דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בשבועות הקרובים: שתי חשמליות נוספות מסין

Getting your Trinity Audio player ready...

בזמן שיצרני הרכב הגדולים מאירופה, ארה"ב ודרום קוריאה מתמודדים עם מגבלות מלאי חמורות בשל משבר השבבים, ייתכן והפתרון נמצא בדמותם של דגמים חדשים שיגיעו בקרוב מסין. מדובר בצמד רכבי פנאי בגדלים שונים, האחד ישווק על ידי קבוצת יוניון יבואנית טויוטה והשני על ידי קבוצת כדורי.

אלו יצטרפו להיצע המכובד של רכבים חשמליים מתוצרת סין שכבר נוסעים כיום על כבישי ישראל. המצליח שבהם הוא כמובן MG ZS שמייבאת קבוצת לובינסקי, ומכר בשנה הנוכחית קרוב ל-1,200 יחידות. לצידו משווקים כאן SERES 3 שמייבאת טלקאר (יבואנית קיה), אייווייז U5 שמייבאת קבוצת בליליוס, מיניוואן בשם יוניק-5 וצמד דגמים מסחריים של מקסוס שמיובאים על ידי צ'יינה מוטורס וכן דגמי JAC שמיובאים על ידי איש העסקים אליהו גרידיש, באמצעות היבואנית EV מוטורס. עד לאחרונה שיווקה קבוצת יוניון גם את רכב הפנאי GAC GE3, אך המכירות נעצרו בשל סיום המלאי שיובא בתקינה הזמנית, ועשויות להתחדש בשנה הבאה עם דגמים מודרניים יותר של המותג. בסך הכל נמכרו השנה בישראל למעלה מ-1,800 רכבים חשמליים מתוצרת מותגים סיניים.

SKYWELL



כבר בשבוע הבא יתחיל להימכר בישראל רכב פנאי גדול יחסית בשם סקייוול ET5. מדובר ברכב ארוך ורחב יותר מסקודה אניאק ויונדאי איוניק 5, עם בסיס גלגלים של 280 ס"מ - גדול במעט מזה של האניאק, אך קצר משמעותית מבסיס הגלגלים של האיוניק 5. מנוע חשמלי קדמי בהספק של 204 כ"ס מאפשר ל-ET5 להאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 9.6 שניות, כאשר המהירות המירבית מוגבלת ל-150 קמ"ש.

הדגם ישווק בישראל בגרסת טווח מוגדל, עם סוללת 72 קוט"ש שמספקת טווח מוצהר של 460 קילומטרים. מפרט אביזרי הבטיחות צפוי להיות עשיר והמחיר יהיה קרוב לזה של המתחרים המערביים - כ-180-185 אלף שקלים לפי הערכות מוקדמות. הדגם ישווק בתקינה אמריקאית, ללא מגבלת 400 היחידות לדגמים אחרים ששווקו כאן בתקינה מוגבלת.

סקייוול

המותג "סקייוול" נוסד בשנת 2015 ומשתייך לחטיבת הרכבים של קונצרן האלקטרוניקה SKYWORTH. היבואנית, קבוצת כדורי, החזיקה בעבר בזיכיון היבוא למותג הסיני "צ'רי" ובבעלותה חברת "המאגר" לחלקי חילוף וחברת הליסינג "OTO". את פעילות המותג בישראל ינהל מעוז אלמגור, שכיהן עד לאחרונה כמנהל המכירות של UMI יבואנית שברולט וקדילאק.

שבוע לאחר מכן, עם תחילת חודש נובמבר, תשיק קבוצת יוניון (יבואנית טויוטה) את פעילות המותג ג'ילי. מדובר באחד מיצרני הרכב הגדולים בסין, שמחזיק בבעלות על מותגים אירופאיים כמו וולוו, לוטוס וסמארט, וכן מחזיק בכ-10% מהבעלות על דיימלר - כלומר, מרצדס.

ג'ילי

הדגם הראשון שינחת בישראל הוא הגיאומטרי C, רכב פנאי קומפקטי במימדים דומים לאלו של טויוטה C-HR וקיה אקסיד. על אף ש"גיאומטרי" היא אחת מחטיבות הרכב החשמלי של קונצרן ג'ילי, לא מדובר בדגם חשמלי יעודי - אלא בהסבה של רכב בנזין ותיק ולא מוכר בשם "אמגרנד GS".

הגיאומטרי C ישווק בישראל עם מנוע חשמלי חזק יחסית בהספק של 204 כ"ס, והביצועים טובים בהתאם עם תאוצה של 7.7 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. שני מארזי סוללות יוצעו לבחירה: בגרסה הבסיסית מדובר על סוללות של 53 קוט"ש שיעניקו טווח נסיעה של 350 קילומטרים, בעוד הגרסה הבכירה תצויד בסוללות 70 קוט"ש עם טווח מוצהר של 460 קילומטרים.

ג'ילי

טווח המחירים צפוי להיות רחב יחסית, בהתאם לרמות הגימור ולסוללות. על פי הערכות מוקדמות, המחיר הבסיסי צפוי להתחיל בסביבות ה-134,000 שקלים, כאשר הגרסה הבכירה עשויה להגיע למחיר של 160,000 שקלים.

אולם התצוגה הראשון של ג'ילי יפתח ברחוב יגאל אלון בתל אביב, במבנה בו שכן אולם התצוגה של GAC עד לאחרונה. את פעילות המותג ינהל רונן יבלון - לשעבר מנכ"ל חברת עמדות הטעינה EV EDGE.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה