דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סקודה קודיאק החדש נחשף: עד כמה הוא מרווח?

Getting your Trinity Audio player ready...


אחרי תקופה ארוכה של הבטחות, שמועות, תמונות חלקיות ופרטי מידע שפוזרו פה ושם - סקודה חושפת רשמית את רכב הפנאי החדש שלה, סקודה קודיאק, ולשם כך ערכה אירוע מיוחד בברלין והזמינה אליו לא פחות מ-600 עיתונאי רכב מרחבי העולם - ואנחנו בתוכם. אז מי אתה, סקודיאק?

סקודה קודיאק

ברכב מסוגו של הקודיאק, עוד לפני שמביטים על התמונות והמפרטים הטכניים - חשוב להסתכל על המידות כדי להבין לאיזה סגמנט בדיוק משתייך הדגם החדש. אבל אנחנו לא מבטיחים שבמקרה הזה המספרים יבהירו לגמרי את התמונה. מבחינת האורך, סקודה קודיאק מתפרש על פני 469.7 ס"מ - בדיוק כמו מיצובישי אאוטלנדר, קצת יותר מניסאן אקסטרייל ו-8 ס"מ פחות מקיה סורנטו.
הרוחב של הקודיאק עומד על 188.2 ס"מ, בדיוק כמו הסורנטו ויונדאי סנטה פה, וגדול משמעותית מהרוחב של האאוטלנדר והאקסטרייל; ואילו בסיס הגלגלים, הנתון שקובע את המרווח הפנימי, עומד על 279.1 ס"מ - שהם 12 ס"מ משמעותיים יותר ממה שמציע האאוטלנדר, ואפילו יותר ממה שמציעים קיה סורנטו ויונדאי סנטה פה. מימד הגובה, לעומת זאת, נעצר ב-165.5 ס"מ בלבד - נמוך יותר מכל מתחריו, וזהה ליונדאי טוסון הקומפקטי. עכשיו הכל ברור? לא בטוח.

אבל בשורה התחתונה, ההשקה אפשרה לנו לשבת ברכב ולבדוק לעומק את נושא המרווח - ונראה שסקודה, כדרכה, נוחלת הצלחה בתחום הזה. השורה השניה מציעה מרווח מעולה בכל המימדים, למעט אולי במושב האמצעי שסובל מתעלת הינע גבוהה - אילוץ בשל קיומן של גרסאות הנעה כפולה. ברכבי ההשקה המושב עצמו נע על מסילה. גם בשורה השלישית המרווח לא רע בכלל, ומבוגרים בגודל סביר יוכלו בהחלט להסתדר שם - על אף שהמושב עצמו מעט נמוך. מאחורי השורה השלישית נותר גם מקום סביר למטען, וכשמקפלים את המושבים מתקבל כצפוי חלל הטענה ענק.

סקודה קודיאק

אז אחרי שענינו על שאלות הזהות היסודיות של הקודיאק, אפשר לחזור ולהתבונן על הדגם - ולזהות קווים שמצד אחד מזכירים מאוד את אלו של הסופרב החדשה, אבל מצד שני מאמצים גם שפה חדשה שמתבטאת למשל בגריל עם מסגרת מעובה, פנסי ערפל שצמודים לפנסים הראשיים וגריל תחתון מושחר וגדול. מאחור מקנה הקודיאק תחושה של "סופרב סטיישן", והחלון השלישי מאחור נותן תחושה של אורך - כמו באודי Q7 - אך גם מייצר דמיון למיניוואנים יותר מאשר לרכבי פנאי. המעצב ג'וזף הבאן רמז כי קווי עיצוב דומים צפויים להגיע לרכבי פנאי נוספים של סקודה - ובהם דור חדש ליטי שכבר נראה באופק.

סקודה קודיאק

בתוך תא הנוסעים מצפה הפתעה. מי שראה כיצד הסופרב משכפלת את סביבת הנהג השמרנית של האוקטביה, ישמח לפגוש כאן עיצוב חדש לגמרי. במרכז הקונסולה שוכן כמובן מסך גדול, עם כפתורי מגע בצדדים לראשונה אצל סקודה, ואילו פתחי המיזוג נמצאים משני צדדיו ויוצרים מבנה קעור. לוח המחוונים מזכיר את זה של הסופרב וכך גם יחידת המיזוג.

סקודה קודיאק

מתחת למכסה המנוע נפגוש כאן מספר יחידות הנעה מוכרות מדגמים אחרים של קונצרן פולקסווגן. היצע מנועי הבנזין שרלוונטי לישראל כולל מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטרים עם הספק של 150 כ"ס ומנוע 2.0 ליטרים טורבו-בנזין עם 190 כ"ס, כאשר בקטן ניתן יהיה לבחור בין הנעה קדמית לכפולה, והגדול יצויד בהנעה כפולה בלבד. היבואנית מתכננת להציע בישראל גם גרסת דיזל, עם מנוע 2.0 ליטרים בהספק של 150 או 190 כ"ס. כל המנועים יצוידו בתיבת הילוכים כפולת מצמדים DSG בעלת 7 הילוכים.

רשימת האביזרים שהוצגה בהשקה ארוכה למדי, והיא מציעה ממערכת מולטימדיה עם קישוריות למכשירי אפל ואנדרואיד, דרך חבילת מערכות בטיחות מקיפה כולל מצלמות 360 מעלות ועד לבולמי זעזועים אדפטיביים. מוקדם לדעת מה יכללו הרכבים שיגיעו לישראל.

סקודה קודיאק

סקודה קודיאק יוצג לציבור באופן רשמי בתערוכת פריז בתחילת חודש אוקטובר. השיווק באירופה יחל רק בחודש מרץ 2017, ולישראל הוא צפוי להגיע סביב החודשים אפריל-מאי בשנת 2017. כמו במקרה של הסופרב, גם כאן צפויים הלקוחות לסבול מאספקה נמוכה של רכבים בתקופה הראשונה, בשל צפי לביקוש גבוה ברחבי העולם.


לדגמי סקודה בישראל - סקודה

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה