דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מיצובישי האנטר - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

לא טנדר. פיק-אפ

טנדר זה כבר לא מה שהיה פעם. בפיג'ו 404 טנדר נדחסנו שלושה בקבינה, המזגן הגיע שנים מאוחר יותר. L200 של מיצובישי היה הפיק-אפ הראשון שהגיע לארץ, וחולל מהפכה - רבוע ותכליתי כמו ארון קיר, אבל באמתחתו היה חידוש מסעיר: קבינה כפולה. מיצובישי L200 האנטר, הנבחן כאן, הוא כבר טנדר מעודן ואופנתי יותר. אבולוציה מתקדמת למיצובישי מגנום, קודמו. הפעם, מתייצב כאן ההאנטר לרגל מתיחת פנים שעיקרה מנוע חזק יותר, וכן ומתיחה (תרתי משמע) של ארגז המטען. זו הסיבה הנוכחית למפגש עם "הצייד".

לעמוד הדגם בקטלוג - מיצובישי האנטר

מיצובישי האנטר, 2.5 טורבו-דיזל, אוטומטי, הנעה כפולה, 233,000 שקל 

יתרונות

חסרונות

מגוון תצורות הנעה - לכביש ולשטח

תנוחת ישיבה לא מושלמת

  עיצוב נאה ושימושיות

זווית נטישה קהה, הפוגעת ביכולת השטח

רמת בטיחות גבוהה

לא נוח בנהיגת שבילים

חתיך

מעוגל עם קימורים לא מקובלים בקטגוריה הזו, מתריס מיצובישי האנטר כי טנדר יכול גם לסובב אחריו ראשים. ההאנטר בהחלט עושה זאת באופן בולט, ללא רגשי נחיתות גם ליד רכבי שטח יקרים יותר. תא הנוסעים כפול הקבינה אף הוא אינו קופח על ידי המעצבים, והוא מרשים במראהו ובתשומת הלב לפרטים - במיוחד בגרסאות היקרות. זהו תא נוסעים יעיל ופשוט, יפאני ללא התחכמויות מיותרות, בנוי היטב ונעים לשהייה. ההרכבה במפעל התאילנדי עושה רושם איכותי וטוב.


מיצובישי האנטר. מסתבר שטנדר יכול גם להיות נאה / צילומים: אייזיק דוידוביץ'

הכניסה והיציאה לתא הנוסעים מתבצעת בקלות הודות למרכב המוגבה, אך תנוחת הנהיגה יוצרת זווית ישיבה לא אידיאלית בה הרגליים גבוהות וההגה נמוך - תוצאה של שלדת הסולם הנפרדת היוצרת עמדת נהג גבוהה. מתיחת הפנים המדוברת מתבטאת, בין היתר, בשבכה קדמית חדשה ואלגנטית, וכן בשינויים בעיצוב הפנים, המעודן יותר בגרסת ה-Dakar (אותה קיבלנו למבחן). גרסה זו הכוללת בין השאר ציפוי עור להגה, בקרת שיוט ומראות מתקפלות חשמלית.

מסוקס

מיצובישי האנטר שלנו מצויד במנוע טורבו דיזל בעל מסילה משותפת בנפח 2.5 ליטר, אשר לאחר העדכון שעבר מספק 178 כ"ס ב-4,000 סל"ד ומתהדר במומנט של 35.7 קג"מ ב-1,800 סל"ד. ההאנטר המחוזק מתקדם בהחלטיות והשינוי מורגש, כשהקרדיט הוא למנוע החזק ולתיבה האוטומטית בעלת 5 יחסי ההעברה. התיבה ניתנת לתפעול ידני - אפשרות ייחודית לגרסת ה-Dakar לאחר מתיחת הפנים של 2010.

המנוע רועש רק תחת עומס, אך לרוב פעולתו נעימה ובשיוט בכביש המהיר בסל"ד נמוך לא מורגש שאון רב. יחידת ההנעה מתאפיינת בגמישות, ומגיבה היטב כבר בסל"ד נמוך. עם זאת, רק כאשר מטפסים במעלה סקאלת שעון סיבובי המנוע ועוברים את רף ה-4,000 סל"ד, מתקבל דחף משמעותי. השילוב של המנוע המעודכן, יחד עם התיבה החדשה, משיג תצרוכת דלק טובה יותר מהדגם הקודם בכ-7% לערך.

 
האבזור עשיר, גם בפן הבטיחותי / תמונת יצרן

יחס ההעברה של ההגה ארוך מאוד (4.3 סיבובים מנעילה לנעילה), ועל אף שהוא מדויק וקל לתפעול - הוא לוקה בתקשורת, ולא מספק היזון חוזר. מתלים רכים מלפנים ומתלה עלים קשוח מאחור הם לרועץ כמעט בכל טנדר - ולכן יכולת הפניה והאחיזה הגבוהה למדי שההאנטר מעניק (עד להתערבות האלקטרוניקה) הן הכרח להישרדות עבור הנהג השפוי הנוהג על הרכב כחלק מהעבודה.

חבילת הבטיחות בגרסת ה-Dakar כוללת שש כריות אוויר, ואף חשוב מזה - מערכות אלקטרוניות לבקרת יציבות ואחיזה. מערכות אלו חשובות כאותו מפסק פחת במערכת החשמל הביתי - קשה לחשוב על אדם שיוותר מרצון על הגיבוי הזה.

וחרוץ

מתיחת הפנים הוסיפה למיצובישי האנטר 185 מ"מ באורך הכללי, כשהתמורה מתקבלת באורכו של ארגז תא המטען: 1,505 מ"מ לעומת 1,325 מ"מ לפני המתיחה. כמו כן, הוגבה הארגז ב-55 מ"מ. אמנם, שועלי השטח מיד יעירו כי באין שינוי בבסיס הגלגלים, הרי שנפגעה זווית הנטישה. ואכן כך, אין ארוחות חינם.


הארגז נמתח ב-18.5 ס"מ נוספים, העשויים להתגלות כמשמעותיים ביותר בהעמסה

בשטח, ההאנטר, כרכב עבודה, מעניק יתרון על פני טנדרים אחרים תודות למערכת ה-Super-select: מערכת הנעה כפולה בעלת דיפרנציאל שלישי מרכזי, המאפשר נהיגה כפולת הנעה גם על משטח אספלט - יתרון משמעותי בגרירות, למשל. דגם ה-Dakar אינו מצויד בנעילת דיפרנציאל אחורי כבדגמים הזולים יותר, ואת מניעת סחרור הגלגלים בעת אובדן אחיזה פותרת מערכת בקרת האחיזה - MATC.

כמו כן, הינו שמחים אילו היחס הנמוך בתיבת העברה היה נמוך יותר. הפחתה ביחס של 1.900 דורשת שימוש מיותר בבלמים במורדות תלולים ובעייתיים. נהיגת השבילים נעימה, כל עוד לא ממהרים. זהו אינו מיצובישי פאג'רו בעל המתלים הנפרדים. שיכוך רך יחסית מלפנים גורם לנדנוד ומאלץ את הנהג להאט, וכשחושבים על זה, בעצם, למה למהר? אנחנו אמנם בדקאר, אבל לא הגענו מפאריס...

פיק-אפ בר

מיצובישי האנטר, ובמיוחד בגרסת ה-Dakar, הוא כבר לא סתם טנדר. זהו פיק-אפ מודרני המציע, לצד עיצוב מוקפד ומעודן, גם ערך מוסף נאות ולא פחות חשוב - רמת בטיחות גבוהה. מעכשיו, מוצע ההאנטר גם עם ארגז ארוך יותר לטובת אלו שבאמת עובדים ולא רק מסתובבים...

רמת בטיחות גבוהה, יכולת בחירת תצורות הנעה מגוונות (אחורי, כפול הנעה לכביש, כפול הנעה לשטח) ועיצוב, הן הנקודות החזקות של המיצובישי הזו שמקווה לצוד עוד לקוחות. אנחנו חושבים שבהחלט יש לה מה להציע.

לדגמי מיצובישי בישראל - מיצובישי

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה