מנוע ה-1,600 במגאן הקודמת הנפיק 115 כוחות סוס. אחר כך כיילו אותו מחדש כך שירד ל-110. המנוע בפלואנס כבר מסובב 105 סוסים בלבד. בצירוף לתיבה מרובעת הילוכים, בין אפס למאה מפרידים שמיים וארץ. אבל אחרי שכבר מביאים את הפלואנס למאה קמ"ש, בהחלט נעים לשייט עמה. הגיר האוטומטי המושמץ ביותר בהיסטוריה - ה-AL4 של רנו-פיג'ו-סיטרואן - עבר תחת ידיה של חברת ZF לפני שהושתל בפלואנס. היפנים פנו אל לב התיבה ושכנעו אותה לבצע קיק-דאונים בעת הצורך. מצד שני - עוד ניואנס של הפלואנס - כעת היא מתעקשת להעלות הילוכים גם כשאין ממש סיבה. לא בדיוק תכונה מבורכת במכונית כבדה שכזו. צריכת הדלק במבחן הסתכמה בקצת פחות מ-10 קילומטרים לליטר בנזין. בחיים האמיתיים תוכלו לצפות לכ-12 ק"מ על אותו ליטר.
נימוסי כביש? היא אוחזת את האספלט מצוין, רנו פלואנס. גם הבלמים יודעים את העבודה. אתם יכולים להרגיש בה בטוחים. אם על נהיגה ספורטיבית שאלתם, כנראה שהגעתם לעמוד הלא נכון. המבחן של רנו מגאן ספורט זה בדלת ממול. השלדה בפלואנס אינה מרגישה חדה מספיק והעברות המשקל מתבצעות בכבדות. כמו כן, ההגה הוא חשמלי מהסוג הרכרוכי והאילם ביותר. במהירויות נמוכות הוא לא מסתובב - הוא מדלדל. אבל זה לא מעניין אתכם.
לא רואה כירופרקט
יש לנו עסק עם אחת המשפחתיות הנוחות בשוק. ברמת הגימור הגבוהה - רנו פלואנס Expression - מגיע כס הנהג עם אפשרות לכוונון התמיכה בגב התחתון. מכוניות מודרניות רבות מוותרות על האופציה החשובה הזו. המושבים נעימים בהחלט, גם אם היינו שמחים לו מסעד הראש פחות היה מוטה קדימה. מעבר לכך, ברכות לבביות למהנדסי המתלים ובולמי הזעזועים. קשה להוציא את רנו פלואנס משלוותה. לא באמפרים ולא כבישים משובשים יפחידו אותה. וזה חשוב, לאור העובדה שהפלואנס מיועדת בעיקר לצד המשובש של העולם - מזרח אירופה, מדינות מתפתחות, ישראל.
תא הנוסעים מרווח ביותר. נו, חסר לו שיהיה צפוף עם מידות שכאלו. עד כמה מרווח? ראו, לא קיימת מכונית בסגמנט שבאמת מסוגלת לשנע חמישה מבוגרים בנוחות, אבל רנו פלואנס בהחלט מתקרבת לכך. היחידה שגוברת עליה בתחום זה היא פורד פוקוס, אך מרווח הברכיים טוב יותר בצרפתייה. מרווח הפדחת, לעומת זאת, עלול להרוס לכם את התסרוקת.
תוספת של כ-7,000 שקלים מפרידה בין גרסת "אותנטיק" הליסינגית לבין ה"אקספרסיון" אותה בחנו. לא המון בשביל בונוסים כגון בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אוורור לילדים מאחור, מערכת בלוטות', משענת יד בין המושבים הקדמיים, חיישני רוורס, בקרת שיוט ועוד.
הפנקס פתוח והיד רושמתבמהלך אותה השקה מקומית של רנו פלואנס לא מצאתי מה לכתוב בפנקס. נציגי רנו דיברו ארוכות על אמינות ועל מיצוב. כמעט ולא עסקו באיכויות הפלואנס כמכונית שגם נוסעת. בניגוד אליי, אחד העיתונאים בשולחן שלפניי קדח נמרצות בפנקסו. לא ממש הבנתי מה כבר יש לו לכתוב. אני מודה, לא התאפקתי ושלחתי מבט לעבר רשומותיו. הבחור צייר את הנואם הצרפתי.
אז נכון, רנו פלואנס אינה המכונית לה ייכתבו שירי אהבה. היא לא מרגשת ובטח שלא קורצת לחובבי הגה. כאן מתבקשת השאלה - אז מה?
מדובר במשפחתית למשפחות. הנהג הארצישראלי המצוי - זה המבקש בסך הכל לשנע את 2.4 ילדיו במכונית בטיחותית ואוטומטית עם בגאז' מכובד - ימצא בפלואנס פרטנרית הולמת. עם תג מחיר שנע באיזור ה-120 אלף ש"ח, יהיה נכון לפחות לשקול אותה.
למבחן על גרסת ההאצ'בק - רנו מגאן פלואנס - מבחן רכב
לדגמי רנו בישראל - רנו
פורסם לראשונה ב- 15.04.10
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות