דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו X2 - ג'יפון חדש נחשף

Getting your Trinity Audio player ready...

ב.מ.וו. חשפה את ה-X2, דגם חדש הנושא את האות X ומהווה את צורת הקופה בהתאם לסימול הזוגי של היצרן. ה-X2 מבוסס על ה-X1 ובב.מ.וו.מדגישים רבות את מאפייני העיצוב וחווית הנהיגה - על אף שלא תהיה גרסת הנעה אחורית ככל הנראה.

במוו אקס2 - שתים בחזית

מידות

המידות של ב.מ.וו. X2 יוצרות פרופורציות נאות וזורמות, ומאחר והוא מבוסס על ה-X1 אין מנוס מהשוואה מתבקשת (הפערים לעומת ה-X1 בסוגריים). האורך עומד על 436 ס"מ (קצר ב-7.9 ס"מ), הרוחב הוא 182.4 ס"מ (רחב ב-0.3 ס"מ), הגובה הצטמצם לכדי 152.6 ס"מ (נמוך ב-8.6 ס"מ) ובסיס הגלגלים נותר זהה - 267 ס"מ. מרווח הגחון סביר ביחס לג'יפונים מסוגו עם 18.2 ס"מ (נמוך ב-0.1 ס"מ) ותא המטען גדול בהחלט עם נפח של 470 ליטר (קטן ב-35 ליטר).


מנועים וביצועים

עת השקתו של ה-X2 יוצעו שלושה מנועים ושני סוגי הנעה:

sDrive20i - מנוע בנזין בנפח 2 ליטר המספק 192 כ"ס ומומנט של 28.5 קג"מ בטווח של 1350-4600 סל"ד. המנוע משודך באופן מפתיע לתיבה רובוטית דו מצמדית עם 7 הילוכים, בפעם הראשונה בדגם עממי של ב.מ.וו. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.7 שניות לכדי מהירות מירבית של 227 קמ"ש. צריכת הדלק המוצהרת בתנאים משולבים נעה בטווח של 16.9-18.1 ק"מ לליטר (בהתאם לגודל הצמיג). כמו ב-X1, גם כאן ההנעה תהיה קדמית (על אף שב.מ.וו לא מצהירה על כך באופן רשמי, אלא מסתפקת בלהודיע כי זו לא תהיה גרסת הנעה כפולה).

xDrive20d - מנוע דיזל בנפח 2 ליטר המספק 190 כ"ס ומומנט של 40.7 קג"מ בטווח של 1750-2500 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.7 שניות לכדי מהירות מירבית של 221 קמ"ש וצריכת הדלק המוצהרת בתנאים משולבים נעה בטווח של 20.8-21.7 ק"מ לליטר (בהתאם לגודל הצמיג).

xDrive25d - המנוע השלישי הוא גם כן מנוע דיזל בנפח 2 ליטר המספק הפעם 231 כ"ס ומומנט של 45.8 קג"מ בטווח של 1500-3000 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.7 שניות לכדי מהירות מירבית של 237 קמ"ש וצריכת הדלק המוצהרות בתנאים משולבים נעה בטווח של 18.8-19.6 ק"מ לליטר (בהתאם לגודל הצמיג).

שני מנועי הדיזל משודכים לתיבת הילוכים פלנטרית בעלת 8 הילוכים וההנעה בהם היא לכל ארבעת הגלגלים. כאופצייה תוצע שליטה על הנמכת המתלים ב-10 ס"מ. אופציה זו מגיעה כסטנדרט בחבילת M Sport ו-M Sport X .

במוו אקס2 - חזית צד

עיצוב חיצוני

בב.מ.וו. X2 נפגוש עיצוב מעט שונה לגריל הכליות המפורסם, כאשר הפעם הכליות מעט טרפזיות יותר, הפגוש קדמי עם גריל בצורת משושה יחד עם מאפיינים עגולים בפנסים הראשיים ובפנסי הערפל. מתחתם ישנו כונס אוויר בצורת משולש (מישהו במחלקת העיצוב במינכן עובד על חזרה לשיעורי הנדסה של בית הספר היסודי?). את החזית עטפו ב.מ.וו בנגיעות מנוגדות של שחור מבריק וכרום.

מאפיין נוסף הוא סמל היצרן המוטבע בקורה האחורית, סממן לדגמי קופה קלאסיים של ב.מ.וו. כדוגמת ה-2000CS וה-3.0 CSL. בגרסאות הרגילות קשתות הגלגלים והחצאיות צבועים שחור, אך בחבילת M Sport ישנם פגושים בעיצוב ספורטיבי, חצאיות הרכב נצבעו בצבע הרכב אך בצורה מודגשת יותר, וזאת כדי ליצור תחושה שהרכב קרוב יותר לקרקע. בחבילת M Sport X החצאיות והדיפיוזר נצבעו בגוון אפור ע"מ להסב לרכב מראה קשוח וגבוה יותר.

במוו אקס2 - סמל בקורה

פנים הרכב ואבזור

הקונסולה המרכזית היא ב.מ.וו. קלאסית, פונה לנהג ומאכלסת בראשה מסך תצוגה 6.5 אינץ' או מסך מגע בגודל 8.8 אינץ' (כאשר עליו מותקנת גם מערכת הניווט המקורית). בנוסף ישנה אופצייה לתצוגה עילית צבעונית, קישוריות Apple CarPlay עם אופציית "נקודה חמה" (WiFi) ברכב ופקודות קוליות. כמו כן אופצייה לתאורת אווירה ב-6 צבעים (כתום, לילך, מנטה, ברונזה, כחול ולבן).

עוד אפשר לצייד את ה-X2 בפנסים קדמיים בטכנולוגיית לד (מאחור פנסי לד כסטנדרט), מגוון צבעים לתא הנוסעים כולל מבחר צבעי בד למושבים, אלקנטרה וכמובן עור. תפירה בגוון מנוגד תוצע כסטנדרט. ל-X2 שלושה עיצובים שונים לגלגלי ה-17 אינץ' הסטנדרטיים, שלושה עיצובים לגלגלי ה-18 אינץ', ואף אופציה לגלגלי 19 אינץ' ו-20 אינץ' בגרסאות ה-M Sport וה-M Sport X.

בהיבט הבטיחותי ה-X2 אינו פורץ דרך. ישנה אופציית חבילת Driving Assistant הכוללת התראת התנגשות וזיהוי הולכי רגל עם בלימה אוטונומית, התראת סטייה מנתיב, הגבלת מהירות ומעבר אוטומטי לאורות גבוהים. בחבילת ה"פלוס" מקבלים גם בקרת שיוט אקטיבית עם פונקציית עצור וסע ומערכת אקטיבית לשמירה על הנתיב בנסיעה איטית (ישנה חובה לשים יד אחת לפחות על ההגה).

במוו אקס2 - צד אחור

מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו. לישראל, נמסר כי ה-X2 יגיע לישראל בסוף הרבעון הראשון של 2018.

לדגמי ב.מ.וו. בישראל – ב.מ.וו.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה