דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה קורולה האצ'בק - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

את טויוטה קורולה כולנו מכירים. זו המכונית הנמכרת ביותר בעולם, נכון לכתיבת שורות אלו וכנראה גם שלאחריהן. לקורולה כבר היו בעבר גרסאות 5 דלתות (האצ'בק); אם נפשפש בזיכרון נגיע עד תחילת שנות ה-80 והדור החמישי של הקורולה עם הקורולה FX ובהמשך בדור התשיעי עם הקורולה RunX ועד הקורולה בדור העשירי והאחד עשר עם גרסת ההאצ'בק (והסטיישן) שקיבלה את השם אוריס ושווקה בעולם מ-2006 ועד 2018.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: טויוטה קורולה האצ'בק

טויוטה קורולה האצ'בק, 1.8 ליטר היברידי, 122 כ"ס, אוטומטית, מ-134,900 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב

מרווח מאחור

אבזור

תא מטען

מערכות בטיחות

  בידוד רעשים

טויוטה קורולה האצבק

אחרי אותן אי אלו-שנים, בדור התריסר של הקורולה הציגה טויוטה גרסת האצ'בק חדשה, שחזרה למקורות עם השם האהוב של גרסת הסדאן.

זה לא סוד שמכוניות משפחתיות נלחמות על מקומן מול רכבי הפנאי הקומפקטיים, ועל אחת כמה וכמה משפחתיות עם 5 דלתות. האם הקורולה האצ'בק החדשה מסוגלת להחזיר מלחמה בקרב שכבר נראה אבוד?

עיצוב

כן, זה קרה סוף סוף. אחרי ה-C-HR מצד אחד והראב 4 מצד שני, אין ספק שטויוטה של היום מעצבת רכבים. גם הקורולה האצ'בק נראית נהדר ולבטח לא משעממת.

החזית מחודדת, הפנסים הצרים נאים ואפילו החישוקים מעוצבים. חלקה האחורי בהחלט מעוצב ולא שבלוני. אפשר לזהות דמיון (מסוים) לאוריס, אבל ללא ספק מדובר בקפיצת מדרגה אפילו בצבע הכסוף - בזכות צביעת גג שחורה שמתחילה כבר במעלה הכנף האחורית וכוללת גם את הקורות הקדמיות.

עיצוב הפנים, לעומת זאת, שגרתי יותר. ישנם קווים ארוכים וזוויתיים ומסך מולטימדיה צף בהתאם לצו האופנה.

טויוטה קורולה האצבק

תא הנוסעים

הכניסה לקורולה האצ'בק נוחה וכך גם המושבים הקדמיים. הם נוקשים במידה הנכונה, רחבים ובעלי עיצוב עם ניחוח ספורטיבי. מרווח הראש לא רע ויש גם המון מקום לרגליים. שדה הראיה טוב הודות לטווח כוונון רחב של המושב, אך ההגה כרגיל לא יוצא מספיק לעומק. למרות זאת ניתן למצוא תנוחת נהיגה טובה ונכונה.

הכניסה למושב האחורי לא מזמינה במיוחד. בנוסף לריפוד השחור גם שאר דיפוני הדלתות והתקרה שחורים, מה שיוצר אווירה אינטימית משהו.

מפתח הדלת האחורית צר וגם הדלת עצמה לא נפתחת בזווית רחבה בהשוואה ליונדאי i30 או פולקסווגן גולף למשל. התקנת כיסא הבטיחות ולאחר מכן הכנסה והוצאה של הילד הן פעולות מסורבלות כאן לעומת המצב אצל מובילות הקטגוריה.

טויוטה קורולה האצבק

בסיס הגלגלים של גרסת ההאצ'בק קצר ב-6 ס"מ לעומת גרסאות הסדאן והסטיישן, ואותם סנטימטרים חסרים מורגשים בהחלט. זו מכונית פחות מרווחת מאחיותיה באופן משמעותי, הן במרווח לרגליים והן בהיבטי המרווח האחרים.

המושבים מאחור נוחים לשניים. המושבים הקיצוניים מעוצבים כמעט כמושבים נפרדים, עם עומק מוחשי לעומת המושב האמצעי. מרווח הראש סביר למרות עיצוב ההאצ'בק אך המושב עצמו מעט נמוך. לשלושה היא כבר צפופה מאוד והמושב האמצעי יתאים לילד קטן בלבד, מאחר ותעלת ההינע גבוהה ואין אפשרות להניח עליה כף רגל של אדם בוגר. בנוסף לכך גם המרווח הצידי מוגבל, שטח החלונות קטן יחסית וישנה תאורה מרכזית אחת.

טויוטה קורולה האצבק

טויוטה קורולה האצ'בק משווקת בשתי רמות גימור. בשתיהן תקבלו 7 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל (זיהוי רכב דו-גלגלי ביום בלבד), בקרת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת זיהוי תמרורים, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים והתרעת עייפות לנהג.

כבר בגרסת הכניסה תקבלו גם תאורת לד מלאה, מראות צד מתקפלות חשמלית ו-4 חלונות אוטומטיים, כניסה והנעה ללא מפתח, חישוקים קלים בגודל 16 אינץ', מערכת מולטימדיה (בעברית) עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', משטח הטענה אלחוטי, בקרת אקלים מפוצלת, בלם יד חשמלי עם פונקציית עמידה ולוח מחוונים דיגיטאלי המאפשר לבחור בין שתי תצוגות שונות - "אנאלוגית" או דיגיטאלית ולהגדיר עוד מספר מאפיינים כמו הצגת סיכום נסיעה בכיבוי הרכב.

רמת הגימור "אקסייט+" מוסיפה פנסי ערפל בתאורת לד, צביעה דו-גוונית, חישוקי 17 אינץ', מראה מרכזית נגד סנוור, תאורת אווירה וציפוי עור למשענת היד. למרות האבזור המכובד בהחלט, נציין את היעדרם של פתחי מיזוג מאחור.

טויוטה קורולה האצבק

הנדסת האנוש טובה באופן כללי, אך בכל זאת יש מספר הערות. כך למשל שקע 12 וולט נמצא רק בתוך התא (הקטן יחסית) שבין המושבים (יש פתחים צרים להוצאת כבלים), אך אם תרצו לחבר אליו מפצל למשל תתקלו בבעיה. שקעי ה-USB וה-AUX בקונוסלה המרכזית נמצאים בזווית שאינה נראית לעין ואינה אינטואטיבית לחיבור הדיסק און קי עם המוזיקה למשל. תצוגת טמפרטורת בקרת האקלים בעלת ספרות גדולות אך הדמות המציגה את כיוון יציאת האוויר קטנה מאוד. פקדי המיזוג נוחים אך הכיתוב על שאר הכפתורים אינו בולט (בלילה, כאשר הם מוארים, המצב עדיף).

גם עיצובו של הדשבורד חודר אל תא הנוסעים וגוזל מרווח מברכי הנוסע. חבל רק שלא ניצלו זאת לתאים נוספים. איכות החומרים וההרכבה טובה.

טויוטה קורולה האצבק

ליושבים מקדימה ישנו תא אחד קטן בדלתות שיתאים לבקבוק חצי ליטר. יש גם שני מחזיקי כוסות בין המושבים ותא בין המושבים עם משענת יד מתכוונת לפנים – אז אל תשימו מולה את הכוס התרמית שלכם. את משטח ההטענה האלחוטי כבר הזכרנו וגם תא הכפפות בגודל מקובל. מאחור המצב עוד פחות טוב – ישנו תא קטנטן במשענת היד שבדלתות ומחזיק לבקבוק חצי ליטר. יש עוד תא קטן במקום בו היינו מצפים לראות פתחי מיזוג ומשענת יד עם שני מחזיקי כוסות.

טויוטה קורולה האצבק

תא המטען בנפח 361 ליטר, הקטן במשפחת הקורולה החדשה. לרוב דגמי ההאצ'בק נפח קטן ביחס לדגמי סדאן אך הם נהנים מדלת חמישית הנפתחת אל על ויכולת להעמיס ציוד גם מעל גובה המדף. גם במקרה זה הקורולה האצ'בק אינה מצטיינת. לתא המטען סף העמסה גבוה. ישנו מדף ברצפה, אך הוא מסתיר מתחתיו גלגל רזרבי וכלי נהג כך שקשה לאחסן מתחתיו ציוד באופן מסודר. ישנם שני תאים בצדדים, שני ווי תליה ותאורה צידית אחת. כבר פגשנו לא מעט מכוניות האצ'בק עם תא מטען עדיף.

טויוטה קורולה האצבק

נוחות נסיעה

נוחות הנסיעה העירונית טובה. הקורולה האצ'בק מרוסנת ומשככת היטב מפגעי כביש כאלה ואחרים. למרות חישוקי 17 אינץ' היא לא מתרסקת, אך מדי פעם נשמעו רעשי מתלים. מדובר בסך הכל בנסיעה נעימה מאוד, תחושה בוגרת שכזו, במיוחד כאשר המנוע החשמלי פועל והנסיעה חרישית. תענוג.

בנסיעה בין-עירונית הריסון המרשים ממשיך להפגין יכולותיו והקורולה האצ'בק לא מתנדנדת על כביש גלי. עם זאת, רעשי כביש וצמיגים מצטרפים ככל שעולה המהירות. בתנאים האלו, כאשר מנוע הבנזין פועל במרבית הזמן, האווירה בפנים הרכב לא שקטה במיוחד.

טויוטה קורולה האצבק

מנוע ותיבת הילוכים

כמו לאוריס, גם לקורולה האצ'בק מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטרים ומנוע חשמלי נוסף. אך בכל זאת ישנם כמה הבדלים. הקורולה האצ'בק נפרדה מ-14 כ"ס אך קיבלה 2.1 קג"מ יותר (שמושגים 800 סל"ד מאוחר יותר). למרות זאת נתון ההאצה ל-100 קמ"ש נותר זהה (10.9 שניות) וכך גם נתון המהירות המירבית (180 קמ"ש). מה שעוד השתנה הם נתוני צריכת הדלק שהשתפרו באופן ניכר הודות למערכת ניהול צריכת אנרגיה חדשה המאפשרת נסיעה על חשמל במהירות גבוהה יותר ומסוגלת לכבות את מנוע הבנזין בזמן שיוט למרחקים ארוכים יותר.

טויוטה קורולה האצבק

בתוך העיר משייטת הקורולה בשקט מופתי בכוח החשמל בלבד, למרחקים לא מבוטלים. מנוע הבנזין נכנס לפעולה בצורה יעילה, אך לא מרגיש עוצמתי גם כאשר מתקבל סיוע מהמנוע החשמלי. למרות העיצוב הספורטיבי, יחידת ההנעה לא מרגישה כזו. אפילו לא קצת. יש לה את היכולת לשנע את הרכב בקצב משביע רצון, אך היינו שמחים לתאוצות נחושות יותר.

כמו תמיד, תיבת ההילוכים היא רציפה. בניגוד לתיבות מקבילות אצל סובארו למשל, כאן הורגש המחסור בחלוקת הילוכים מלאכותית, לפחות לטובת יכולת בלימה בירידה למשל. בהתאם אין מנופי שליטה מגלגל ההגה, אך ניתן להוריד את ידית ההילוכים מ-D ל-B לטובת בלימת מנוע וטעינה מוגברת.

צריכת הדלק במהלך ימי המבחן עמדה על 18.5 ק"מ לליטר. זהו נתון רחוק בכ-40% מנתון היצרן העומד על 30.3 ק"מ לליטר, אך אלה מספרים דומים לאלו שהשגנו עם היברידיות אחרות.

טויוטה קורולה האצבק

התנהגות כביש

למרות המראה המצודד, החישוקים הגדולים והמעוצבים והמשקל הקל יחסית (1,285 ק"ג) לא מדובר במכוניות עם יומרות ספורטיביות מכל סוג. אחיזת הכביש אמנם גבוהה והתחושה בטוחה ורהוטה, וזהו שיפור ניכר ביחס לדגמי עבר היברידיים של טויוטה, אבל אין מה לדבר על תקשורת מההגה או השלדה.

טויוטה קורולה האצבק

סיכום

לטויוטה קורולה האצ'בק יש את אחד מהקלפים החזקים בקטגוריה: קוראים לה "קורולה". בנוסף למיתוג החדש-ישן, העיצוב הנוכחי מוצלח מאוד ומעניק לה אופי צעיר, רמת הבטיחות גבוהה, האבזור עשיר, נוחות הנסיעה מעולה וגם צריכת הדלק טובה.

טויוטה קורולה האצבק

היא לא מאוד מרווחת ולכן לא תהיה פרקטית למשפחה - את זה עושות טוב יותר גרסאות הסדאן והסטיישן. אין לה גם ביצועים מסמרי שיער וגם לא התנהגות כביש מהנה, אבל גם אלה לא הבעיות הגדולות שלה. הבעיה היא שעל המשבצת של "טויוטה היברידית ומעוצבת, לא מאוד פרקטית אבל מושכת מבטים" - מתחרה איתה מכונית פופולארית הרבה יותר בשם טויוטה C-HR. להערכתנו, לקוחות טויוטה שיוותרו על המרווח הפנימי יעדיפו ברובם את רכב הפנאי המצודד. אבל הם עלולים להפסיד לא מעט אם יוותרו על נסיעת מבחן גם בקורולה האצ'בק.


לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה

למאמר זה התפרסמו 13 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה