דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מרצדס GLE קופה - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



בעת השקתו בשנת 2014, מרצדס GLE קופה היה לדגם השני מבין רכבי הפנאי והשטח של מרצדס שאימץ את שיטת השמות החדשה (והברורה יותר), שהחלה ב-GLA שנה קודם. כך נוצרה פירמידת דגמי פנאי ברורה יותר: ה-GLA קטן המימדים, ה-GLC שהחליף את ה-GLK, ה-GLE החליף את ה-ML, ה-GLS החליף את ה-GL, וה-G קלאס האייקוני שמר על שמו כמובן. אנקדוטה קטנה: האות G היא סימול למילה הגרמנית Gelände - שטח.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מרצדס GLE קופה


מרצדס GLE Coupe 350d, טורבו-דיזל 3.0 ליטר, 258 כ"ס, מ-610,000 שקל

יתרונות

חסרונות

הופעה ייחודית

עיצוב פנים

אחיזת כביש

שדה ראייה

מרווח ונוחות

  הופעה ייחודית...


מרצדס GLE קופה

אז אחרי שהבנו היכן ממוקם ה-GLE, אפשר לדבר על ה-GLE קופה. הוא כבר לא רכב צעיר במושגי עולם הרכב: כבר בן 4 שנים, והוא מבוסס לחלוטין על ה-ML שראה אור כבר בשנת 2011. ה-GLE קופה הושק כמתחרה לב.מ.וו X6. הבווארים השיקו את מפלצת הפנאי שלהם 7 שנים קודם ולמרות ההד הציבורי סביבו ("מי צריך רכב כזה") הם קצרו לא מעט הצלחות. החבר'ה משטוטגארט הגיבו באיחור אך לא נשארו חיייבים והשיקו את ה-GLE קופה שגם הוא מציג מספרי מכירות נאים. בקרוב גם אודי תצטרף לחגיגה, אם נשפוט לפי רכב הקונספט Q8.

אז מה יש בו, ב-GLE קופה, מלבד פנים יפות? טיפסנו לתוך הרכב, הידקנו חגורות, לחצנו על כפתור ההתנעה ו... רגע, איפה ידית ההילוכים? אה, מאחורי ההגה. יאללה, יצאנו.


עיצוב

אין ספק כי כשמגיעים לבחון את ה-GLE קופה, העיצוב החיצוני הוא הדבר הבולט ביותר. צדודית הקופה חמש דלתות מיד מושכת את העין. של כולם. קשה להתעלם מהרכב הענק הזה ונראה שישנה איזו יראת כבוד כלפיו בכביש. ה-GLE (שהחליף את ה-ML בהיררכיית השמות של מרצדס) הביא עימו נוכחות מרשימה, וגרסת הקופה לא מוותרת על גרם ממנה. נהפוכו, היא מקצינה זאת עוד קצת עם קווים זורמים וחזית אגרסיבית במידה. במחשבה שניה - לפעמים סגנון העיצוב הזה זועק, מגושם, גמלוני. דווקא בדגמים הקטנים יותר כמו GLC קופה (וב.מ.וו X4) זה מתחבר טוב יותר.

רכב המבחן צויד בחבילת AMG שכללה חישוקים קלים בגודל 21 אינץ' (במקום 20), צלחות בלם מחוררות עם קאליפר כסוף וכיתוב "מרצדס-בנץ", פגושים קדמיים בעיצוב AMG, ריפודי עור, מצלמות היקפיות, זכרונות למושבים, הגה ולמראות, וקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. עלות החבילה עומדת על 65,000 שקלים.

העיצוב הפנימי לעומת זאת מסגיר את סימני הגיל. הקונסולה המרכזית ולוח השעונים יוצרים את הקשר הברור ל-ML ולסגנון העיצובי של מרצדס מהעשור הקודם, עם עומס של כפתורים ופקדים בכל פינה. רק ההגה ומסך המולטימדיה קיבלו עדכון עיצובי.

מרצדס GLE קופה


תא הנוסעים

בהשוואה לרכבי פנאי מתחרים צעירים יותר, למשל דגמי אודי או וולוו, תחושת היוקרה מעט חסרה ב-GLE קופה, רכב שמדגדג את ה-700,000 שקל מלמעלה. נתחיל עם החיובי: איכות ההרכבה לרוב טובה מאוד וכך גם איכות החומרים. כמעט בכל מקום שידנו נגעה ומששה נתקלו בעור עבה ואיכותי, גומי קשיח או פלסטיקה איכותית. הפקדים השונים מרגישים עמידים ופס כפתורי המתכת עליהם חרוט תפקידם מוסיף לתחושה האיכותית.

מנגד, ישנן כמה נקודות לחובתו של ה-GLE קופה. זה התחיל בעיצוב תא הנוסעים המיושן וממשיך אל מסגרת הקונסולה של פתחי המיזוג מאחור שהרגישה פשוטה, מסגרת מסך המולטימדיה שנגיעה בה או מעבר על שיבוש חד גרמו לה להשמיע קולות ציוץ ופאנל כפתורי הרדיו העמוס והארכאי. אין בה למשל לוח מחוונים וירטואלי או משטח מגע לכתיבת מספרים ואותיות, שני פריטים שמקובל למצוא כיום בז'אנר.

מערכת המולטימדיה אינטואטיבית וקלה מאוד לתפעול. הגלגלת עובדת בצורה טובה, בין אם בסיבוב או בין אם כג'ויסטיק והתפריטים מסודרים באופן ברור עם כיתוב גדול ובולט. ניתן כמובן להגדיר ולאפיין פרמטרים שונים ברכב על פי הטעם האישי ולבחור בין 3 צבעים לתאורת האווירה.

מרצדס GLE קופה

המושבים החשמליים הקדמיים רחבים ותומכים. גם לאחר נסיעה ארוכה ורציפה מצב הגב נותר רענן. בימי החום הישראלי, לא היינו מתנגדים בנוסף לחימום לקבל כסטנדרט גם אוורור במושבים.

המרווח ליושבים מלפנים עצום וכך גם ליושבים מאחור. גם לאחר התקנת כיסא בטיחות (בקלות, היישר אל עיגוני האיזופיקס) שני מבוגרים ישבו בנוחות לצידו. למרות הגג הפנוראמי והגג המשתפל לאחור מרווח הראש טוב מאוד וכך גם המרווח לרגליים. רגליו של הנוסע האמצעי יתמודדו עם תעלת הינע (לא גבוהה) וגם כאשר ישב בפישוק, ישאר המון מקום לרגלי היושבים בצדדים.

הנוסעים מאחור יהנו מתאורה נפרדת ליושבים בצדדים, ווי תליה היוצאים מהתקרה בצורה הדרגתית, רשתות בגב המושבים, שקע 12V, תא אמצעי ומשענת בין המושבים עם מחזיקי כוסות. יש לציין את פתחי המיזוג שהצליחו להעביר לאחור אוויר קריר בצורה מצוינת.

מרצדס GLE קופה



ל-GLE קופה יש גם לא מעט אבזור: חיישני חניה קדמיים ואחוריים עם מערך מצלמות 360 ומבט "מעוף הציפור" שבהחלט תורם לתחושת הבטיחות בעת תמרון רכב גדול שכזה במעברים צרים או בחניונים; בנוסף לתצוגה האמורה במסך הראשי ישנו פס חיווי בקצה הרחוק של הדשבורד ואחד נוסף בתקרת הרכב מאחור, כך שאין צורך להביט אל תוך מסך המולטימדיה.

ה-GLE קופה מצויידת כסטנדרט במערך הבטיחות Driving Assistance Package Plus הכולל התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם היגוי אקטיבי, התרעת רכב בשטח מת והתרעת תנועה חוצה מאחור עם היגוי אקטיבי, התרעת עייפות, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים ותאורה עוקבת פנייה. כמו כן יש את מערך המצלמות והחיישנים שהוזכר לעיל ובקרת שיוט אדפטיבית שגם מסייעת לרכב לפנות בפניות רחבות.

מרצדס GLE קופה, צילום: רן סגל

מערכות הבטיחות האקטיביות פועלות בצורה טובה אך לעיתים מגיבות באופן חד. בעת שימוש בבקרת השיוט האדפטיבית ולמרות הפניית ההגה הועברה תחושה שהוא פונה בצורה חדה יותר מהנדרש ובאופן לא ליניארי. כמו כן, גם פונקציית שמירת המרחק בעת שימוש בבקרת השיוט ביצעה בלימות חזקות יחסית. מנגד, פונקציית הזחילה בפקקים עבדה היטב.

פריטי אבזור נוספים ולא פחות יעילים הם סוככי השמש כפולים. את סוכך השמש הראשי ניתן להסיט אל עבר חלון הצד ואז להוריד סוכך נוסף לחזית. שימושי בהחלט. הגג הפנוראמי נפתח חשמלית (וגם הוילון) והוא מבודד חום בצורה טובה. נוסף למושבים החשמליים (כולל משענת הראש ו-3 זכרונות לנהג ולנוסע) גם ההגה והמראות בעלי כוונון חשמלי שנשמר בזיכרון. ל-GLE קופה מערכת שמע בעלת 8 רמקולים עם איכות צליל טובה למדי. ניתן לשדרג למערכת שמע מבית Harman Kardon בעלת 12 רמקולים.

תא המטען נפתח ונסגר חשמלית מהשלט או מלחצן בדלת הקדמית. למרות מאפייני העיצוב, נפחו עומד על 650 ליטר מרשימים במיוחד (רק 40 ליטר פחות מה-GLE הרגיל). בתא המטען נמצא שקע 12V, שני ווי תלייה מתקפלים ותאים בצדדים. סף ההטענה גבוה מאוד עקב גובהו של הרכב ובנוסף גם עמוק, מה שמקשה על הכנסה והוצאה של חפצים כבדים. המדף האחורי אינו מתרומם עם פתיחת הדלת (ניתן להרימו באופן ידני), אך בכל זאת פתח ההטענה רחב דיו.

מרצדס GLE קופה

נוחות נסיעה

נוחות הנסיעה ב-GLE קופה טובה מאוד. רכב המבחן צוייד במתלי אוויר שספגו שיבושים באופן פשוט מעולה. אמנם, לאחר מעבר פס האטה הורגשה תחושת נדנוד, אבל זה סביר בהתחשב במימדי הרכב. נציין גם כי במעבר שיבוש אורכי עובר רטט מסויים לנוסעים, אך בהחלט בתחום המקובל.

ה-GLE קופה הוא רכב שקט מאוד ומצליח לבודד את תא הנוסעים מהמתרחש בחוץ. בשיוט בין-עירוני נשמעו רק רעשי צמיגים (בעוצמה נמוכה) ובמהירות כביש 6 הצטרפו גם רעשי רוח. ולמרות זאת מדובר ברכב שקט מאוד שגם את צליל מנוע הדיזל מצליח לבודד היטב.

שדה הראייה הוא עקב האכילס של ה-GLE קופה. הוא לא מצטיין בעקבות קורות A עבות מאוד בחלקן התחתון והמצב במבט לאחור אינו שונה. קורות C עבות והחלון הקטנטן שבהן לא תרמו לכך. זהו המס שמשלמים עבור העיצוב הייחודי. למזלנו החיישנים ההיקפיים ומערך המצלמות פעלו בצורה יעילה. נוסף לכך מראות הצד קטנות יחסית והמראה השמאלית אינה יוצאת מספיק החוצה.

מרצדס GLE, צילום: רן סגל


מנוע ותיבת הילוכים

רכב המבחן הגיע עם יחידת ההנעה הבסיסית המוצעת בשוק המקומי. מדובר במנוע טורבו-דיזל בנפח 3.0 ליטר המספק 258 כ"ס ומומנט העומד על 63.2 קג"מ כבר מ-1600 סל"ד. למרות משקל של יותר משני טונות ורבע, ה-GLE קופה מאיץ בנחישות ולא הורגש באף שלב מחסור בכוח. המומנט האדיר מתמודד בקלות עם המשקל, והמרצדס הכבד מצליח לצבור מהירות בקלות. הכוח יורד אל הגלגלים בצורה חלקה ויעילה הודות לתיבה אוטומטית בעלת 9 הילוכים אשר פועלת למופת. גם כאשר היא נדרשת להוריד יותר מהילוך אחד, הפעולה מתבצעת באופן מהיר, מדויק ולא מורגש.

נסיעה והאצה בתנאי דרך מגוונים צעם עליות ופיתולים מתבצעות בקלות. אך נציין גם כי הקופה לא מרגישה זריזה ולמרות המומנט המכובד אין תחושת משיכה עוצמתית. ה-GLE Coupe 350d בהחלט תעדיף שיוטים ארוכים.

צלילו של מנוע הדיזל בשרני והוא בסך הכל שקט יחסית בזמן שיוט. תחת מאמץ קולו נוכח, אם כי התחושה הכללית שקטה למדי. לצד זאת, מערכת "עצור וסע" לא תמיד פועלת באופן חלק.

את המבחן סיימנו עם צריכת דלק ממוצעת שעמדה על 11.3 ק"מ לליטר, בנסיעה שכללה שיוט בינעירוני ממושך במהירות מתונה. בתנאי נסיעה מעורבים צריכת הדלק ירדה לכ-7 ק"מ לליטר.

מיכל הדלק בנפח 93 ליטר מעניק מרווחי תדלוק מצוינים ויאפשר אפילו טווח נסיעה של מעל 1,000 ק"מ בתנאים מסוימים.

מרצדס GLE קופה


התנהגות כביש

כמו בסעיף הביצועים, גם פה המשקל נותן את אותותיו. קשה להיות ספורטיבי כשצריך להעביר כזו מסה מצד לצד. אך לצד הגה אילם ולמרות המשקל הגבוה, השלדה של ה-GLE קופה דווקא מאותתת שיש לה מה להציע לנהג. אחרי הכל היא מבוססת על הדור הקודם של ה-E קלאס. בנוסף לכך, האחיזה גבוהה מאוד בזכות הנעה כפולה וצמיגים עצומים במידות של 275/45/21 מלפנים ו-315/40/21 מאחור. חובבי הנהיגה יהנו גם ממצב ידני לתיבת ההילוכים ומנופי שליטה מאחורי ההגה.  בזכות השלדה המצוינת והאחיזה הגבוהה, בהחלט נוכל להבין את רוכשי גרסת ה-AMG GLE 43.

ל-GLE ישנו גם בורר מצבי נהיגה שכולל מצבי שלג, נוחות, ספורט ומצב אינדיבידואלי להתאמה אישית בו ניתן להגדיר את תגובות המנוע, ההגה והמתלים. ישנו גם מצב ירידה במדרון (לא בדקנו, ולא נראה לנו שמי מרוכשי ה-GLE יבדוק אי פעם) וכפתור נוסף המרים את הרכב מספר סנטימטרים לטובת נסיעת שבילים נטולת פגיעות אבנים.

מרצדס GLE קופה

סיכום

בסיום ימי המבחן ואחרי לא מעט שעות מאחורי ההגה, הגענו לכמה מסקנות. ל-GLE קופה עיצוב חיצוני ייחודי, אך עיצוב הפנים שלו לא עומד ברף של המתחרים המודרניים. הוא נוח מאוד בשיוט ובנסיעות ארוכות, התנהגות הכביש שלו בטוחה, הוא מרווח מאוד והאבזור עשיר. לחובתו עומדים שדה ראיה מוגבל, תא הנוסעים האמור וגם מחיר לא זול בכלל.

מרצדס GLE Coupe הוא רכב פנאי בעל נוכחות מרשימה ולא נוכל לקחת את זה ממנו - בין אם נאהב את זה ובין אם לא. מי שיתקשה לבלוע את העיצוב האגרסיבי, יוכל כמובן לבחור ב-GLE הרגילה שזולה בעשרות אלפי שקלים ומציעה אבזור דומה. בגרסת הפלאג-אין הייבריד יש לה גם ביצועים עדיפים.

מרצדס GLE קופה

לעומת זאת, מי שידלק על העיצוב העוצמתי ויסלח לענק הגרמני על תא הנוסעים המיושן, יקבל רכב שאין שני לו על הכביש. אז הוא אולי פחות אלגנטי מאודי Q7 או וולוו XC90, וגם לא ספורטיבי כמו מזראטי לבנטה או אריסטוקרטי כמו ריינג' רובר, אבל הוא עומד בכל הסטנדרטים המחמירים של מכוניות יוקרה בתחום הזה, בין אם זה ברמת הנוחות, במערכות הבטיחות, בביצועים או במרווח. ואחרי הכל, גם הופעה של דרים ת'יאטר בפארק היא לא אלגנטית כמו קונצרט של הפילהרמונית בהיכל התרבות, אבל כל חובב מוזיקה מתחיל יודע שבעוצמות האדירות של מופעי הרוק הכבד קשה מאוד להתחרות.


לדגמי מרצדס בישראל - מרצדס

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה