דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סאנגיונג רקסטון - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


די, נמאס. נמאס לנו מג'יפונים ב-160,000 שקל שמקבלים פיק ברכיים בכל פעם שנגמר להם האספלט. נמאס לנו גם מרכבי שטח גדולים כמו פורד אקספלורר או קיה סורנטו, שפעם היו קורעים את המדבר והיום הם נהיו עירוניסטים מפונקים. נמאס לנו אפילו מרכבי שטח רציניים כמו מיצובישי פאג'רו או טויוטה לנדקרוזר, שאמנם מציגים יכולת כביש-שטח מרשימה אבל עולים לפחות 310,000 שקל. נמאס לנו מכל אלו, אז לקחנו למבחן את סאנגיונג רקסטון - רכב שטח של פעם, שלא מתבייש ללבוש שלדת סולם ולעשות אגרוף עם הילוך כח חסון. הרקסטון אמנם הושק ב-2001, אבל 11 שנים מאוחר יותר הוא מוצא את עצמו במציאות חדשה, רלוונטי מתמיד: הוא רכב השטח היחיד שמציע 7 מקומות ישיבה, מנוע דיזל בשרני ונכונות אמיתית לירידה לשטח – וכל זה במחיר סביר יחסית של 234,000 שקל. יצאנו לראות אם הוא באמת משתלם לרכישה.


לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סאנגיונג רקסטון


סאנגיונג רקסטון, 2.7 ליטר טורבו דיזל, 165 כ"ס, גיר אוטו', 234,000 שקל

יתרונות

חסרונות

7 מקומות ישיבה

מיושן

יכולת שטח מעולה

לא מאובזר, לא בטיחותי

תמורה טובה למחיר

יכולת כביש טעונת שיפור



כשהוא יורד מהכביש, סאנגיונג רקסטון יכול לבייש הרבה רכבי שטח צעירים ממנו / צילומים: יתיר דוידוביץ

סאנגיונג רקסטון - באולם התצוגה

במהלך השנים שחלפו מאז השקתו של הרקסטון, אי שם בספטמבר 2001 (תאריך שזכור מסיבות אחרות), עבר הרכב מספר מתיחות פנים - שאמנם לא עוזרות לו להיראות עדכני כיום, אבל לטעמנו הוא גם לא מכוער כמו דגמים אחרים של סאנגיונג שהוצגו בעשור הקודם. המימדים ה"ג'יפיים" והצבע השחור הבוהק עושים את שלהם, והרקסטון זוכה לכבוד ברמזורים. תא הנוסעים סולידי מאוד ומקבל את פני הנוסעים בצבעים כהים ועם חומרים מוצקים וקשיחים למגע. רכב המבחן, שכבר עבר 31,000 קילומטרים לא קלים, שמר על איכות הרכבה ראויה לציון ולא השמיע צקצוקים כלשהם. המרווח לנוסעים מצוין בשתי השורות הראשונות, אבל קצת בעייתי בשורה השלישית שממוקמת נמוך מאוד ותתאים לילדים בלבד. תא המטען עצום כל עוד לא משתמשים בשורת המושבים האחורית.


ביחס לרכב שעולה כמעט רבע מיליון שקל, רשימת האבזור של סאנגיונג רקסטון דלילה מאוד. אין לו דיבורית בלוטות', אין מערכת שמע עם שליטה מההגה, אין אפילו מחשב דרך בסיסי. הפריטים המעניינים היחידים שמצאנו הם בקרת אקלים עם פתחי אוורור שימושיים בשורה השלישית ומראות צד מתקפלות חשמלית. מניין כריות האוויר עומד על 4 בלבד, וזה פשוט לא מספיק עבור רכב במחיר הזה.

סאנגיונג רקסטון - על הכביש

הקלף החזק שמחזיקה סאנגיונג, כיצרנית שעדיין נאבקת על המיתוג שלה בעיני הציבור, הוא השימוש במכלולי הנעה מתוצרת מרצדס. לרקסטון הנוכחי יש מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.7 ליטר המנפק 165 כ"ס ב-4,000 סל"ד ומשחרר מומנט של 34 קג"מ ב-2,400 סל"ד. על הנייר הנתונים לא רעים בכלל, אבל על הכביש המצב קצת שונה: תיבת ההילוכים האוטומטית מגלה עצלות וממהרת להעלות הילוך, אך לא ששה להוריד אותו בחזרה – כך שבמשך כל נסיעת המבחן כמעט ולא הצלחנו להגיע לאותם 4,000 סל"ד בהם מושג שיא ההספק. התוצאה היא מכונית שמאיצה באיטיות יחסית, אך ברגע שהושגה המהירות הנדרשת מצליח הרקסטון לרכב בנינוחות על גלי המומנט ולצאת לעקיפות במהירות גבוהה ללא שום בעיה. 


ככה צריך להיראות רקסטון: שחור מבריק, אבל עם כתמי בוץ ססגוניים


רמת הנוחות מצוינת בתוך העיר, וטובה בהרבה מזו של סאנגיונג קוראנדו הנוקשה. הסיבה לכך היא המתלים הרכים עליהם יושב הרקסטון, אך אלו גם גורמים לנדנוד מוחשי בנסיעה על כביש גלי. על התנהגות כביש והנאה מנהיגה אין טעם לדבר, שכן אלו הם בפירוש לא הצדדים החזקים של סאנגיונג רקסטון. ההגה עמום ולא מתקשר, ועם כמעט 4 סיבובים מנעילה לנעילה הוא לא עושה חשק לתקוף פיתולים. זו סיבה מספיק טובה כדי לגשת לתכל'ס ולרדת לשטח.

סאנגיונג רקסטון - היי הג'יפ

בשטח מתגלה הרקסטון כפנינה אמיתית. המתלים הרכים מגהצים בקלילות את הבורות והחריצים ומאפשרים נהיגת שבילים מהירה ומהנה. כאשר רצף המהמורות הופך צפוף, מומלץ לנהוג במשנה זהירות שכן המתלים הרכים עלולים לגרום לנדנוד יתר ולהיטרק בחבטה. במסלולים טכניים מתמודד הרקסטון היטב עם בורות, הצלבות ועליות תלולות, בזכות המאפיינים המוכרים שעד לא מזמן היו סימן ההיכר של כל רכב שטח שמכבד את עצמו: מנוע דיזל שרירי, שלדת סולם חסונה והילוך כח. למעט בקרת היציבות הסטנדרטית ומערכת בקרת הגלישה במדרון, שעבדה היטב (אם כי בהיסטריה מופגנת), אין לרקסטון מערכות בקרה אלקטרוניות שמרבות להתערב - מה שאומר שנדרשת מיומנות בנהיגת שטח. זווית הנטישה קטנה מדי בשל סרח העודף הארוך מאחור, ולכן ירידה ממדרגות צריכה להתבצע בזהירות יתרה. בסיכומו של טיול, סאנגיונג רקסטון התגלה כרכב אמיץ, שמגיע בקלות למקומות שג'יפונים מלוקקים ראו רק בסרטי טבע. יהיה מעניין להשוות אותו לכלים היפאניים הכבדים, אך ברור לחלוטין שברמת המחיר שלו הרקסטון מציג יכולות שטח פשוט מעולות.


משה רבנו אמנם עשה את זה עם יותר סטייל, אבל אף אחד לא היה שם כדי לצלם את זה

סאנגיונג רקסטון - סיכום ומסקנות

סאנגיונג רקסטון, גם בגילו המתקדם, מציע חבילה טובה מאוד הכוללת יכולת כביש סבירה (וטובה מזו של הקוראנדו הצעיר), יכולת שטח מצוינת, 7 מקומות ישיבה ומחיר אטרקטיבי. מאידך, יכולת הכביש שלו רק סבירה ולא יותר, תא הנוסעים פשוט ומיושן והוא בטח לא בליגה של טויוטה לנדקרוזר ומיצובישי פאג'רו מבחינת מיצוב ותדמית. מי שמרבה לטייל בשטח וזקוק ל-7 מקומות ישיבה, ימצא ברקסטון פתרון אידיאלי. מי שמחפש רכב פנאי סטייליסטי ולא מתכוון ללכלך אותו בבוץ, יעדיף כנראה את פורד אדג' או יונדאי סנטה פה. ומי שמעוניין גם ביכולת השטח וגם בתדמית - ייאלץ לשלם יותר ולקחת את הכלים היפאניים הותיקים, שעדיין נמצאים בליגה משל עצמם.


לדגמי סאנגיונג בישראל - סאנגיונג

 

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה