דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מיצובישי ASX - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...
כתב וצילם סטילס: אסף בר-שי

פעם מיצובישי היה שם דבר ישראלי במכוניות משפחתיות. וכשאומרים משפחתיות מתכוונים לקומפקטיות - ע"ע מיצובישי לנסר "שיש בה הכל" וסופר-לנסר שהיה בה עוד יותר - וגם למיצובישי גלנט ששלטה ללא עוררין במשך כמה שנים בתחום מכוניות ה"מנהלים", או המשפחתיות הגדולות.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מיצובישי ASX


מיצובישי ASX, מנוע 2.0 ליטר, בנזין, רציפה, 150 כ"ס, 132,900 שקל

יתרונות

חסרונות

נוחות, תמרון ושימושיות בעיר

רעשי דרך, בעיקר מחוץ לעיר

אבזור בטיחות ונוחות

רמת גימור והרכבה

מרווח גחון גדול - יתרון בשטח

  צריכת דלק

צפייה בתוכן מיצובישי ASX - מבחן רכב




נמלים ואוניות באו והלכו ולמיצובישי יש פחות מכוניות כביש ויותר ויותר רכבי פנאי ושטח, בכל מיני גדלים, אורכים ומספרי מושבים. באופן טבעי, כדי לפנות שוב אל בעלי המשפחות, במיצובישי החליטו להציע את אחד מרכבי הפנאי שלהם, ה-ASX. מדובר ברכב פנאי קומפקטי, שמבוסס על פלטפורמת האאוטלנדר הגדול, אבל מציע מרחב וממדים הרבה יותר קומפקטיים. הוא הוצג כבר ב-2010, אבל כעת הוכשרו התנאים להגעתו.


עיצוב

הוא נראה מלוטש, אבל גם קצת מיושן, ה-ASX. קווי העיצוב שלו מגלים מיד שהוא מיצובישי, הוא מציע טעימות LEDים, נגיעות בסגנון אאוטלנדר וסיומת של מרצדס GLC. רגע, מה?

גם העיצוב בתוך תא הנוסעים מיושן משהו, אבל גם נעים וקל להתמצאות. המשמעות היא שתפעול המערכות השונות ברור, חוגות המיזוג נמצאות היכן שאפשר לצפות להן, כך גם מנופי התאורה והאיתות וכך גם כוונון מראות הצד או תפעול המולטימדיה מההגה. דווקא כפתורי מערכות הבטיחות המודרניות נראים כאילו נוספו לאחר מעשה.

בגרסאת הפרימיום היקרה, זו שבחנו כאן, מצטרפות נגיעות פרימיומיות כמו ריפודי עור בשילוב אלקנטרה למושבים, שהם גם מתחממים (והיינו שמחים לו היו תומכים טוב יותר בגב התחתון, אבל חוץ מזה הם אחלה), דיפונים דמויי עור בדלתות ותיפורים אדומים.

 מיצובישי ASX


תא הנוסעים

הזכרנו את החומרים המיוחדים, והם מצטרפים גם לסתם-פלסטיקים לא רעים ברוב המקומות, אבל דווקא הגימור עצמו משאיר משהו לשאוף אליו (באנגלית זה נשמע טוב יותר). צליל טריקת הדלת דווקא מרשים וחלק גדול מרכיבי תא הנוסעים בנוי היטב, אבל בלא מעט פינות מצאנו דיפונים שאינם מחוברים היטב וחלקי מרכב או חומרים ש"רוקדים" יותר מדי במקומם.

רבים ישכחו את התלונות האלה ברגע שייראו את רשימת האביזרים, הן בבטיחות והן בפינוקים. בהתאם למסורת החדשה של כלמוביל, כבר בגרסת הבסיס מקבלים רשימת אביזרי בטיחות ארוכה - שבע כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית, התרעות על סטייה מנתיב ואי שמירת מרחק.

וזה נמשך בפינוקים. כל הגרסאות, מהבסיסית, כוללות את מערכת המולטימדיה של היבואן כלמוביל (ConnectedCar) שכוללת ווייז, רדיו אינטרנטי, דיבורית בלוטות' ושאר מטעמים, וכל זה עטוף כמובן במסך מגע. עוד ברשימה הסטנדרטית - בקרת שיוט, הגה וידית הילוכים מצופים עור, חיישני תאורה וגשם וגם חישוקי סגסוגת בקוטר 18 אינץ'.

גרסת ה-Instyle מוסיפה לרשימה הזו כניסה והתנעה ללא מפתח, תאורת יום LED וגם איתות במראות הצד, וגרסת הפרימיום העלית מוסיפה, לצד המושבים המשודרגים, את גג השמש הפנורמי הענק, שאינו נפתח אבל חושף את תא הנוסעים לאור השמש, ומצרף לחבילה מחרוזת אורות LED חגיגית לילית בשלל עוצמות.

המושבים האחוריים מרווחים דיים לשני נוסעים מבוגרים, כל עוד אינם גבוהים מדי (בעיקר בגרסת החלון הפנורמי). במושב האמצעי לא היינו מושיבים נוסע מבוגר, בשל המרווח המצומצם לרגליו. מלבד זאת המושבים האחוריים מרווחים ונוחים, אך היו זקופים מדי לחלק מהבוחנים.

תא המטען אינו מהענקיים, אבל הוא גדול מספיק. רף ההעמסה מעט גבוה מדי, אולם מלבד זאת הוא בנוי היטב וקל מאוד לנצל אותו להעמסה יעילה. אהבנו את תאי הצד הגדולים.

 מיצובישי ASX


נוחות נסיעה

מיצובישי ASX הותאם כמו כפפה לשימוש עירוני. התמרון בו קל בדרך כלל. מראות הצד אמנם מגדילות יותר מדי ומקשות להבין מה באמת מרחק האובייקטים שמאחורינו ולצדנו, אבל מלבד זאת - החיים יפים. החלונות גדולים מאוד ותנוחת הנהיגה הגבוהה מאפשרת להבין בדיוק היכן נמצאים קצות המרכב. הדלתות הגדולות מאפשרות כניסה ויציאה מרובות וקלילות.

לזה נוספת רמת נוחות גבוהה. למרות הגלגלים הגדולים, הרכב מרכך את פסי ההאטה ושברי הכביש ומסיע את המשפחה בין התחנות העירוניות בנינוחות כייפית. המתלים מעט עסוקים מדי פה ושם, אבל זה לא מטריד כלל.

מחוץ לעיר העיסוק המתמשך של המתלים מעט מפריע יותר, וכאן גם נכנסים לתמונה רעשים די משמעותיים, בעיקר רעשי דרך על כבישים לא איכותיים. מלבד זאת, גם מחוץ לעיר מיצובישי ASX הוא רכב נוח ואפשר ליהנות ממנו גם בנסיעה ממושכת.

 
מיצובישי ASX


מנוע ותיבת הילוכים

לרשימת הפינוקים מצטרף גם מנוע בנפח מפנק - 2,000 סמ"ק. המנוע אינו מצויד במגדש טורבו, כמו מנועים קטנים ומודרניים, כך שהוא פחות מקפיץ את מחט הסל"ד והמהירות בנחישות מודרנית. ובכל זאת, מדובר במנוע חזק וגם נינוח ובעל פעולה נעימה. בהחלט מנוע שנעים לנסוע איתו, בין בנסיעה רגועה ונינוחה ובין כשצריך כוח רב לנסיעה מהירה או עקיפה מזדמנת.

תיבת ההילוכים שעם המנוע היא רציפה, כלומר - בעלת אינסוף הילוכים. בסביבה העירונית התיבה דווקא מגיבה בנחישות ומפנה הרבה כוח אל הכביש ביציאה מהמקום - סיבה נוספת להתאמת ה-ASX לסביבה העירונית. מחוץ לעיר היא נחושה פחות, וגם מייצרת רעש רב תחת עומס, אבל היא מעבירה את הכוח לגלגלים באופן חלק ונעים מאוד.

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על כ-9 קילומטרים לכל ליטר בנזין. נהגנו בכלי רכב חסכוניים ממנו.

 
מיצובישי ASX


התנהגות כביש

אם אתם בקטע של התנהגות ספורטיבית, חפשו אותה בכלי רכב אחרים. היגוי מלאכותי מאוד וגם פעולה קלילה, בלי כוח התנגדות, לא מגלים יותר מדי מה בדיוק עושים הגלגלים בכל רגע נתון. גם רכינה בולטת של המרכב לצדדים אינה מוסיפה לאופי ספורטיבי.

מאידך, אחיזת הכביש של הרכב גבוהה יחסית וביחד עם תנוחת הנהיגה הגבוהה והשולטת, אפשר בהחלט לחוש בטחון בנהיגת רכב הפנאי הגבוה.

מיצובישי ASX

בשטח

את מה שהוא לא נותן בחוויות כבישים, מיצובישי ASX מחזיר בשטח. עם הנעה קדמית בלבד לא מדובר בפורץ מכשולי סלעים או בצולח ביצות, אבל מרווח הגחון של הרכב עומד על 21.5 ס"מ מרשימים, שמאפשרים דילוגים קלילים מעל למכשולי שבילים, גם מורכבים ושבורים. תנוחת הנהיגה הגבוהה והשולטת מקלה עוד יותר את ההתמצאות בין הבורות וכך אפשר לצאת עם הרכב לטיולי שבילים הרבה יותר מהמקובל בקבוצה הזו.

 מיצובישי ASX


סיכום

מיצובישי ASX הוא רכב של קצוות. איכות ההרכבה ורמת העיצוב בו אינן עדכניות, בידוד הרעשים לוקה בחסר וגם צריכת הדלק בו אינה מצטיינת. מאידך, הוא שימושי במיוחד בסביבה העירונית, מפנק מאוד ברשימת האבזור, הן בבטיחות והן באביזרי נוחות, ולאלה הוא מוסיף מנוע גדול ומוצלח ואפילו יכולת שטח לא רעה בכלל לעולם הג'יפונים. האם הוא יתפוס בלבם של הישראלים את מקומה של מיצובישי לנסר? מעניין לגלות.

לדגמי מיצובישי בישראל - מיצובישי

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה