בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

מרצדס E קלאס החדשה 2010



מציגה בתערוכת דטרויט דור חדש למכונית הסלון של החברה, E קלאס, שתציע אותו מתכון ? עם יותר מהכל




לחוות דעת מקצועית על מרצדס E קלאס - מרצדס E קלאס

מאת טל ברונפר

מרצדס E קלאס היא המכונית הכי פחות נגנבת בארצות הברית בשנת 2008. אפשר ליחס זאת למערכת אזעקה איכותית, או לעובדה שמרצדס E קלאס היתה פשוט מכונית אפורה. מכונית הסלון של החברה משטוטגרט הציגה מתכון שמרני: עיצוב אלגנטי (ויש שיאמרו משעמם), תא נוסעים איכותי (ועל כך אין מחלוקת) והיצע מנועים רחב לכל טעם. זאת בעוד שהמתחרות מגרמניה ואפילו צרפת ויפן מציעות מכוניות מלהיבות ונחשקות.

הדור החדש של מרצדס E קלאס, שהוצג בתערוכת דטרויט 2009, מנסה לשנות את התדמית האפרורית שדבקה במכונית, באמצעות תהליך שדרוג עיצובי, בדומה לזה שנעשה עם מרצדס C קלאס. החידוש הבולט ביותר הוא בשינוי יחידות התאורה הקדמיות: במקום רביעיית פנסים עגולים המאפיינים את מספר הדורות האחרונים של המכונית, קבועים כעת בחרטום ארבעה פנסים רבועים, ויחד עם גריל גדול יותר ובולט כלפי חוץ, מעניקים למכונית חזות אגרסיבית – לפחות יותר מהדור היוצא. גם מאחור עברה מרצדס E קלאס שדרוג עיצובי שמתבטא ביחידות תאורה אופקיות חדשות. במרצדס מספרים כי ניסו לשמור על צללית אופיינית לדגמי היצרן. התוצאה הסופית, בכל מקרה, שנויה במחלוקת, ואף משאילה מספר אלמנטים עיצוביים מלקסוס.

מרצדס E קלאס החדשה 2010
מרצדס E קלאס החדשה. החרטום שונה / צילומים: יצרן

מתחת למכסה המנוע השינויים הרבה פחות מהפכניים. רוב היצע המנועים הנרחב ימשיך מהדור הקודם של המכונית, רובם עם שדרוגים קלים הכוללים צירוף של מערכת הזרקת דלק ישירה לטובת חסכון בדלק ושיפור בביצועים. מנוע הבנזין הבסיסי בנפח 1.8 ליטר עם מגדש טורבו, ישמש בגרסאות ה-E200 וה-E250, בהספקים של 184 ו-204 כוחות סוס בהתאמה. גרסת הביניים, עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטרים – ומכונה שלא במפתיע E350 – תציע 292 כוחות סוס, בעוד שהגרסה הבכירה – E500 – תציע מנוע V8 בנפח 5.0 ליטר ו-388 כוחות סוס. ומה עם גרסת ה-E63 האימתנית אותה פיתחה סדנת השיפורים הביתית AMG? זאת תפיק 525 כוחות סוס. פרטים נוספים לא ידועים לגביה בשלב זה.

האירופאים חובבי הדיזל ישמחו בוודאי לגלות שהיצע הדיזל הרחב נותר ללא שינוי: בבסיס ההיצע יעמוד מנוע ארבעה צילנדרים חדש שישמש את גרסאות ה-E200, E220 ו-E250 – כולן בצירוף הכינוי CDI המעיד על סוג הדלק החביב על המנוע – עם הספקים של 136, 170 ו-204 כוחות סוס בהתאמה. חובבי הביצועים יוכלו לבחור ביחידת ה-V6 הדיזלית, עם נפח של 3.0 ליטרים והספק של 231 כוחות סוס. הירוקים יוכלו לבחור בגרסה ירוקה למנוע זה, המכונה דווקא BlueTEC, ותציע הספק מוחלש של 211 כוחות סוס, אך חסכון טוב יותר וזיהום מופחת – עד כדי כך שמתאימה לתקן יורו 6 העתידי, שיכנס לתוקפו בשנת 2014. גם את הגרסאות האחרות ניתן יהיה להזמין עם חבילת BlueEfficiency המגבירה את האירודינמיות של המרכב, ותעזר במערכת עצור וסע המכבה את המנוע בעצירות על מנת לחסוך בדלק יקר כמו גם בצמיגים מיוחדים עם מקדם חיכוך נמוך.

מרצדס E קלאס החדשה 2010
מרצדס E קלאס החדשה ותא הנוסעים. שלל פינוקים

וכיצד תעביר מרצדס E קלאס את הכוח לכביש? באמצעות הנעה אחורית סטנדרטית, או מערכת הנעה כפולה (4motion) משודרגת. תיבת ההילוכים במנועי הבנזין היא מהדור החדש של תיבות ההילוכים האוטומטיות, ומונה 7 יחסי העברה – אך בגרסאות הבסיסיות יוצעו תיבות שונות: גרסת E200 הבסיסית תציע תיבת הילוכים ידנית בלבד, וגרסת ה-E250 תציע באופן תמוה תיבת הילוכים אוטומטית עם 5 יחסי העברה בלבד. לגבי תיבות ההילוכים בגרסאות הדיזל – מרצדס לא מפרטים, אך סביר להניח שבגרסאות הבסיסיות תוצע תיבת הילוכים ידנית בלבד.

כמו כן מספרים במרצדס על שדרוג משמעותי למערכת המתלים, שתנתח את תוואי השטח ותתאים את מצב המתלים – האדפטיביים – אליהם. גרסאות יקרות יותר יוצעו כאופציה עם מערכת מתלי אוויר, שתעזר במערך חיישנים כדי לשלוט על המתלים בכל גלגל בנפרד. ואם אתם רוצים קצת ביצועים מהמרצדס שלכם, החברה הגרמנית תציע גם חבילת כיול ספורטיבית למתלים.

במרצדס בילו, כרגיל, פרק זמן ממושך בתכנון תא הנוסעים של המכונית. למעשה תוצע מרצדס E קלאס בשני סגנונות עיצוביים שונים. הראשון הוא Elegance, המציע אופי שמרני עם כל מה שציפיתם ממרצדס – עור בהיר ושפע של עץ, בעוד שהגרסה השנייה, Avantgarde, תציע אופי ספורטיבי יותר, המתבטא בדיפונים כהים וגלגל הגה קטום. גם מבחוץ רמות הגימור שונות זו מזו, עם שינויים עיצוביים מינוריים – כמו למשל צורת החישוק. לבד מזאת, תוצע מרצדס E קלאס החדשה, כמיטב המסורת, במספר ניכר של רמות גימור, ורשימת האופציות צפויה להיות בלתי נגמרת.

אם תהיו נדיבים בבחירת האופציות, תשמח מרצדס E קלאס החדשה לעסות את גופכם באמצעות מערכת מתוחכמת של מפוחי אוויר (המגיעה הישר ממרצדס S קלאס), או תגן עליכם באמצעות שימוש במערכות בטיחות מגוונות. במרצדס מספרים על מערכת תאורה שתתאים את אלומות האור על מנת למנוע סנוור נהגים בכביש, מערכת לאיתור מכוניות בשטחים מתים, מערכת למניעת סטייה מהנתיב (המוכרת אף היא מה-S קלאס) ואפילו מערכת הקוראת שלטי מהירות ומגבילה את מהירות המכונית בהתאם.

מרצדס E קלאס החדשה 2010
מרצדס E קלאס החדשה. גם האחוריים עברו שינוי

אבל זה לא נגמר כאן, ומרצדס E קלאס החדשה תציע גם מערכת המזהה נמנום של הנהג באמצעות 70 פרמטרים שונים, ותעיר אותו במופע אורקולי. כמו כן תוצע מערכת ראיית לילה, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מכסה מנוע מתרומם אשר מגן על הולכי רגל ומערכת Pre-Safe של החברה המזהה מצב של תאונה ומתאימה את המכונית אליו, ו-7 כריות אוויר.

מתי? הציבור האירופאי יזכה לפגוש את מרצדס E קלאס החדשה באולמות התצוגה כבר במרץ הקרוב, אז גם יחשפו פרטים נוספים לגבי מידות המכונית וצריכת הדלק שלה. לישראל תגיע לקראת אמצע השנה, ונכון לעכשיו אין פרטים נוספים לגבי שיווקה של מכונית הסלון בארץ הקודש. המתחרות הישירות: אודי A6 (שעברה מתיחת פנים מקיפה לאחרונה), וב.מ.וו סדרה 5 שצפויה לקבל יורשת בדמות דור חדש לגמרי לקראת סוף השנה. האם היא תצליח לשפר את נתוני המכירות? נשאר לחכות ולראות.

לדגמי מרצדס בישראל - מרצדס - בנץ

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. מסתפק ב-E280 שלי.  זה לא ייגמר לעולם.בשנת 2000 רכשתי מרצדס E270CDI רכ...

מאיר כהן,05.05.2009

2. E קלאס החדשה  מכונית אדירה בעיני. ב.מ.וו בלחץ.

אליעזר תל-אביב,09.05.2009

3. אין סוף  אין סוף אין סוף לכסף שאנחנו שופכים על מרצדס חדשה ו...

רוני,07.07.2009
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים