אחרי קשיי האספקה של השנתיים האחרונות, נראה שלפחות בחודש ינואר נשכחו לרגע המצוקות ומתקני האספקה של יבואני הרכב עבדו במלוא המרץ. קצת יותר מ-47 אלף רכבים חדשים עלו על כבישי ישראל בחודש הראשון של השנה, נתון שאינו כולל אוטובוסים, משאיות, כלי רכב דו-גלגליים ורכבים שהגיעו בערוצי היבוא העקיף. מדובר בעליה של 26% לעומת ינואר שעבר ובנתון הנושק לזה של ינואר 2021 - אז נרשם שיא של כל הזמנים במסירות רכב בישראל לחודש בודד.
יונדאי עדיין מובילה את השוק עם נתונים דומים לאלו שרשמה בינואר שעבר, וקיה תופסת את המקום השני עם עליה קלה של 8% במסירות, אך אצל מותגים אחרים בצמרת הרשימה חלו מספר שינויים בולטים. את המקום השלישי תופסת מאזדה שעלתה ב-50% הודות לקצב מכירות מואץ של מאזדה 2, והורידה את טויוטה למקום הרביעי לאחר שזו ירדה ב-36% לעומת ינואר שעבר.

את המקום השני תופסת BYD, שרשמה כמעט 3000 מסירות - כולם של מכוניות חשמליות, כמובן. סינית נוספת שהתברגה בצמרת היא צ'רי, שמשווקת דגמי בנזין בלבד והגיעה אל המקום השמיני עם 1,600 מסירות. את העשיריה סוגרת מרצדס, שבאופן מסורתי פותחת חזק מאוד את השנה - ובהמשך נחלשת ומסיימת באופן טבעי במקום נמוך יותר.
שינויים בולטים לטובה ניתן למצוא גם אצל סובארו, שצמחה ב-81% והגיעה אל המקום ה-11, וכן אצל MG שהכפילה פי 4 את כמות המכירות שלה והגיעה אל המקום ה-13 - זאת על אף שרק 80 יחידות נמסרו מדגם ה-ZS החשמלי.
אצל שברולט ורנו, שחוו תקופה קשה של ירידה במסירות בשנה שעברה, נרשמו אחוזי צמיחה תלת ספרתיים, אך השתיים עדיין רחוקות מהתקופות הטובות שלהן בצמרת המכירות ומסתפקות במקומות ה-17-18, עם מעט פחות מ-800 מסירות לכל אחת.

מנגד, בצ'מפיון מוטורס עדיין קיימות כמה סיבות לדאגה: בסקודה ובפולקסווגן נרשמו ירידות של כ-20%, זאת בזמן שסיאט עלתה ב-127% ואודי עלתה ב-34%. עוד ירידות בולטות ניתן למצוא אצל ניסאן (62%-), איסוזו (47%-) ופורד (68%-) שמתקשה לשמור על יציבות כבר שנים ארוכות.
לאחר ש-2022 הסתיימה עם נתח שוק של כ-10% לרכבים החשמליים, נרשמה התחזקות נוספת בינואר כאשר 14.6% מהרכבים שעלו על הכביש צוידו בהנעה חשמלית מלאה - נתון דומה לזה של אירופה בשנה החולפת. המותג שהוביל את מכירות הרכבים החשמליים באופן מובהק הוא BYD, שכאמור רשם כ-3,000 מסירות. במקום השני ניצבת ג'ילי עם 1,200 מסירות, ואחריה יונדאי עם 773 חשמליות שעלו על הכביש. טסלה מסרה בינואר 3 רכבים בלבד, ומצפה למשלוח גדול שיגיע לקראת חודש מרץ.

רכבי הפלאג-אין תפסו נתח שוק של 6% (עליה של 1% לעומת 2022), כאשר המובילה היא עדיין MG, ואילו מכירות הרכבים ההיברידיים הסתכמו ב-8% בלבד - לעומת 16% בשנה שעברה. המובילה במכירות ההיברידיות היא כמובן טויוטה, ואחריה נמצאת יונדאי.
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות