דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מבחן השוואתי: פיג'ו 208 מול סקודה פאביה

Getting your Trinity Audio player ready...

השתתף במבחן וצילם סטילס: יתיר דוידוביץ


אחרי כמה חודשים של מבחן ארוך טווח עם סקודה פאביה, אפשר לומר שהתרגלנו אליה. נעים לנו בחברתה, היא משרתת  אותנו היטב ומסתדרת בסך הכל לא רע עם האתגרים שאנחנו מציבים בפניה. אבל כדי לא לתת להרגלים להכתיב את הדעות שלנו, אנחנו חייבים לעמת אותה מדי פעם עם מכוניות מתחרות.

בשנה שעברה, כשהפאביה הגיעה לישראל, ערכנו לה מבחן השוואתי מול מאזדה 2, יונדאי i20 ואופל קורסה. אבל מאז הצטרפה לחבורה הזו עוד מתחרה משמעותית, שהיתה שם גם קודם אבל עכשיו שמה במרכז הכוונת את הפאביה ושכמותה: פיג'ו 208. אחרי מתיחת הפנים שעברה, גם הפיג'ו כמו הפאביה מצוידת במנוע טורבו בנפח 1.2 ליטר. החידוש הזה מצטרף לאופי המאוד אירופאי שלה, ואם שמים לרגע בצד את גרסת הבסיס הדלילה באבזור (שמציעה תמורה נהדרת ללקוחות מתחום שונה) - מקבלים פה תחרות צמודה מאוד בין שתי מכוניות נהדרות. סקודה פאביה ופיג'ו 208, ראש בראש, מתחילים.

לעמודי הדגם בקטלוג iCar: פיג'ו 208 | סקודה פאביה


צפייה בתוכן מבחן השוואתי: פיג'ו 208 מול סקודה פאביה



עיצוב וסגנון

בפעם הראשונה שפגשנו את הפאביה, בצבע לבן, פיהקנו. העיצוב שלה הוא אולי הרבוע והשמרני ביותר במשפחת סקודה, אבל האמת היא שעם הצבעים הנכונים זה דווקא עובד לא רע. רכב המבחן, עם שילוב של גוף אדום וגג שחור, זוכה ללא מעט תשומת לב ומבטים ברחוב הישראלי. הפיג'ו לא מנקרת עיניים עם צבעוניות מגונדרת, אבל יש לה את הסטייל שלה. קווים עדינים, זורמים ומפוסלים, שמתאימים לחובבי אמנות צרפתיים אנינים, ופחות למזרח אירופאיים קרי מזג. ה-208 לא מכונית "מדליקה", אבל יש לה סגנון מאוד מרשים לטעמנו.
בתוך תא הנוסעים היוצרות מתהפכות: הפיג'ו פשוטה בהרבה, עם צבעים שחורים ולפעמים גם חוסר אחידות בסגנון  - תראו את לוח המחוונים המעוצב לעומת פקדי המיזוג המיושנים, למשל. הפאביה, לעומת זאת, נראית כמו מכונית כמעט יוקרתית. הסגנון העיצובי מאוד נקי, עדיין קצת רבוע ושמרני, אבל גם אלגנטי, מתוכנן היטב ונעים לעין. איכות החומרים טובה מאוד, שילוב הצבעים נאה ואפילו המושבים נראים כאילו יצאו מבוטיק לריהוט עילית.


פיג'ו 208 מול סקודה פאביה

אבזור ותפעול

לא פשוט להשוות בין שתי מכוניות שמוצעות ברמות גימור שונות כל כך: את הפיג'ו תוכלו לקבל בגרסה בסיסית שעולה 80 אלף או בגרסה מאובזרת שעולה 99 אלף שקל, בעוד הפאביה האוטומטית רק מתחילה ב-99 אלף, ומגיעה עד למחיר של 105 אלף, לפני חבילת הצביעה הדו-גוונית.

אבל בכל זאת ולמרות הכל, הניצחון הברור כאן הולך לפאביה. גם אם נבחר ב"גרסאות ה-99 אלף" של שתיהן, לפאביה יהיה יתרון חשוב בתחום מערכות הבטיחות, עם בלימה אוטונומית, התראה על שמירת מרחק והתראת עייפות; לשתיהן, אגב, יש בקרת שיוט, מערכת מולטימדיה ודיבורית בלוטות' מקורית. אם תבחרו להוסיף קצת - ולאור התמורה, אנחנו בהחלט ממליצים - תקבלו את הפאביה שלכם גם עם בקרת אקלים, כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני תאורה ומראה נגד סנוור. רשימה מאוד מכובדת עבור מכונית סופר מיני.

גם ברמת התפעול הפאביה מנצחת, עם סידור כפתורים מוצלח מסביב למסך המולטימדיה, שמאפשר לעבור בין נושאים שונים מבלי להביט במסך, ואפשרות לתפעל את מערכת השמע, מחשב הדרך והטלפון מתוך לוח המחוונים באמצעות כפתור על ההגה. בפיג'ו כמעט הכל מרוכז בתוך המסך, וזה מסיח את הדעת ממעשה הנהיגה.

פיג'ו 208 מול סקודה פאביה

פיג'ו 208

מרווח ושימושיות

כאן הפערים הולכים ומצטמצמים. במושבים הקדמיים ההבדל הוא אולי הגדול ביותר: לפיג'ו תנוחת ישיבה ייחודית, נמוכה וספורטיבית, עם גלגל הגה קטנטן שממוקם מתחת ללוח המחוונים. חלק מהנהגים יאהבו את זה מאוד, אחרים לא יהיו מוכנים לחיות עם זה. תנסו בעצמכם. בפאביה העניינים שגרתיים יותר, עם כסא זקוף ותומך וגלגל הגה מאוד נעים לאחיזה.

במושב האחורי, לפיג'ו יש מעין "ספסל" שטוח שיהיה פחות נוח ותומך בגוף לזמן ארוך, אך יאפשר אכלוס מלא על ידי 2 מבוגרים וילד, או אפילו 3 כסאות בטיחות בגדלים שונים, בצורה נוחה יותר. בפאביה המושב האחורי בנוי בצורת שני מושבים נפרדים שיעניקו תמיכה מעולה לשני נוסעים בוגרים, אך שם יהיה פחות נוח לאכלס שלישיה. בשני מדדי המרווח האחרים - המרווח לרגליים ולראש - אין הבדלים משמעותיים בין המכוניות.

תאי המטען בגודל דומה - קצת יותר מ-300 ליטרים - אך לפאביה יתרון בנגישות ובתאי האחסון והאביזרים. גם בתוך חלל הרכב מציעה הפאביה הרבה יותר תאי אחסון, כולל פתרונות מקוריים של רשת בדופן מושב הנוסע, מגירה מתחת למושב הקדמי ועוד פיצ'רים מבית סקודה.

פיג'ו 208 מול סקודה פאביה


סקודה פאביה

נוחות נסיעה

מערכת המתלים של הפיג'ו מעט רכה יותר, בעוד זו של הפאביה קשיחה ומהודקת יותר. מההבדל הזה נובעים לא מעט פערים. בתוך העיר הפאביה בהחלט נוחה, אך שיבושים חדים עוברים לתא הנוסעים בצורה קצרה ומהירה. זה גם נובע מהצמיגים נמוכי החתך שלה. בפיג'ו, לעומת זאת, נדיר לפגוש בשיבושים שמוציאים את הרכב הקטן משלוותו. היא סופגת מעולה פגמים מכל הסוגים, ומרככת גם את הגרועים שבכבישי ארצנו.

מחוץ לעיר הפערים נשמרים אך מצטמצמים. הפיג'ו סופגת טוב את השיבושים, אך לאחריהם מופיע נדנוד קל שבקלים. בפאביה תרגישו "מכה" קצרה והחלטית במעבר על חיבורי רוחב של גשרים למשל, אך מיד לאחריהם תימשך הנסיעה ביציבות וריסון כמו שרק הגרמנים יודעים לייצר. הפאביה היא ללא ספק גומעת מרחקים מצטיינת, ולא נותנת תחושה של מכונית קטנה גם בנהיגות ארוכות. זאת למרות שהיא מבודדת רעשים בצורה הרבה פחות טובה מהפיג'ו.

פיג'ו 208 מול סקודה פאביה



פיג'ו 208

מנוע ותיבת הילוכים

אם בעבר היה מקובל לפגוש מנועי 1,200 במכוניות סופר מיני, ואלו הלכו וגדלו במהלך שני העשורים הקודמים עד שהפכו למנועי 1,600 סמ"ק בדגמים רבים, כאן אנחנו שוב פוגשים במנועים צנועי-נפח - אך בהבדל אחד מרכזי: הטורבו. המגדש המפורסם הופך את שתי המכוניות לזריזות במיוחד, ומוכיח שהגודל - לפחות במקרה הזה - ממש לא קובע.

לפיג'ו מנוע גמיש יותר, עם 3 צילינדרים, שמעניק תחושה זריזה יותר בתאוצות קצרות ובמהירויות נמוכות - למשל בין הרמזורים בעיר. הוא גם נושם טוב יותר בסל"ד גבוה, וזה כבר מצב פחות נפוץ, ולחובתו נרשום רעד וחספוס קל שאופייני למנועים בעלי 3 בוכנות.

לסקודה מנוע חלק ושקט יותר, אך עד שהטורבו נכנס לפעולה חולפת שניה קצרה שבה מורגש מחסור בכוח. ברגע שהמגדש גודש, הפאביה השאירה את ה-208 מאחור כמעט בכל מצב. היא פשוט היתה מהירה יותר כל עוד המנוע היה בתחום היעיל, ולשם כך נדרשנו למקם את תיבת ההילוכים דווקא במצב D השגרתי ולא ב-S שגורר את המנוע לסל"ד גבוה ולא אפקטיבי.

אפרופו תיבת הילוכים - בפאביה אנחנו פוגשים את ה-DSG המפורסמת, עם 7 הילוכים, שמעבירה הילוכים בצורה מהירה ויעילה ואחראית גם ליתרון הביצועים של הסקודה. מצד שני, בתוך העיר ה-DSG מעט הססנית ולפעמים קצת רועדת במהירויות נמוכות. בפיג'ו ישנה תיבת 6 הילוכים אוטומטית קלאסית, שפועלת נהדר ובמפתיע גם לא פגעה בצריכת הדלק. שתי המכוניות סיימו את יום המבחן המאומץ עם נתון של כ-12.5 ק"מ לליטר.

פיג'ו 208 מול סקודה פאביה


סקודה פאביה

התנהגות כביש

זוכרים את פיג'ו 205GTI של פעם? כנראה שלא, אבל בטח כבר קראתם מספיק מבחני דרכים על ה-208 שמשווים אותה לקטנה האגדית ההיא משנות השמונים. זה לא סתם. ל-208 יש שילוב מופלא בין חדות ודיוק, עם הגה קטן ומהיר, שלדה שמגיבה היטב וגם אחיזת כביש לא רעה, לבין שובבות ושמחת חיים עם זנב שיודע לפסוע החוצה בהיגוי יתר עליז כשממש רוצים, וגם לחזור למוטב באותה קלות בדיוק. כיף אמיתי לחובבי נהיגה, מבלי להפחיד את אלו שבסך הכל מחפשים להגיע הביתה בבטחה.

הפאביה, לעומתה, פונה בעיקר לצרכן הסטנדרטי. זה שרוצה מכונית שלופתת את הכביש בחוזקה, מרגישה כמו אחת ש"יושבת על הכביש" ולא מפתיעה בשום צורה שהיא. זו דרך שהיא יותר מראויה בעינינו (אף כי היינו מוותרים על הנטיה לתת היגוי), אך מנגד זו גם גישה שמרנית ופחות ספורטיבית מזו של הפיג'ו.

פיג'ו 208 מול סקודה פאביה


פיג'ו 208 מול סקודה פאביה

סיכום

יש לא מעט סיבות לקנות כל אחת מהמכוניות שנבחנו כאן, ולמען האמת - אנחנו חושבים שמדובר במיטב התוצרת שיש לקטגוריית הסופר מיני להציע. נכון, אלו מכוניות קטנות ולא מאוד יקרות, אבל מלבד הגודל הן לא נופלות כמעט בכלום ממכוניות גדולות ויקרות בהרבה.

פיג'ו 208 תתאים למי שמחפש סופר מיני כי הוא רוצה את היתרונות של רכב קטן: נוחות גבוהה בעיר, כושר תמרון מצוין, מנוע זריז והתנהגות כביש שמחה ושובבה. היא מכונית עם ניצוץ בעיניים, אולי לא הכי מלוטשת ומוקפדת בסביבה - אבל כזו שבהחלט מעירה את הרגש כשנוהגים בה. רציתם GTI אבל הכיס לוחץ? לכו על הפיג'ו. זה לא אותו דבר, אבל זה הכי קרוב שתמצאו במחיר שנמוך ממאה אלף שקל.

סקודה פאביה, לעומתה, תתאים למי שאוהב את היתרונות של מכוניות גדולות - אך לא זקוק למרחב יוצא דופן. היא מרגישה בוגרת, בשלה ובטוחה, סולידית במראה וגם בניהוג, מתוחכמת יותר מבחינה טכנולוגית - הן באבזור והן בתיבת ההילוכים ובמערכות הבטיחות, ומעניקה "ראש שקט" בנהיגה. רציתם פאסאט אבל הכיס לוחץ? לכו על הפאביה. זה לא אותו דבר, אבל זה הכי קרוב שתמצאו במחיר שנמוך ממאה אלף שקל.

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. עדיף השוואה בין האיביזה ל208 מבחינת טווח מחיר (לת)
    , 13-12-2016

  • 2. נתון שנשכח - אחריות 
    חקו, 27-08-2017

    לסקודה שנתיים, לפזו 3 שניםצ ולאחות של הפיזו הסיטרואן - 5 שנות אחריות.
    ..מבחינת שוק ה סקודה שומרת על מחיר יותר גבוה ויותר קל למכור אותה

    סגור תגובה

  • 3. היצרון האמיצי של פיגו כשהיא משומשת 
    א, 19-03-2023

    הרבה יותר זולה והטיפולים והאחזקה צריכים להיות דומים אך נמוכים במקצת. במחיר היום מעריך ש208 2012 שץקרי בת 11 תעלה כ12000 בממוצע.(ידנית אקסס)
    אם רוצים אוטומטית לא ממליץ על 1600 אוטומט קודם כח בגלל הגיר המיושן וצריכת הדלק הגבוהה יחסית. 1200 טורבו יותר אמין והגיר ברמה אחרת 6 הילוכים במקום 4
    וממש אין צורך במוסך יבואן. צריך שמן סינטטי בתקן הנדרש. פילטר שמן מקורי . פילטר אויר איכותי לא נדרש מקורי. ולהקפיד לטפל בזמן או לפני.לבדוק שנעשו ריקולים והחלפות בזמן. הפולו טוב מהךיגו אבל בתור משומש יכול לעלות 50% יותר כנל יפניות
    ניסאן מיקרה לא שווה דיון. רכב בליגה ג. גם אמינות גבולית. חלש. חסכוני במידה שווה למנועי 1200 טורבו ולא טורבו.
    יאריס סוויםט יקרות מאד כמשומשות. כנל i20.
    איביזה פאביה גם כן אם כי פחות
    קליאו. יש לה יתרונות אבל יקרה במעט ואני ספקן לגבי מערכותdct לטווי ארוך(גיר דו מצמדי)
    מיצובישי סטאר וא אחך שנקראת ברמה של ניסאן מקרה אך חסכונית ממנה ב10% לפחות. ברמה נמוכב משמעותית מפיגו וכו

    סגור תגובה

חזור למעלה