכב בינוני", ואם כך הרי שאת הלאון FR אפשר להגדיר כ"מכונית טובה שמכילה יחידת כוח מצוינת". זה אומר הרבה.

לדגמי סיאט בישראל - סיאט

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה