דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיג'ו 3008 פלאג-אין (300 כ''ס, 4X4) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

פיג'ו 3008 הוא אחד הרכבים הנבחנים ביותר בארבע השנים בהן הוא נמצא איתנו. אחרי שהרשים בפעם הראשונה והשניה (וכך הלאה והלאה), הרשים גם במבחנים השוואתיים ונבחן עם כל יחידת הנעה שהציע, הוא שוב מתייצב במערכת. זה לא שהענקנו לו יחס מיוחד; אבל כשהוא נמכר עם 8 גרסאות הנעה שונות במהלך השנים, הוא פשוט מצא את עצמו כאורח חוזר בחניון המערכת של iCar.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פיג'ו 3008

פיג'ו 3008, 1.6 טורבו-בנזין PHEV, הנעה כפולה, 300 כ"ס, 254,990 שקלים

יתרונות

חסרונות

יחידת הנעה

מרווח לנוסע שלישי מאחור

אבזור

שדה ראייה

התנהגות כביש

  תחושה בבלימה


פיגו 3008 פלאג אין 4X4

ועכשיו אותו 3008 מצויד לראשונה ביחידת הנעה היברידית-נטענת, שנמכרת בשתי גרסאות שונות - עם הנעה קדמית ו-225 כ"ס או עם הנעה כפולה ו-300 כ"ס, שהיא גם הגרסה שבחרנו למבחן.

עיצוב

אין יותר מידי פריטים שרומזים שמדובר בגרסת PHEV פרט לתגיות HYbrid סביב הרכב. בנוסף, אין גם יותר מידי פריטים שרומזים שאנחנו בגרסת ה-GT הבכירה פרט לתגית אחת על ההגה. את תגיות GT על הכנפיים שמופיעות בגרסת הדיזל החליפו כאן בתגיות HYbrid. אז נכון שאנחנו היברידיים, אבל עם 300 כ"ס ציפינו למראה קצת יותר קרבי. ובכל זאת, גם אחרי 4 שנים וגם לאחר שהוצגה כבר מתיחת הפנים, ה-3008 עדיין נראה מצוין.

פיגו 3008 פלאג אין 4X4

מבפנים זה אותו 3008 מוכר ועל האיכויות השונות דיברנו רבות. למרות שמדובר ברכב שהוצג כבר באמצע שנת 2016 הוא עדיין נראה מודרני להפליא – לוח המחוונים הדיגיטלי ואווירת הגיימינג עדיין עושים את שלהם.

ואנקדוטה קטנה - למה HYbrid עם אותיות HY גדולות? כי לפיג'ו היו בעבר גרסאות XY למספר דגמים, כמו ל-208 הקודמת למשל, ששילבו בין מאפיינים ספורטיביים לבין אבזור עשיר. אז יש לנו גם מחווה היסטורית אחת קטנה.

פיגו 3008 פלאג אין 4X4

תא הנוסעים

בכמה רכבים עממיים כבר פגשתם דיפוני זמש בדלתות ובדשבורד? וכשזה מגיע גם עם מושב נהג חשמלי עם זכרונות (וכוונון ידני לאורך המושב), חימום ועיסוי בשני המושבים הקדמיים (עם כמה תוכניות, אבל קצת חלשות לטעמי), כשהריפודים בשני צבעים גם כן משולבי עור וזמש וכשיש נגיעות סטייל קטנות כמו מראה מתכהה ללא מסגרת או אפילו לוגו המותג שמוקרן ממראות הצד - כבר לא בושה להגיד שהתחושה פה פרימיום לגמרי.

פיגו 3008 פלאג אין 4X4

רמות הגימור של גרסאות הפלאג אין זהות לאלו בעלות מנועי ICE - ראשי תיבות של Internal Combustion Engine – מנועי בעירה פנימית. זה אומר שכרגע הן מגיעות ברמות הגימור Premium ו-GT הבכירה, והן בערך מסמנות V על כל פריט שאפשר לחשוב עליו ברכב עממי.

רשימת האבזור ארוכה ותואמת את גרסת ה-GT לוגמת הסולר עם הבדלים קלים. תוכלו להתרשם מהמפרט המלא, אבל בכל זאת נציין עוד כמה פריטים שמשדרגים את האווירה, כמו גג שמש פנורמי גדול ונפתח חשמלית, תאורת לד מצויינת, תאורת אווירה כחלחלה כולל במסגרת הגג הפנורמי ועוד.

פיגו 3008 פלאג אין 4X4

ליושבים מלפנים המרווח טוב בסך הכל, פרט למרווח הראש שמפסיד בקרב מול הגג הפנורמי, אבל אפשר להנמיך את הכיסא ולמצוא תנוחת נהיגה טובה. גם שדה הראייה לא מצטיין כשקורות A רחבות יחסית ואילו החלון האחורי קטן. מזל שיש חיישני חניה גם מקדימה ומצלמת רוורס עם מבט על.

הודות לעובדה שהמנוע החשמלי (הנוסף) נמצא על הסרן האחורי, ומערך הסוללות שממוקם מתחת לתא המטען, נשמר מרווח פנימי טוב בשורה השנייה. אין "תעלת הינע" גבוהה לכל הרכיבים החשמליים והמושב רחב יחסית. כאשר הותקנו להם שני כיסאות בטיחות אפילו הצלחנו לדחוס מבוגר באמצע, אבל לא לאורך זמן בגלל חלקה האחורי והבולט של הקונסולה המרכזית. ילד קטן יסתדר שם טוב יותר.

פיגו 3008 פלאג אין 4X4

הסוללה כאמור גוזלת את המקום מתא המטען שנפחו מצטמצם מ-520 ל-395 ליטרים בלבד. מדובר בליטרים שנעלמו מהאיזור שמתחת למדף החלוקה, ולכן רובו של התא נותר שימושי לכל פעילות משפחתית - העמסנו בקלות טיולון, מזוודת טרולי, סלקל ועוד כמה תיקים לסופ"ש משפחתי. והאמת, מתחת למדף נותרו עדיין כמה תאים קטנים ובעיקר אחד שבו ניתן להניח את כבל הטעינה מבלי שסתם יסתובב בתא המטען. נפלא.

פיגו 3008 פלאג אין 4X4

נוחות נסיעה

נוחות הנסיעה טובה מאוד. ה-3008 ההיברידי-נטען כבד בכ-250-350 ק"ג מהגרסאות המוכרות והמשקל הזה בא לידי ביטוי בתחושה הכללית בזמן נסיעה, אבל צריך לפעמים גם להגיד "יפה מאוד" למהנדס הצרפתי על כיול מתלים מוצלח למדי ששמר על נוחות טובה למרות תוספת המשקל.

ה-3008 מרגיש נוקשה מאחיו לוגמי מיצי המאובנים, אבל בכל זאת הוא מצליח לספוג שיבושים בצורה בוגרת - הוא לא סוגר מתלה או מיטלטל, אלא נותר מרוסן אחרי מעבר פס האטה. גם לקראת מפגע חד במיוחד, כשכבר מעקמים חצי פרצוף כהכנה לפגיעה, הוא מצליח להתמודד איתו בצורה טובה למרות חישוקי 19 אינץ' ואפילו בשבילים הוא נותר נוח למדי.

בידוד הרעשים טוב מאוד גם בנסיעה בין-עירונית, כשרק קולות הצמיגים נשמעים. גם במאמץ בידוד רעשי מנוע הבנזין טוב למדי כך שאיכות הנסיעה גבוהה.

פיגו 3008 פלאג אין 4X4

מנוע ותיבת הילוכים

אז מה יש לנו כאן – ל-3008 ההיברידי יש שתי יחידות הנעה ושתיהן מבוססות על מנוע טורבו בנזין 1.6 ליטרים הפועל בשיתוף מנוע חשמלי ותיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. לגרסת HYbrid הנעה קדמית ו-225 כ"ס והיא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-8.7 שניות, רק עשירית שנייה מהר יותר מגרסת ה-1.6 טורבו-בנזין בעלת 180 כ"ס.

אבל אנחנו כאן בגרסה החזקה ביותר שיש ל-3008 להציע – HYbrid4 שטומנת בחובה מנוע חשמלי נוסף מאחור שיוצר הנעה כפולה והספק של 300 כ"ס. גם נתון המומנט שופר ועומד על 53 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש כבר שייכת לעולמות ההוט-האצ' עם 5.9 שניות ל-100 קמ"ש. אז איך כל המידע הזה בא לידי ביטוי בפועל? הנה.

פיגו 3008 פלאג אין 4X4

המנוע מרגיש חזק. מאוד. אבל אלו לא 300 כ"ס שדופקים לך את הראש במשענת כאילו הוזנקו ביחד למרוץ. הם מצטרפים מהר מאוד אחד אחרי השני ככל שמעמיקים את הלחיצה על דוושת ההאצה ומטיסים, אבל באמת מטיסים, את ה-3008 הזה למהירויות גבוהות מאוד. טיפ - אל תסעו בלי ווייז. הבנתם את הרעיון.

יש לו גם מצב ספורט שמשלב את ההנעה האחורית באופן מהיר יותר, והיא מצידה מקבלת את הכוח באופן מידי בזכות אותו מנוע חשמלי שיושב על הסרן האחורי, ואז כבר התחושות הן אחרות לגמרי, כי במעיכה של הדוושה ביציאה מהמקום כבר תצטרכו לתפוס חזק את המושכות.

תיבת ההילוכים פועלת בצורה חלקה ברוב הזמן וכמעט בלתי מורגשת. היא לפעמים קצת פחות חלקה במהירות זחילה בהצטרפות של מנוע הבנזין לשניים החשמליים.

פיגו 3008 פלאג אין 4X4

על פי דף הנתונים, נסיעה חשמלית לגמרי מתאפשרת למרחק של 63 קילומטרים. התחלנו את המבחן עם סוללה מלאה, ומנוע הבנזין הצטרף אחרי 48 קילומטרים שקטים למהדרין.

זהו נתון שרחוק 15 ק"מ מהטווח הרשמי, אבל ה-3008 עשה את זה כשהוא עמוס במשפחה וציוד לסופ"ש, ובנסיעה שרובה היתה בדרך מהירה (מצב בו צריכת החשמל גבוהה יחסית) כך שניתן עוד לשפר את הטווח הזה. בכל מקרה זהו טווח מעשי גבוה לרכב פלאג-אין.

המנוע החשמלי מאפשר נסיעה במהירות של עד 135 קמ"ש, אך ככל שמגבירים את הקצב טווח הנסיעה מתקצר משמעותית. מנוע הבנזין הצטרף בצורה חלקה וכך גם התנהל במהלך הנסיעה במעברים בין הנעה חשמלית, בנזין בלבד או משולבת.

פיגו 3008 פלאג אין 4X4

ל-3008 פלאג אין יש בורר מצבי נהיגה שמאפשר בחירה בין הנעה כפולה קבועה, ספורט, היברידי וחשמלי. במצב ספורט דוושת הגז מתחדדת וכך גם העברות ההילוכים ומשקל ההגה. זה נחמד, אבל לא שחסר כוח גם במצב היברידי. דרך אגב, בהתאם למיתוג Peugeot Sport החדש, במצב "ספורט" לוח המחוונים מדגיש את הגוון הירוק. במצב היברידי הוא חולק מקום עם הצבע הכחול, ובמצב חשמלי הצבע הכחול משתלט. נחמד.

מכירים את תצוגות שימוש האנרגיה שממחישה ממה בדיוק הרכב ניזון כרגע? אז גם ב-3008 יש כזו, אבל לא חבל על שטח יקר בלוח השעונים הדיגיטלי? אז ה-3008 מאפשר לכם להגדיר במקומה מספר תצוגות אחרות. אבל מה אם בכל זאת אתם רוצים לדעת מה מצב ההנעה הנוכחי? אין בעיה. כשהספרות במד המהירות הופכות כחולות, הנסיעה חשמלית וגם מספר ההילוך נעלם לו. כשהספרות לבנות, זה סימן שמנוע הבנזין נכנס לפעולה.

פיגו 3008 פלאג אין 4X4

צריכת הדלק בנסיעה שגרתית של כ-200 ק"מ, רובה בין עירונית, עמדה על 19 ק"מ לליטר. טוב בהרבה מראב 4 היברידי למשל.

גם לאחר כמה סשנים דינאמיים מאומצים נשמרה צריכה דלק הגיונית לגמרי ביחס להספק ולביצועים וירדנו לנתון של 12 ק"מ לליטר, ואחר עוד 150 ק"מ צריכת הדלק הזו נשמרה. את המבחן סיימנו אחרי למעלה מ-500 ק"מ (וללא טעינה נוספת) עם צריכה ממוצעת של, ובכן... 12 ק"מ לליטר. זה כבר נתון מרשים לרכב עם 300 כ"ס.

פיגו 3008 פלאג אין 4X4

אגב, ניתן לשפר את צריכת הדלק אם בזמן שיוט רגוע בכביש מהיר (אז נסיעה חשמלית בלבד פחות יעילה) מטעינים את הסוללה באמצעות מסך eSave. תוכלו לבחור בין הטענה של 10 ק"מ, 20 ק"מ או את המקסימום, ואת האנרגיה החשמלית שנצברה אפשר לנצל בנסיעה עירונית שידועה כבזבזנית יותר.

פיגו 3008 פלאג אין 4X4

התנהגות כביש

על התנהגות הכביש המצוינת של ה-3008 כבר דובר רבות, אבל עכשיו ישנם כמה משתנים חדשים במשוואה. לעומת גרסת ה-1.6 טורבו-בנזין שהייתה החזקה עד כה, יש כאן עוד 120 סוסים, עוד שני גלגלים אוחזים אבל גם עוד 335 ק"ג... אז איך זה עובד?

ההנעה הכפולה מייצרת אחיזה גבוהה מאוד עם העברת כוח מהירה מאוד לסרן האחורי, בזכות אותו מנוע חשמלי שהוזכר קודם - בלי שום דריישאפט או רכיבים מכאניים אחרים שעלולים לגרום לעיכוב קל. יחד איתה השלדה ממשיכה לדייק בתקשורת שלה ולהעניק תחושת בטחון גבוהה מאוד לנהג. על שבילים מהירים החוויה היא כמעט של מירוצי ראלי.

אבל לא הכל מושלם. ההגה נותר מדויק אך לא ממש מתקשר. למעשה, הוא כמעט אילם לגמרי. הבלמים בעלי כושר האטה יוצא מן הכלל, אבל גם הם חסרי תחושה. גרסת הבנזין 180 כ"ס או ה-GT הדיזלית אומנם איטיות יותר אבל מספקות תחושה קלילה וגם טבעית יותר.

פיגו 3008 פלאג אין 4X4

שטח

זו ה-3008 היחידה שמגיעה עם הנעה כפולה, וזו מצטרפת למרווח גחון מכובד של כמעט 22 ס"מ. נתונים מבטיחים לפני הירידה לשטח. מצד שני, עם צמיגים נמוכי חתך ומהלכי מתלה קצרים, ה-3008 הוא לא רכב שנרצה לאתגר בטיפוס סלעים.

אבל בכל זאת, ההנעה הכפולה סייעה בנסיעה בשבילים עם מעט דרדרת והיתרון הזה, יחד עם מרווח הגחון, מאפשר לקחת את הפיג'ו למקומות שבהם גרסאות אחרות שלו עדיין לא ביקרו.

פיגו 3008 פלאג אין 4X4

סיכום

זה נכון, הוא יקר, ובמחיר שלו אפשר לרכוש כמה מותגי יוקרה עם סמל "נוצץ" יותר ואפילו עם הנעה היברידית, נטענת או לא - למשל לקסוס UX או וולוו XC40 הנהדר. אבל במקרה של פיג'ו 3008 פלאג-אין בגרסת 4X4 עם 300 סוסים, אנחנו לא קונים סמל, אלא קונים טכנולוגית הנעה מתקדמת, יחידת הנעה חזקה מאוד (ועוד פעם מאוד), הנעה כפולה יעילה וגם רכב מרווח למשפחה, נוח ושקט ועם המון המון אבזור.

כרגע המתחרה היחיד שלו הוא מיצובישי אאוטלנדר PHEV , שנמכר במחירים נמוכים יותר אך מציע הספק שדומה לגרסת הבסיס של ה-3008 הנטען; את גרסת ה-300 כ"ס של הפיג'ו אפשר אולי להקביל לקופרה אטקה, אך ההבדלים בין השניים עצומים.

אז למי בכל זאת מתאים ה-3008 המרשים מכולם? למי שרוצה ליהנות מכל העולמות - חיסכון לצד ביצועים, אבזור ותחושת יוקרה אבל בלי סמל מנקר עיניים.

לצפייה בכל דגמי פיג'ו בישראל

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה