דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה ומאזדה מכריזות של שיתוף פעולה

Getting your Trinity Audio player ready...


שנתיים לאחר שהוכרז על שיתוף פעולה בין שתי היצרניות היפניות, מתבצע כעת החיבור הרשמי בין השתיים. אמנם, טויוטה עדיין לא רוכשת את מאזדה - אלא מסתפקת בהשתלטות על כ-5% ממניותיה של מאזדה (בעוד מאזדה רוכשת במקביל רבע אחוז ממניותיה של טויוטה) - אך לאחר שרנו-ניסאן רכשה את השליטה במיצובישי והפכה ליצרנית הרכב הגדולה בעולם, לא מן הנמנע שנראה חיבור כזה גם בין טויוטה למאזדה בעתיד.

מאזדה 3 וטויוטה קורולה

בינתיים היצרניות מכריזות על כניסה לשיתוף פעולה אסטרטגי, שכולל מספר היבטים שונים. ראשית, השתיים יקימו מפעל משותף בארה"ב, בעל כושר ייצור של 300,000 יחידות בשנה. המפעל יבנה בהשקעה של 1.6 מיליארד דולר, יעסיק כ-4,000 עובדים והוא צפוי להתחיל בפעילות בשנת 2021. טויוטה תייצר במפעל זה את הקורולה האמריקאית (במקום במקסיקו, שם ייוצר הטנדר טויוטה טקומה) ואילו מאזדה תייצר במפעל זה את דגמי הפנאי שלה המיועדים לשוק האמריקאי.
תחום שני בו יתבצע שיתוף פעולה הוא פיתוח טכנולוגיות לרכב חשמלי. כרגע עוד אין פרטים מדויקים בנוגע לפעילות בתחום הזה, אך לאור הדרישות המחמירות בתחום הרגולציה וכניסתם של מתחרים מתחומים שונים, השתיים הכריזו כי שיתוף הידע ביניהן יאפשר תגובה מהירה לשינויים בשוק.

התחום השלישי של ההסכם עוסק בפיתוח טכנולוגיות למכונית המקושרת. טויוטה ומאזדה סיכמו על פיתוח משותף של מערכות מולטימדיה שיאפשרו לשתף מידע בין כלי רכב שונים וכן בין כלי הרכב לתשתיות שסביבם. כמו כן יפותחו מערכות בטיחות על ידי השתיים.

לסיכום, ימשך ויורחב הסכם הייצור המשותף בין השתיים. מאזדה תמשיך לספק מכונית סדאן קטנה לטויוטה בארה"ב - גרסה של טויוטה למאזדה דמיו, הנקראת "יאריס iA" ולמעשה זהה לחלוטין למאזדה דמיו. במקביל תייצר טויוטה עבור מאזדה וואן מסחרי קטן לשוק היפני.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה