בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

יונדאי קונה בישראל: מ-134,000 שקל

יונדאי קונה


הג'יפון הקטן של היצרנית הקוריאנית, יונדאי קונה, עושה עליה. בתפריט: מנוע טורבו עם 177 כ"ס, הנעת 4X4 ואבזור עשיר



מאת נועם ריין

אם בשבוע שעבר היה נדמה שסיאט מושכת את קטגוריית הג'יפונים הקטנים כלפי מטה, עם מחיר של 110,000 שקל, הבוקר (ג') מגיעה יונדאי ומציגה רכב חדש במחיר גבוה משמעותית. יונדאי קונה, האח הקטן של הטוסון, מתומחר בקצה העליון של הקטגוריה - אבל מציע בתמורה ביצועים יוצאי דופן, אבזור עשיר וגם עיצוב מסקרן.

יונדאי קונה

יונדאי קונה הוא לא מהגדולים בקבוצתו: אורכו עומד על 416.5 ס"מ, הגובה הוא 156.5 ס"מ בלבד ובסיס הגלגלים הוא 260 ס"מ, אך מנגד מימד הרוחב בולט לטובה עם 180 ס"מ. המרווח הפנימי, בעיקר במושב האחורי, מצומצם גם ביחס למתחרות - ואילו תא המטען מציע נפח של 361 ליטרים, או 1,143 ליטרים לאחר קיפול המושבים.


ביצועים

העיצוב הוא כמובן בשורה בפני עצמה, ואת זה תוכלו לשפוט באמצעות התמונות, אך הקלף החזק ביותר של יונדאי קונה מסתתר מתחת למכסה המנוע: מדובר במנוע הקיים בגרסה החזקה ביותר של הטוסון, 1.6 טורבו-בנזין עם הספק של 177 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ. אל המנוע משודכת תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים, וההנעה היא לכל הגלגלים.

המשקל העצמי של הקונה אמנם לא נמוך - 1,450 ק"ג, כמו הטוסון ואפילו כבד יותר מרכבי פנאי גדולים כמו פיג'ו 5008 או מיצובישי אאוטלנדר - אך בזכות המנוע החזק מאיץ היונדאי הקטן ל-100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות בלבד, אחד הנתונים הטובים ביותר לרכב פנאי מתחת ל-200,000 שקלים. צריכת הדלק הממוצעת על פי נתוני היצרן היא 14.9 ק"מ לליטר.

יונדאי קונה


בטיחות   

את הסעיף הזה יונדאי קונה צולח בהצטיינות, עם מפרט עשיר למדי של מערכות בשתי הגרסאות. הקונה מציע מערכת לבלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, מערכת התראה ותיקון לסטיה מנתיב הנסיעה, התראת על רכב בשטח מת במראות, התראה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור ומערכת התראת עייפות - אך ללא בקרת שיוט אדפטיבית.

במבחן הריסוק האירופאי של EuroNCAP זכה הקונה לציון של 5 כוכבים, וגם במבחן האמריקאי המחמיר זכה לציונים גבוהים.


אבזור

מעבר לאביזרי הבטיחות, יונדאי קונה מציע גם שורה ארוכה של אביזרי נוחות. מסך המולטימדיה הוא המסך המקורי של היצרן, עם ממשק אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, אך בנוסף כולל הרכב את מערכת ההפעלה של היבואנית המקומית עם ניווט של וייז, פאנגו, רדיו אינטרנטי ותמיכה מלאה בעברית.

בנוסף מציעה גרסת הפרימיום גם מצלמת רוורס מקורית, בקרת אקלים, מראות עם קיפול חשמלי, חיישני תאורה וחישוקי "17. גרסת ה"סופרים" הבכירה מוסיפה למפרט גם משטח טעינה אלחוטי, פנסי ערפל קדמיים, כניסה והנעה ללא מפתח, חישוקי "18 וגג בצבע שונה מצבע הרכב.

יונדאי קונה

יונדאי קונה - מחירים:

יונדאי קונה 1.6 טורבו פרימיום - 133,900 שקל
יונדאי קונה 1.6 טורבו סופרים - 139,900 שקל

גילי פריינטה, מנהל חטיבת יונדאי ביבואנית כלמוביל, ציין כי בחודשים הקרובים צפויה היבואנית לקבל מלאי של 1,000 יחידות. "לקח לנו הרבה זמן להשיק את הרכב, מכיוון שהיה לנו חשוב לדייק באפיון המוצר שרצינו להביא. אנחנו רוצים להילחם על המקום הראשון בקטגוריה הזו". פריינטה הוסיף ואמר כי בהמשך השנה תגיע גם גרסת ה"איירון מן" המעוצבת בכמות קטנה ובמחירים גבוהים.

דוידי פיאמנטה, מנכ"ל כלמוביל: "2017 היתה שנה מצוינת עבורנו. מכרנו כמויות מרשימות מהטוסון והאיוניק, אך גם מכרנו 20,000 מכוניות מדגמים נוספים. אנחנו מעריכים כי גם בשנת 2018 תישמר כמות המכירות הזו בענף הרכב, ואנחנו גם כן נמכור כמות דומה. אנחנו נמצאים במאבקים מול היצרן בנוגע להקצאות של איוניק וקונה".

בתקופה הקרובה תעבור מערכת ה"קונקטד" של כלמוביל שדרוג נוסף, במסגרתו תצטרף אפליקציה לניטור הנהיגה - שתאפשר להורים או למעסיקים לפקח על מהירות הנסיעה ומאפייני נהיגה נוספים. כמו כן תכלול המערכת גם פונקציית איתור, כאשר לאחרונה אישרו חלק מחברות הביטוח שימוש במערכת כתחליף למערכות איתור קיימות.

לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים