בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

סובארו אאוטבק - מבחן רכב



רכב מנהלים, רכב שטח או סתם מכונית סטיישן שימושית? סובארו אאוטבק רוצה לסמן V על כל הסעיפים



כתב וצילם: נועם ריין

מבחני דרכים הם עניין שבשגרה במערכת iCar. קרוב ל-150 מכוניות נבחנות כאן מדי שנה במבחנים בודדים והשוואתיים, החל ממכוניות מיני זולות ועד למכוניות ספורט ויוקרה נוצצות. יש מכוניות שאהבנו יותר, יש כאלו שאהבנו פחות, אבל המקרה של סובארו אאוטבק הוא יוצא דופן. עוד לפני שהחזרתי את הרכב לסוכנות, מצאתי את עצמי גולש בלוחות האינטרנטיים ובודק כמה יעלה לי לקנות סובארו אאוטבק משומשת עבור המשפחה. פשפשתי בזכרוני ולא מצאתי מקרים נוספים בהם מבחן דרכים גרם לי ממש לרצות את המכונית לעצמי. אז מה יש בה, בסובארו אאוטבק, שגרם לי לרצות להשאיר אותה בחניה?

סובארו אאוטבק, כדאי אולי להקדים ולומר, היא עוף מוזר בשוק הרכב. מדובר בגרסת סטיישן של מכונית מנהלים - סובארו B4 - שקיבלה הגבהה והפכה לרכב פנאי-שטח. כנראה שזהו מקרה יחיד מסוגו בשוק שלנו, של מכונית מנהלים-סטיישן-שטח. לא פשוט להגדיר אותה ביחס למתחרות הישירות (כי אין כאלו), ולכן צריך להקדיש מחשבה לפני שמגדירים אותה בסגמנטים המקובלים.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סובארו אאוטבק


סובארו אאוטבק, בנזין 2.5 ליטר, 175 כ"ס, החל מ-199,900 שקל
יתרונות
חסרונות
נוחות
מנוע
מרווח
צריכת דלק
נהיגת שבילים
מחיר



סובארו אאוטבק

עיצוב

אהבנו את המראה של סובארו B4, ואהבנו יותר את המראה של סובארו אאוטבק. הגריל המפוסל משתלב טוב יותר במרכב המוגבה ובתצורת הסטיישן. אם במכוניות משפחתיות משתמשים בפסי גגון כדי להוסיף "סגנון של פנאי" לסטיישן המשעממת, כאן זה טבעי, פשוט ומאוד הרמוני וזורם. קל לדמיין אותה עם משפחה שמחה בפנים, אופניים תלויים מאחור ושקיעה באופק. כן, כמו בכל הפרסומות ההן.

סובארו אאוטבק

תא הנוסעים

שילוב הצבעים הבהיר אחראי לרושם הראשוני מהאאוטבק. בזכותו היא נראית יוקרתית ומזמינה, אך אם אתם מתכננים לרדת איתה לשטח - קחו בחשבון את סימני הלכלוך שעלולים להצטבר על הריפוד והשטיחים. דיפוני עור, עץ ומתכת אולי נותנים מראה יוקרתי כשהם לבד, אבל יחד נוצרת דיס-הרמוניה. גם איכות החומרים לא אחידה: בחלק מהמקומות יש גימורים רכים ונעימים, בעוד במקומות אחרים מצאנו פלסטיק "סובארואי" מחוספס.

סובארו אאוטבק התייצב למבחן בגרסת ה-XS ששופעת כל טוב, אך צריך לציין שהפערים בינה לבין גרסת ה-X הזולה יותר לא מאוד משמעותיים: התוספות הן ריפודי עור, זכרונות לכוונון המושבים, כפתור התנעה ותא מטען חשמלי. תפעול האביזרים והמערכות פשוט ואינטואיטיבי, למרות עומס כפתורים על ההגה ובזכות מערכת מולטימדיה מעולה.

המושבים הקדמיים גדולים ונוחים, והכוונון החשמלי מעולה. ניתן למצוא את התנוחה המתאימה בקלות ובנוחות. תאי אחסון יש בשפע, והם פזורים במקומות נגישים ברחבי התא.

המושב האחורי של האאוטבק מאוד מרווח. שלושה מבוגרים שהתארחו בו נכנסו בקלות, וגם נהנו משפע של מקום לרגליים ולראש. הדלתות הגדולות מקלות על הכניסה והיציאה מהרכב, וגם על חגירת ילדים במושבי בטיחות.

להשלמת תמונת המצב הפרקטית, כדאי לספר גם על תא המטען. זה מציע נפח של 512 ליטרים עד גובה המדף הנגלל, והרבה יותר מזה אם מוותרים על שירותיו. בקיפול מושבים ניתן להכניס לאאוטבק בערך חצי סניף של איקאה - וכן, גם את זה ניסינו. לא נציין את מספר הפריטים שנכנסו לתא המטען, ורק נגיד ששני מבוגרים בכושר לא רע נדרשו ליותר מ-10 נגלות כדי לפרוק אותם...

סובארו אאוטבק

נוחות נסיעה

סובארו אאוטבק, כמי שאמורה לככב בעיקר בשוק האמריקאי, היא מכונית רכה. מכונית רכה, אבל בהחלט לא רכה מדי: לפעמים היא קצת מתפזרת על כבישים רצוצים, לפעמים קצת רוקדת על כבישים גליים, אך היא סופגת שיבושים טוב מאוד ונוחה גם בשיוט ארוך.

על שבילים האאוטבק הופכת מעוד מכונית נוחה לכורסת אמריקן קומפורט. במעבה יער בן שמן היא מרגישה כמו בכביש שש. רכה ומשייטת בנעימות, משאירה את הכורכר למטה ואת האבק מאחורה, ודוהרת כאילו אין כאן בורות וחריצים בכל חמישה מטרים. חמישה? הגזמתי. כאן יש חריץ כל מטר ובור כל שני מטר, מהסוג שהיה גורם לרכבי "פנאי" כמו שברולט טראקס לסגור מתלה בבעיטה. האאוטבק לא סוגרת מתלה, לא נוגחת בקרקע ולא מעבירה שום זעזוע לנוסעים. קלאסה אמיתית.

בידוד הרעשים טוב בדרך כלל. רעשים מכיוון הגיר מופיעים תחת עומס, ובשגרה ישנם קצת רעשי רוח ודרך. היא לא השקטה ביותר בהשוואה לקטגוריית רכבי המנהלים, אבל היא לגמרי בסדר.

סובארו אאוטבק

מנוע ותיבת הילוכים

לאאוטבק, כמו לסובארו B4, יש מנוע בוקסר בנפח 2.5 ליטר עם 175 כ"ס. סוסים של סובארו הם תמיד רזים יותר מאלו של המתחרים, ואם ב-B4 התלוננו על מחסור בריגוש - כאן על אחת כמה וכמה. תגובת הדוושה חדה והחלטית, ומספיקה לחיצה של 20% על המצערת כדי לקבל 70% מכוח המנוע. בעיר זה הופך אותה למכונית זריזה, אפילו קצת עצבנית מדי, אבל בכבישים מהירים היא לא מפגינה שרירים.

המנוע הזה, נאמן למסורת הבוקסר, מגרגר בצליל נעים אך חסר בשרנות ואופי. אין לו את היכולת של מנועי הטורבו למשוך חזק מסל"ד נמוך, אין לו יכולת "לתת בראש" תחת מצערת מלאה. הוא בסדר, לא פחות ולא יותר.

תיבת ההילוכים הרציפה של סובארו אאוטבק מצליחה להסוות את העובדה שהיא רציפה - וזאת המחמאה הכי גדולה שניתן לתת לתיבות מסוגה. היא חלקה לגמרי, אבל גם מעניקה תחושה של יחסי העברה משתנים, ולא מציבה את מחט הסל"ד בשמיים בכל יציאה מרמזור.

צריכת הדלק שמדדנו במבחן עמדה על 9 ק"מ לליטר - לא רע בהתחשב בגודל המנוע, משקל הרכב ונהיגת השטח האינטנסיבית.

התנהגות כביש

הנעה כפולה, ככה לימדו אותנו בפרסומות של סובארו, תורמת רבות לאחיזת הכביש. עד כאן העובדות, והן בהחלט נכונות, אבל הן לא מספרות את כל הסיפור. מעבר לאחיזה המצוינת, לסובארו אאוטבק יש גם שלדה שממש מעבירה מידע לנהג, ואפילו הגה שקצת יודע לתקשר. כמו ה-XV הקטנה והקלה, האאוטבק יודעת לתמרן במהירות בין פניות ולמשוך את הנהג אל מחוזות ההנאה מבלי להיגרר לנתיבי הפאניקה. ניתן להיכנס איתה במהירות לפניות, וגם לצאת מהן מוקדם עם מכת גז החלטית (בכפוף לכוח שתקבלו מהמנוע, כמובן). מכונית בטוחה, דינאמית ומהנה לנהיגה.

סובארו אאוטבק

שטח

סובארו אאוטבק היא מלכת השבילים, ואנחנו נזהרים מלשאת לשווא את המילה הקדושה "ראלי". לא רק שהיא מסוגלת הרבה יותר מג'יפונים אחרים, היא גם עושה את זה בכיף. נוחות הנסיעה הגבוהה שלה מאפשרת לשמור על קצב גבוה גם מחוץ לגבולות האספלט. היא נהנית לזרוק זנב בשובבות ולהפריח ענן אבק פוטוגני, ומנגד קל להחזיר את האחיזה עם מכת גז והיגוי נגדי. כמו רקדנית מיומנת היא מהדקת קו לדרישת הנהג, וכמו כוריאוגרפית מנוסה היא שומרת על גבולות אחיזה רחוקים אך בטוחים. בשטח טכני היא עדיפה על הרבה ג'יפונים מלוקקים (במחיר שלה ניתן לקנות קיה סורנטו או הונדה CRV, למשל) אבל במקומות המורכבים יותר היא רחוקה משלמות: חסר לה הילוך כוח, זווית הבטן שלה גדולה למדי, והיא לא מסוגלת להתמודד מול כלים קשוחים כמו סאנגיונג רקסטון או סוזוקי גרנד ויטרה.

סובארו אאוטבק

סיכום

סובארו אאוטבק היא "אול-אראונדרית" נפלאה. מצד אחד, היא מכונית מנהלים עם אפיל יוקרתי; מצד שני, היא סטיישן שימושית ומרווחת; מצד אחד, היא נוחה ומעודנת בנהיגת כביש; מצד שני, היא מהנה ומתגמלת בנהיגת שבילים ושטח. במחיר שלה ניתן להשיג אולי מכוניות מנהלים יוקרתיות יותר, מיניוואנים שימושיים יותר ורכבי שטח קשוחים יותר - אבל סובארו אאוטבק מעניקה את האיזון המדויק בין המרכיבים האלו, בלי להיכשל באף סעיף ועם המון אופי ותמורה נפלאה למחיר. רק חבל שלמרות התמורה, המחיר עדיין גבוה.


לדגמי סובארו בישראל - סובארו
למאמר זה התפרסמו 10 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. כתבה נפלאה.כיאה לרכב זה (לת)  

רונן,27.07.2015

2. יש מתחרה חזק  נועם אתה כניראה שכחת את הפורד קוגה שבהחלט ראוי להת...

אדי,27.07.2015

3. מכונית מעולה- שני חסרונות:מחיר וגיר  הייתי רוכש בשמחה אם המחיר היה יותר הוגן

שי,28.07.2015

4. הייתי חוטף אותה אם הייתה חזקה יותר  מגרה אותי מאד הגובה הנוחות והמחיר בסדר אבל רק אם ...

דודי,04.08.2015

5. סובארו אאוטבק  אז מה הוא? שטח? סטיישן מנהלים? ולמה הוא יקר? חוץ מ...

יונתן,06.12.2015

6. לא מבין  ואתה מבקש מנוע רווי בעיות ותקלות, מזהם עם גיר אולי...

4, מביאים לך מנוע נפלא עם גיר מצויין....,22.05.2017

7. מה צריכת הדלק האמיתית בנהיגה מתונה?  כל המבחנים מדברים על צריכת דלק, אבל במבחנים בד"כ ד...

נהגוס,11.06.2018

8. יש לי סובארו אאוטבק 2017   יש לי אאוטבק 2017, דגם x, בנסיעה רגילה בן עירונית ...

רן,19.02.2019

9. רכב אליפות  חסכוני מאוד ביחס למנוע משקל אחד ל12 בין עירוני אפי...

טל,07.05.2019

10. רכב אליפות  חסכוני מאוד ביחס למנוע משקל אחד ל12 בין עירוני אפי...

טל,07.05.2019
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים