דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ג'נסיס GV80 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

ג'נסיס הוא מותג יוקרה צעיר יחסית שהוכרז רשמית רק בסוף שנת 2015. במשך שנות קיומו הוא הספיק להציג קו דגמים שמכוון גבוה מאוד - היישר לפלח מכוניות הסאלון והפאר עם ה-G90 וה-G80. אז עוד הקשר לחברה-האם יונדאי היה ברור יותר, אך עם הגעת מתיחות הפנים המשמעותיות והשקת שני רכבי פנאי חדשים לגמרי זכה המותג לבידול ולהופעה שאנו מכירים היום.

המותג הזה זכה לקום בדיוק כמו שלקסוס פרצו בשביל טויוטה את שוק היוקרה האמריקאי או אינפיניטי עבור ניסאן. כולם הגיעו במטרה אחת ברורה - לנגוס בפלח מהעוגה שנשלטת באופן הגמוני על-ידי השילוש הגרמני: מרצדס, ב.מ.וו ואודי.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ג'נסיס GV80


ג'נסיס GV80, טורבו-דיזל 3.0 ל', אוט' 8 הילוכים, 278 כ"ס, מ-499,000 שקלים 

יתרונות

חסרונות

תחושת יוקרה

מרווח בשורה השלישית

ביצועי מנוע

צריכת דלק

אבזור ובטיחות

  כושר תמרון

גנסיס GV80

הדגם הראשון של המותג הצעיר והיוקרתי, זה שנולד היישר אל שפת העיצוב החדשה, הוא ג'נסיס GV80, רכב פנאי ענק שמתחרה בשוק העיקרי שלו (ארה"ב) בדגמי לקסוס RX-L ואינפיניטי QX60 וגם בדגמים כמו מרצדס GLE, ב.מ.וו X5 ואודי Q7. האם ה-GV80 באמת מסוגל לתת פה פייט?

עיצוב

משפט ידוע אומר ש"אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני" וזה בדיוק מה שה-GV80 עושה. הוא יורה על המתבונן את כל מה שאפשר להציע. לטעמנו הוא נראה מצוין: סמל הכנפיים בחזית זורק את העוברים ושבים היישר לבנטלי (והיו לא מעט כאלה שסובבו את הראש, עצרו להביט וגם לשאול), הפנסים מפוצלים מלפנים ומאחור עם מאותתי צד כפולים שעוברים אל הכנפיים, הגריל ענק עם מוטיב המעויינים, היציבה חסונה והגג משתפל לאחור – כל אלו מקנים לו מראה מרשים עם אפקט הגעה מהמעלה הראשונה.

 
גנסיס GV80

בפנים ה-GV80 משדר יוקרה קלאסית לצד נגיעות סופר מודרניות. הקווים פה ארוכים מאוד, מקצה לקצה, לאורך ולרוחב, עם אפקטים בסגנון וינטג' למצפן הדיגיטלי למשל או ללוח השעונים הדיגיטלי, עם תצוגה אחת לדוגמה בעלת מחטים שנראות ממש כמו מחוגי נחושת ואחרת שנראית עתידנית יותר. מרשים.

גנסיס GV80

תא הנוסעים

הכניסה אל תא הנהג נוחה כשהמושב נוח ותומך. יש כוונון חשמלי לאורך המושב, לתמיכה הצידית ולתמיכת הגב התחתון, שאותה אפשר לכוונן לעומק וגם לגובה. יש גם מערכת עיסוי (רק במושב הנהג) שפועלת לא רק במשענת הגב אלא אפילו בבסיס המושב. המרווח טוב אך התחושה עוטפת ומעט אינטימית, עם קונסולה גבוהה ורחבה שעולה אל עבר פתחי המיזוג, כשכל אחד משלושת התאים בה נפתח באלגנטיות ומצופה עץ או עור.

גנסיס GV80

שדה הראיה טוב בסך הכל, בעיקר לפנים ולצדדים, אך גם לאחור המצב לא רע, כשיש חיישנים ומצלמות היקפיות שמשפרים את תחושת הבטחון בתמרון.

הנדסת האנוש טובה גם היא ברוב המקרים. התפעול על ההגה טוב וגם מסך המגע של מערכת המולטימדיה פשוט להבנה. לגלגלת השליטה שכוללת גם משטח מגע במרכזה צריך להתרגל, היא פחות אינטואטיבית מאלו (שהיו) באודי או מרצדס, אך לבטח עדיפה ממשטח המגע של לקסוס.

הכניסה למושב האחורי נוחה גם היא עם מפתח דלת רחב והמרווח לשלושה נהדר. אפשר להכניס נוסע נוסף בין שני כסאות בטיחות למשל. תעלת ההינע נמוכה ומרווח הראש טוב למרות גג השמש. מי שישב מאחור יהנה אפילו ממראות איפור בתקרה, אבל דווקא שליטה נפרדת על המיזוג אין פה.

גנסיס GV80

ה-GV80 מציע סידור מושבים בתצורת 2-3-2 כשהשורה השלישית צפופה למדי. הכניסה למשל לא נוחה במיוחד עקב ה"כתף" שנוצרת מבית הגלגל האחורי, כך שהמפתח שנוצר לא רחב מספיק. המושבים עצמם נוחים, אך מרווח הראש מצומצם ויתאים לאנשים עד לגובה של כ-1.60 מ'. מאידך יש כאן פתחי מיזוג עם שליטה נפרדת, מחזיקי כוסות, תאורת קריאה, תא אחסון סגור ושקע טעינה - כך שצמד הילדים שישב כאן יוכל להעביר את הנסיעה בנעימות.

גנסיס GV80

ג'נסיס GV80 מגיע אלינו בשתי רמות גימור כששתיהן מאובזרות לתפארת. בגרסת הכניסה Elegant תמצאו פריטים מגוונים כמו למשל מסך המולטימדיה החריג בגודלו עם 14.5 אינצ'ים, מצלמות היקפיות עם תצוגת תלת מימד מצויינת, לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגות תלת מימד שלפעמים קצת לא ברורות (אך ניתנות לביטול), תאורת אוירה עם צבעים משתנים, מערכת כניסה קלה גם במושב הנוסע, סגירת ואקום בדלתות, הגה מתכוונן חשמלית, בולמים אדפטיביים, חישוקי 20 אינץ' ועוד.

גנסיס GV80

גרסת ה-Luxury מוסיפה תאורת מטריקס לד נהדרת, מערכת לסריקת הכביש להתאמת תגובת הבולמים האדפטיביים, תצוגה עילית, אוורור במושבים הקדמיים, הגה מחומם, תפירת מעויינים במושבים, קיפול והרמה חשמלית לשורת המושבים השלישית עם שליטה גם מעמדת הנהג ומערכת שמע משודרגת מבית "לקסיקון" עם 18 רמקולים. ואם אתם לא מכירים את מותג השמע הזה, נספר שהוא מותג העילית של "הרמן קרדון" (שמצידם מחזיקים בבעלות על "בנג & אולפסן"). המערכות של לקסיקון נמצאות גם בדגמי רולס רויס. ואיך זה נשמע? נפלא. מצאתי את עצמי מאזין לא פעם בשלווה לפונקציית קולות הגשם, האח הבוער והגלים (ועוד כמה) שמובנים במערכת. מדהים.

גנסיס GV80

אבזור הבטיחות שופע ומתקדם גם כן. המפרט כולל 10 כריות אוויר ומכסה מנוע אקטיבי להגנה על הולכי רגל, בלימת חירום אוטונומית (כולל זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי), תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב בשטח מת עם התערבות אקטיבית ותצוגת שטח המת בלוח השעונים (גימיק חביב ושימושי יחסית), בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור, התרעת תחילת תנועה של רכב מלפנים, התרעת עייפות עם ניטור עיני הנהג, התרעת רכב חולף בפתיחת דלת והתרעת שכחת ילד (מבוססת חיישן). כל מה שצריך כדי להוביל נוסעים בבטחה.

איכות חומרים והרכבה משובחת, ברמה שנדיר לפגוש גם אצל מותגי יוקרה מתחרים. הכל מרגיש מהודק ואיכותי גם בפינות כמעט נסתרות, כמו במסגרת של דיפון הדלתות, שם תמצאו גומי עבה ורך (המקום היחיד בערך בו יש פלסטיק קשיח נמצא מאחורי ההגה). התקרה מרופדת זמש, דיפוני העץ אמיתיים לגמרי והעור המחורר בתפירת מעויינים משובח אף הוא. סופר מרשים.

גנסיס GV80

תא המטען נפתח חשמלית כולל חיישן תנועה בכל הגרסאות, כשהלחצן הפיזי נמצא בבסיס של המגב האחורי. הנפח עומד על 135 ליטרים כאשר כל המושבים בשימוש ו-727 ליטרים בקיפול השורה השלישית. הוא שימושי ביום-יום ויתאים לכמה שקיות סופר, אך אם תרצו להגיע לנתב"ג עם יותר ממזוודת טרולי אחת תצטרכו לקפל מושב אחד לפחות.

גנסיס GV80

נוחות נסיעה

הנוחות העירונית טובה מאוד אך לא מצטיינת. ה-GV80 מבודד את הנוסעים מכל המפגעים הקטנים בצורה בוגרת, אך במעבר על פסי האטה הריסון לא מושלם וישנם כמה נדנודים נוספים שמגיעים מכיוון הסרן האחורי. הרכב Made in Korea אבל התחושה היא אמריקה, משהו שמזכיר יותר קאדילק מפעם מאשר ב.מ.וו או אודי למשל.

בשיוט בין-עירוני התחושה היא של Privet Jet עם (כמעט) תחושת ניתוק מהסביבה. בידוד הרעשים, גם אם לא מושלם, הוא ברמה גבוהה יחסית - בין היתר בזכות מערכת אקטיבית להפחתת רעשי כביש (בגרסה הבכירה). זה לא שלא תשמעו את מנוע הדיזל גם בסרק, אבל לפחות הצליל שלו נעים.

גנסיס GV80

מנוע ותיבת הילוכים

ג'נסיס GV80 מוצע עם יחידת הנעה אחת - טורבו דיזל, 6 צילינדרים, בנפח 3.0 ליטרים ועם הספק של 278 כ"ס ומומנט של 60 קג"מ שזמינים כבר מ-1,500 סל"ד נמוכים. אלו מספיקים כדי להאיץ את 2.2 הטונות האלו ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות.

המנוע הזה בשרני מאוד, מלא בכוח עם גמישות נהדרת ותגובות טובות בכל סיטואציה.

גנסיס GV80

אל המנוע משודכת תיבה אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים ורק לעיתים רחוקות אפשר לבלבל אותה, אבל בסופו של יום מדובר בתיבה שפועלת בצורה חלקה ומהירה.

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 8.1 ק"מ לליטר. לא נתון מבריק בהתחשב שמדובר במנוע דיזל.

גנסיס GV80

התנהגות כביש

התנהגות הכביש של הג'נסיס הגדול משרה אווירה בטוחה מאוד גם בעיקולים. ההנעה הכפולה מספקת אחיזה גבוהה (ברמת הגימור הגבוהה ישנו גם דיפרנציאל מוגבל החלקה), ורכינת המרכב והנטיה לתת היגוי סבירות בהחלט בהתחשב במימדי הרכב. תגובות ההגה ניטרליות והבלמים בעלי תגובה טובה ביחס למשקל הרכב. בתמרון העירוני קחו בחשבון שהרכב גדול מאוד ולכן מומלץ לנסוע בזהירות באיזורים צפופים.

גנסיס GV80

סיכום

ג'נסיס GV80 מגיע אלינו לזירה תחרותית לא פשוטה בכלל, אבל מנהיגה ראשונה ניכר שהוא מצליח לסמן V על כמה משבצות חשובות מאוד.

רכב הפנאי הענק משדר יוקרה עם עיצוב נוצץ ומרשים, מבפנים איכות החומרים נמצאת בצד הגבוה גם אל מול מותגי היוקרה הוותיקים, ורשימת האבזור ארוכה מאוד לבטח ביחס למחיר ולמתחרים הישירים. מאידך, הוא לא מצטיין בצריכת הדלק ולא מציע מערכת הנעה מחושמלת, איכות הנסיעה גבוהה אם כי לא מצטיינת והשורה השלישית תתאים לילדים בלבד.

בסופו של יום, לא נותר לנו אלא להתפעל. בתוך שנים ספורות הצליחו בג'נסיס לייצר רכב פנאי מרשים עם איכויות גבוהות שמתברג בזכות ולא בחסד אל הטופ של מותגי היוקרה. אז אם אתם מתלבטים בין אודי Q7 לב.מ.וו X5, למשל, תציצו גם בג'נסיס GV80. ייתכן שתופתעו.

לצפייה בכל דגמי ג'נסיס בישראל

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה