דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סקודה קודיאק (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

סקודה קודיאק תמיד היה אחד המיניוואנים המרשימים בסביבה. סליחה, מתקנים: אחד מרכבי הפנאי בעלי 7 המושבים, שעושים את מה שמיניוואנים עושים רק עם עיצוב יותר מוצלח ומספרי מכירות גבוהים בהרבה. מתיחת הפנים שלו הגיעה ארצה ממש בימים האחרונים, ועכשיו צריך לבדוק האם הוא השתפר משמעותית ביחס לדגם היוצא. 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סקודה קודיאק


סקודה קודיאק, 1.5 ליטרים טורבו-בנזין, 150 כ"ס, מ-181,990 שקלים

יתרונות

חסרונות

תא נוסעים איכותי

יחידות ההנעה לא התקדמו

נוחות נסיעה בין עירונית

העיצוב נותר פושר

תא מטען

  המחיר התייקר

סקודה קודיאק

עיצוב

אם אהבתם את העיצוב של הקודיאק, מעולה. הוא לא השתנה כמעט בכלל במסגרת מתיחת הפנים. אם לא אהבתם את העיצוב, חבל. קחו אאוטלנדר או משהו. בכל מקרה, עדיין מדובר לטעמנו ברכב מרשים למדי. ההבדלים המרכזיים נוגעים לגריל שכרגע מציע מסגרת חדשה ופחות רבועה, עיצוב שונה במעט ליחידות התאורה מלפנים ומאחור, כמה נגיעות בפגושים וחישוקים חדשים שמוצעים בחלק מרמות הגימור. זהו. בצבע השחור של רכב המבחן קשה עוד יותר להבחין בהבדלים.

תא הנוסעים

סביבת הנהג אף היא לא זכתה לשינויי עיצוב רדיקליים. למעשה, ספק אם תצליחו למצוא שינויי עיצוב בכלל. את העיצוב החדש של גלגל ההגה פגשנו עוד לפני מתיחת הפנים, הטקסטורה החדשה בדשבורד מול מושב הנוסע יכולה גם היא להיחשב לשינוי מסוים. וגם כאן, עדיין מדובר בתא מרשים שמרגיש איכותי מאוד. יש לנו תחושה שאיכות החומרים עדיפה במעט על פני הדגם שקדם למתיחת הפנים.

סקודה קודיאק

ההבדל במסגרת מתיחת הפנים מתגלה ברשימת האבזור. כל הגרסאות נהנות כעת מתאורת לד מלאה בחזית, והחל מרמת האבזור השניה (אמבישן) יש גם תאורת מטריקס לד - כזאת שמאפשרת להנות מאורות גבוהים מבלי לסנוור את הנהגים המגיעים ממול. פריט נדיר יחסית.

בגרסת הסטייל אותה בחנו הצטרף גם לוח מחוונים דיגיטלי. זה הלוח המוכר והמעולה של סקודה, אותו פגשנו כבר בקאמיק ובאוקטביה, ונחמד לפגוש בו גם כאן. מעבר לזה המפרט לא השתנה משמעותית: הוא כולל כבעבר בקרת אקלים עם יציאות לאחור, גג שמש פנוראמי, חיישני חניה היקפיים, מושבים בעלי כוונון חשמלי וזכרונות, בלם יד חשמלי וכניסה והנעה ללא מפתח.

סקודה קודיאק

בתחום הבטיחות תמצאו 9 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה אקטיבית מנתיב, התראה על רכב בשטח מת (כעת כבר מגרסת האמבישן) ועוד. חבל רק שהבלימה האוטונומית לא כוללת זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים. הנדסת האנוש נותרה כשהיתה – היא מצויינת כמעט בכל מקום (ותודה לאל שמערכת המולטימדיה היא לא החדשה של קבוצת פולקסווגן), למעט כפתורי המגע שלצד המסך. 

סקודה קודיאק

תנוחת הישיבה בקודיאק נותרה טובה. יושבים גבוה יחסית אך עדיין מרגישים בתוך הרכב ולא ממש עליו. שדה הראיה טוב יחסית לכל הכיוונים. המושבים מציעים כיוונון חשמלי אך ההגה לא יוצא מספיק החוצה כך שצריך לשבת קרוב משתכננתם. המושבים עצמם נוחים מאוד. 

המרווח בשורה השניה מצויין לשני נוסעים, אפילו אם הם גבוהים ואפילו אם יושב מישהו נוסף בשורה השלישית. המרווח לשלושה פחות מוצלח, בעיקר בגלל שיש תעלת הינע די גבוהה באמצע. מתחת לפתחי המיזוג תמצאו יציאת USB, שקע 12 וולט ושקע 230 וולט (חריג במיוחד בקטגוריה וגם שימושי למדי).

סקודה קודיאק

מאחור, בשורה האחרונה, המרווח סביר לראש אך המושב עצמו די נמוך והמרווח לרגליים יספיק לילדים אך לא למבוגרים. הכניסה נסבלת והיציאה קלה יחסית בזכות סף רחב עליו ניתן לשים את הרגל לפני שקופצים החוצה. מאחור יש גם מחזיק כוסות ושקע 12 וולט נוסף.

סקודה קודיאק

תא מטען של 230 ליטרים אולי לא נשמע מרשים במיוחד על הנייר, אך בהשוואה למקובל בקבוצה מדובר ככל הנראה ביתרון מסוים. שטח התא ארוך וגם לגובה ניתן להעמיס ציוד כך שמזוודות קטנות או תיקים רכים יוכלו להתאים לשם בקלות. רוצים להעמיס יותר? קפלו. קיפול המושבים פשוט מאוד, וגם את השורה השניה קל לקפל באמצעות ידיות שנמצאות בתא המטען. סף ההטענה לא גבוה מדי. 

סקודה קודיאק

נוחות נסיעה

בתוך העיר הסקודה הגדולה מרגישה מעט יותר נעימה ביחס לדגם היוצא ואולי אפילו קצת יותר רכה. כן, היא עדיין מעט נוקשה ומעבירה קצת מפני הדרך לנוסעים, אך למרות חישוקי ה-18 אינץ' שלה היא מטפלת בשיבושים באופן בוגר, לא חובטת כמעט ולא מתנדנדת יתר על המידה. שדה הראיה טוב בעיר, רדיוס הסיבוב לא מוגזם ושלל החיישנים מסייעים להיכנס לחניות באופן סביר. 

סקודה קודיאק

מחוץ לעיר הריסון היחסי מתגמל והרכב מגלה אופי בוגר מאוד, נוח יחסית, כזה שיקסום למי שמכסה מרחקים ארוכים באופן קבוע. אם אנחנו זוכרים נכון את הדגם היוצא, יש לנו תחושה שבידוד רעשי הכביש השתפר והוא מרשים מאוד. במהירויות גבוהות יש רעשי רוח לא רציניים ואפילו המנוע לא ממש רועש.

סקודה קודיאק

יחידת הנעה

במסגרת מתיחת הפנים קיווינו לפגוש יחידות הנעה חדשות – אולי מערכת פלאג-אין הייבריד (PHEV) או לפחות מערכת היברידית קלה (MHEV). קבוצת פולקסווגן כבר מציעה כאלו אצל האח הספרדי של הקודיאק, סיאט טראקו, וגם בתוך הבית אצל הסופרב למשל. בפועל נותרנו עם אותו מנוע 1.5 ליטר מוכר. 

סקודה קודיאק

בסך הכל אנחנו מאוד אוהבים את המנוע הזה: הוא מציע מספיק כוח כדי להניע את הרכב הגדול בקצב סביר ויותר מזה. כבר בשלב מוקדם המומנט מגיע ומושך את המנוע למעלה. מצד שני, תיבת ההילוכים מרגישה מעט יותר "ארוכה" עכשיו והעברות ההילוכים יותר איטיות. כל עוד לא נשים את הקודיאק למבחן השוואתי מול הדגם טרום מתיחת הפנים יהיה קשה לקבוע זאת בבירור, אך נדמה כי הדגם שלאחר המתיחה קצת יותר 'רגוע' ועושה דברים בקצב קצת פחות נמרץ.

סקודה קודיאק

השילוב הכולל אומר שבנסיעה משפחתית בהרכב מלא לסקודה הגדולה לא תהיה בעיה אבל כן חשוב לתכנן יציאות לעקיפה, בטח בעליות תלולות, ביתר זהירות.

צריכת הדלק נותרה טובה. בשיוט רגוע תוכלו לראות גם 12 ק"מ לליטר ובמבחן התובעני שלנו הוא סיים עם כ-8.8 ק"מ לליטר סבירים.

סקודה קודיאק

התנהגות כביש

האופי הסקודאי בא לידי ביטוי בקודיאק במלוא עוזו. רוצים אחיזה טובה, נסיעה בטוחה ותגובה מדודה להעברות משקל? זה הרכב. רוצים משהו מהנה, ספורטיבי ומלא ברק? זה ממש לא הרכב. לקודיאק התנהגות מאוד ניטראלית עם אחיזה טובה ונטייה קלה לתת היגוי. ההגה לא מספיק כבד אך הוא מדויק. הקודיאק מגלה מעט נטייה לרכון בסיבובים אבל לא באופן חריף מדי. הבלמים קצת מעורפלים אך לחיצה הגונה תוביל לבלימה החלטית.

סקודה קודיאק

סיכום

סקודה קודיאק לא ממש השתנה במסגרת מתיחת הפנים. היתרונות הגדולים שלו נשמרו, בדגש על תא נוסעים מרשים, תא מטען גדול ביחס למתחרים, הנדסת אנוש טובה יחסית, מרווח פנימי מוצלח, אבזור עשיר בגרסת הסטייל ועוד. לצד אלו הקודיאק רושם שיפור קל בסעיף נוחות הנסיעה ובבידוד הרעשים. חבל שבמסגרת מתיחת הפנים לא נעשה שינוי ביחידות ההנעה, כזה שישפר את הביצועים או את צריכת הדלק, אך בכל אופן לא מדובר בנקודת תורפה של הרכב. בסופו של יום הקודיאק נותר בדיוק אותו רכב איכותי ומוצלח למשפחה הגדולה.

לצפייה בכל דגמי סקודה בישראל

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה