קטנה אבל נושכת. טויוטה יציגו בתערוכת פריז (אוקטובר 2008) הקרובה את ה-IQ המיניאטורית בגרסת יצור. השיווק צפוי להתחיל בקרוב, ולמה לצפות? בעיקר למעט גודל, מעט צריכת דלק ומעט גזים מזהמים
מאת: טל ברונפר
עודכן 09.03.16 00:00

טויוטה IQ היא שם שדובר עליו רבות בשנה האחרונה: מאז שהוצגה בתערוכת ג'נבה הקודמת כדגם קונספט. כעת היא תגיע לתערוכת פריז באוקטובר 2008 בגרסת יצור סופית. אבל מה היא בכלל? למעשה, ה-IQ היא התשובה של טויטה לסמארט: רכב קטן עם מנוע קטן, המון שימושיות וחן וכמובן יותר קל על הכיס (חשבון דלק) ועל כדור הארץ (גזי חממה). אבל ה-IQ נבדלת מהסמארט: בטויוטה מבטיחים שה-IQ תציע מקום ל-3 נוסעים ונוסע רביעי צעיר (או מטען). טענה זאת נועזת במיוחד לאור העובדה שה-IQ דומה בממדיה למתחרה מבית מרצדס, כאשר היא רושמת למימד האורך נתון של 300 ס"מ.
מלבד שחרור תמונות של הגרסה המוגמרת של היפנית הקטנה, טויוטה מוסרים מספר מועט של נתונים טכניים. את נתוני המנוע מסרבים טויוטה לחשוף, ומוסרים רק כי ה-IQ תפלוט 99 גרמים של פחמן דו חמצני לאטמוספרה כל קילומטר שתעברו איתה – נתון נמוך במיוחד. לשם השוואה טויוטה פריוס ההיברדית פולטת 107 גרם לקילומטר. הנתון המעניין הנוסף אותו טויטה חושפים היא העובדה שה-IQ תוצע עם לא פחות מ-10 כריות אוויר – מספר מרשים ללא ספק שעד עתה היה נחלת רכבי היוקרה ולא של רכבי מיני קטנים. במבחן הריסוק שנערך בפברואר 2009, זכתה טויוטה iQ ל-5 כוכבים במבחן הריסוק הפומבי EuroNCAP. ואכן, טויוטה מגדירים את ה-IQ כרכב פרימיום קטן (בדומה לסמארט, שעקב הפיכתה לאייקון אופנתי – מחירה גבוה יחסית), וסביר להניח שהוא יעלה בהתאם.
את ה-IQ טויוטה יציגו באופן רשמי בתערוכת פריז באוקטובר הקרוב, ולנו נשאר רק לחכות לתאריך זה, כי ה-IQ לא צפויה להגיע לארץ הקודש בעקבות ממדים מיניאטורים שלא מתאימים לשוק הרכב הישראלי ולנוכח מחיר שצפוי להיות יקר למדי.
לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה
פורסם לראשונה ב- 03.09.08
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות