דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מרצדס R קלאס - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

את המבחן של מרצדס קלאס R ניתן לסכם כבר במשפט הראשון. מדובר בוואן הטוב ביותר שנוסע על כבישי ישראל. הטוב ביותר אך סביר להניח שלא המשתלם ביותר.


לעמוד הדגם בקטלוג
iCar: מרצדס קלאס R

 

מרצדס R קלאס, 3.5 בנזין, 272 כ"ס, 542,000 שקל 

יתרונות

חסרונות

נוחות

מחיר

   פאר

צריכת דלק

  ביצועים

מושב קטנטן לנוסע האמצעי בשורה השניה


המרצדס R קלאס הוא וואן. אני מזכיר לכם זאת מכיוון שהמראה ההיי-טקי והדינאמי יכול מעט לבלבל. במבט מבחוץ הוא מצליח להסתיר באופן מעורר השתאות את מימדיו העצומים (5.2 מ' לאורך ו 1.92 מ' לרוחב). גלגלי הענק והגג המשתפל מצליחים ליצור תחושה של רכב קטן יותר, תוך שמירה על המימדים המכובדים. רק חזית מעט כבדה ומרצדסית, במובן השלילי של המונח, פוגמת במראה המושך.

 

מרצדס R קלאס. לא בדיוק האסוציאציה הראשונה שעולה לשמע המונח "מיניוואן" / צילומים: יתיר דוידוביץ

כניסה לתוך המיפלצדס מרגישה כמו כניסה לאוהל קסמים. ביחס למראה החיצוני הקומפקטי המרחב הפנימי מרשים למדי. בשורה השנייה יש מרווח מעולה לשני נוסעים (השלישי ידחק בקושי למושב קטנטן) ובשורה האחורית גם ילדים מתבגרים ירגישו בנוח בנסיעות ארוכות. לחובה נציין שבשורה האחרונה התחושה מעט קלסטרופובית בגלל קו החלונות המטפס.

היושבים מאחור יהנו ממרכז שליטה במרכז השורה השנייה ממנו ניתן יהיה לשלוט על בקרת האקלים המפוצלת. מושבי עור כלולים כמובן וכן שלל תאים שונים ומשונים. ניתן להשוות את הפער בין התנאים לנוסעי ה-R קלאס לנוסעי שאר המיניוואנים בשוק לפער בין נוסעי המחלקה הראשונה למחלקת התיירים.

מושב הנהג והנוסע מציעים מרחב טוב סך הכל, אך גג השמש, שחוצה את הרכב לאורכו, גוזל ממרווח הראש. המושבים החשמלים מאפשרים מציאת תנוחת נהיגה טובה במהירות. האבזור כמובן שופע וכולל בין היתר חבילת זכרונות למושבים, פנסים עוקבי פנייה תא מטען שנפתח חשמלית וסוללת חיישנים שישלחו גם חללית של נאס"א להתייבש בפינה. מצד שני, ברכב כל כך יקר היינו מצפים למערכת ניווט אינטגרלית.

 

מתחת למכסה המנוע שוכן מנוע בנפח 3.5 ל' – המנוע היחיד שמוצע בארץ ב-R קלאס. זה נשמע נחמד ובפועל סוחב בצורה משביעת רצון.  צריך לזכור שהמנוע נושא על גבו 2.3 טון של מתכות גרמניות איכותיות. רק לשם השוואה הקרייזלר גראנד וויאג'ר, מפלצתי בפני עצמו, שוקל 200 ק"ג פחות. צריכת הדלק לא מבריקה אבל זה לא יעניין אף אחד. לא את הנהג הממוצע שבמחיר הביטוח והדלק יכול לקנות מכונית שנייה, ולא את הקונה של ה-R קלאס שהוא אמיד דיו.

במרצדס R קלאס מגיעה מערכת מתלי אוויר מתקדמת. בעזרת כפתור ניתן לעבור ממצב רגיל לספורט או קומפורט. נראה שבמרצדס היו צריכים לכתוב לחלופין על אותו המתג: מצב אירופה ומצב ארה"ב. בקומפורט ה-R קלאס מתנדנד כמו ספינת מלחמה אמריקאית במימי המפרץ. במצב הספורט הוא מתקשח משמעותית ומרגיש נוקשה יותר מהעמדה של האיחוד בנוגע למזה"ת. הנוחות הכללית היא טובה ובהחלט תלויה בהתאמה האישית בין תנאי הכביש למצב המתלים שיבחר.

 

"כניסה לתוך המיפלצדס מרגישה כמו כניסה לאוהל קסמים" / תמונת יצרן

בניגוד למראה החיצוני הקרבי, ה-350R אינו שותף לדבר עבירה כשמגיעים לכביש המפותל (למעט עבירות מהירות). המשקל הכבד מושך אותו, גם במצב הספורט, לתת היגוי בולט. ההגה מזכיר בגודלו את ספינות הפיראטים בסרטים יותר מאשר את ההגה בפורד פוקוס של השכן ומספק פידבק בהתאם. מאידך, בכבישים מהירים מרגישה המרצדס העצומה נשלטת יותר ובעיקר מאוד נינוחה. פורד גלאקסי, לדוגמא, ירגיש הרבה יותר דינאמי בכביש, אבל אף אחד לא באמת קונה וואן בשביל זה.

אז איך מסכמים? במחיר כמובן. כדי להסיע את עצמכם במרצדס העצומה תאלצו להפרד מ-550 אלף שקל לפני תוספות. הוואן הקרוב ביותר מבחינת מחיר הוא הקרייזלר וויאג'ר שעולה, בגרסתו היקרה, 260 אלף ולכן לא ממש מתחרה. המתחרות האמיתיות מגיעות דווקא מתחום רכבי השטח. אודי Q7 וב.מ.וו X5 מציעים 7 מושבים ומראה מסוקס הרבה יותר במחיר דומה. אכן, תחרות קשה.

לדגמי מרצדס בישראל – מרצדס

 

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה