בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

בכיר במרצדס: "ישראל היא עמק הסיליקון של אירופה"

ראיון עם יוכן הרמן (מרצדס)


פגשנו לשיחה את יוכן הרמן, מנהל תחום הרכב החשמלי והאוטונומי של מרצדס. שמענו ממנו על עתיד הרכב החשמלי (הדיזל לא יעלם), על עתיד מרצדס בתחבורה השיתופית וגם הסמקנו מקצת מחמאות על ישראל



מאת: נועם ריין

"אם היום אנחנו מדברים על מכירת מכוניות יוקרה כ-CORE, ליבת העסקים שלנו, הרי שאסטרטגיית העתיד שלנו היא CASE" (ראשי תיבות של Connectivity - קישוריות; Autonomous driving - נהיגה אוטונומית; Sharing - מכונית שיתופית; EV - רכב חשמלי)". כך אמר לפני שנה נשיא דיימלר, ד"ר דייטר זטשה, באירוע חנוכת מרכז הפיתוח של מרצדס בתל אביב.

יוכן הרמן
 
שנה מאוחר יותר, פגשנו בתערוכת פריז את יוכן הרמן - האיש שאחראי להוציא לפועל את אסטרטגיית העתיד הזו, ומנהל את מערך ה- CASEבמרצדס. שמענו ממנו על התכניות של מרצדס בתחום הרכב החשמלי, על ההתמודדות מול מותגי יוקרה צעירים - וגם על התוצרים הסודיים של מרכז הפיתוח החדש בתל אביב.
 

מדוע בחרתם להשיק את ה-EQC כרכב עצמאי במקום, למשל, לייצר גרסה חשמלית לרכב פנאי קיים, נניח GLC?
"החלטנו לבנות מותג נפרד שיקרא EQ, מכיוון שזה לא רק שינוי ביחידת ההנעה. אנחנו מעוניינים לתת ללקוח משהו שהוא עדיין לא קיבל. השם EQ הוא משחק מילים שמשלב בין Emotion ו-Intelligence. הרעיון הוא שיש לנו פה משהו שהוא יותר מרכב חשמלי".
 
איך אתם צופים שיתפלגו המכירות בשנים הקרובות בין ה-EQC לבין רכבי הפנאי האחרים שלכם?
"אף אחד לא באמת יודע לאן זה יכול להגיע. ביצענו החלטה אסטרטגית שאומרת שה-EQC יהיה מיוצר על אותו פס יצור של הרכבים הרגילים. זה נותן לנו גמישות, כך שאנחנו יכולים להגדיל או להקטין יצור של כל אחד מהדגמים. אם אני צריך לנחש, אז אני מניח שעד שנת 2025 בין 15% ל-25% מסך המכירות שלנו יהיו של מכוניות חשמליות.

מרצדס EQC
 
איך אתם רואים את העתיד של מנוע הדיזל? האם בכלל יש לו עתיד?
"לכל יחידות ההנעה של מרצדס יש עתיד. אנחנו לא נאבקים במטרה להפוך להיות חשמליים. אנחנו חברה גלובאלית, שצריכה לספק כלי רכב לשווקים ולאפשר לצרכנים בחירה במוצר שמתאים לדרישות ולצרכים שלהם.

אנחנו רוצים להבטיח לצרכן שאם הוא בוחר בדיזל של מרצדס, זה יהיה הדיזל הטוב ביותר שהוא יכול להשיג. כך דבר גם לגבי מנועי בנזין וחשמל. אנחנו נמשיך לייצר הכל. לצערי הדיזל מאבד מכוחו לטובת החשמל ומאבד מהמוניטין שלו. זה חבל כי יחידת ההנעה עצמה לא רעה כל כך".
 
באיזה סוג של מכוניות קל יותר לשלב טכנולוגיות חשמליות?
"האתגר במכונית חשמלית הוא המיקום של הסוללה. אנחנו תמיד רוצים למקם אותה על הרצפה משיקולים דינאמיים, וזה ללא ספק פשוט יותר ברכבי פנאי. יש מספיק מקום מתחת לרצפה ומספיק מקום בחלל הרכב כך שישאר גם מרווח פנימי ראוי וגם מרווח גחון מספק. זה כמובן קשה יותר במכוניות סדאן, כאשר אין מספיק גובה. זה לא בלתי אפשרי, אבל זה מסובך יותר". 

מרצדס EQ
 
לפני שנה חנכתם את מרכז הפיתוח בישראל. מה בינתיים נוצר שם? ואיך העבודה של הישראלים לעומת מרכזי פיתוח אחרים שלכם בעולם?
"הקמנו את המרכז בתל אביב מכיוון שאנחנו יודעים שיש בישראל קהילה חזקה ומוכשרת של סטודנטים ומפתחים, וחשבנו שזה רעיון טוב להקים שם מרכז פיתוח. זה עמק הסיליקון של אירופה. לכל מרכז בעולם יש תחום פעילות משלו, ובישראל עוסקים באבטחת מידע מקוון. אני לא יכול להרחיב לגבי המוצר עצמו, כמובן, אבל אני יכול לומר שזה מוצר שהופך את אבטחת המידע במכוניות שלנו לטובה יותר".
 
בעולם של מכוניות אוטונומיות ושיתופיות, איזה יתרון יהיה למרצדס כמותג יוקרה וכסמל סטטוס? הרי כשאני מזמין מונית אוטונומית, לא אכפת לי אם היא מרצדס או טויוטה. היא בכלל לא שלי.
 
"אני רואה את זה אחרת. קודם כל, מרצדס מציגה יתרונות בתחום הבטיחות. אם אני נוסע ברכב בלי נהג, אני ארצה להיות בטוח שהוא יודע מה הוא עושה. לנו יש אחריות כלפי הלקוחות שלנו. בנושא של תחבורה שיתופית, יתכן ונגיע למצב שבו יעלה לך 6 יורו לנסוע ב-C קלאס, או 7-8 יורו בשביל לנסוע ב-S קלאס. במצב הזה רבים יבחרו ב-S קלאס, במיוחד הלקוחות הותיקים שלנו. 

EQ CONCEPT
 
אבל המכונית היא גם סמל סטטוס, היא אומרת משהו עלי. אם אני מחזיק בבעלותי מרצדס ושם את המפתחות על הבר במסעדה, זה אחרת מאשר אם אני מגיע לאירוע במונית של מרצדס.
 
"אני לא בטוח. אם אני לוקח את אשתי לאופרה, אני לובש חליפה והיא בשמלת ערב, זה הזמן שבו אני רוצה S קלאס. אם זה רכב אוטונומי אז אני לא משאיר אותו בחניון - אני יוצא ממנו על השטיח האדום. זו הזדמנות עבורנו להגיע גם ללקוחות שבדרך כלל לא קונים מרצדס. מצד שני, כשאני לוקח מכונית כדי להעביר ציוד למחסן, יכול להיות שאעדיף רכב אחר. אבל בשגרה, בשביל פער של שני יורו, אני יודע מה הייתי לוקח".
 
בעידן של היום, שבו החדשנות והרעננות משחקות תפקיד, איזה יתרון יש למרצדס הותיקה והמסורתית על פני מותגי יוקרה צעירים כמו לקסוס או DS?
"המיצוב הזה השתנה בשנים האחרונות. כאשר השקנו את ה-A קלאס לפני 5 שנים, אנשים כבר פגשו מרצדס אחרת. פגשנו לקוחות חדשים, צעירים ב-20 שנה מאלו שהכרנו. מצד שני, ההיסטוריה של המותג שלנו, יותר מ-130 שנה, מעניקה ללקוחות את תחושת האמון ואת הבטחון שהם מחפשים. הם יודעים שהם שמו את הכסף במקום הנכון".
 
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים