דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ג'נסיס GV70 - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...

יצרן יוקרה חדש הגיע. ג'נסיס. החברה מגיעה אלינו מקוריאה, מבית יונדאי, אבל בדרך כלל קשה למצוא לכך זכר במכוניות עצמן. כבר בחנו רכבים אחרים של המותג החדש, אך עכשיו מתייצב למבחן הרכב החשוב מכולם - ג'נסיס GV70. מדובר ברכב פנאי בגודל בינוני – פחות או יותר בגודל של וולוו XC60, אודי Q5 ואלפא רומיאו סטלביו. הקטגוריה בה הרכב החדש מתחרה היא הקטגוריה הצפופה והמבוקשת בעולם היוקרה היום, ולכן היכולות של רכב הפנאי היוקרתי הזה ישפיעו באופן ישיר על הצלחת המותג החדש. 

איך הוא עושה את העבודה? תודה ששאלתם. 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ג'נסיס GV70


ג'נסיס GV70, טורבו-בנזין 2.5 ליטר,  304 כ"ס, מ-339,000 שקלים

יתרונות

חסרונות

נוחות נסיעה

מושב אחורי לא הכי מרווח

עיצוב

תא מטען רדוד

אבזור

  צריכת דלק

צפייה בתוכן ג'נסיס GV70 - מבחן וידאו

עיצוב

אי אפשר לפספס את החזית של הג'נסיס. גריל ענק ובוהק, סידור פנסי לד יוצא דופן – שתי שורות צרות של לדים ומכסה מנוע מעוצב. מהצד רכב הפנאי מציג מראה שהוא קצת ספורט-קופה. זה לא המבנה המרובע הקלאסי של רכבי פנאי. הגג משתפל אחורה מוקדם יותר ומעניק לו מראה יותר ספורטיבי – קצת כמו פורשה מקאן או אלפא סטלביו. 

ובכל זאת, מהכיוון הזה הוא טיפה פחות הרמוני – אולי אלו חישוקי 19 אינץ' שנראים מעט קטנים (יש גרסת 'ספורט' עם חישוקי 21 אינץ' עצומים) ואולי החלוקה שבין החלון מאחורי הדלת האחורית והגג המשתפל. מאחור הוא חוזר להבריק עם אותם פנסים צרים, פתחי מפלט בולטים ומראה נקי.

ג'נסיס GV70

תא הנוסעים

יש יצרני יוקרה שעושים תאי נוסעים מעולים, אבל לצידם יש כאלו שמפספסים כמעט בכל הזדמנות. ג'נסיס ניצבת עם הראשונים, והתא של ה-GV70 פשוט נפלא. שילוב צבעי קרם ושחור, קווים מאוד נקיים והרבה טכנולוגיה. מעל הכל ניצבים מסך מולטימדיה ענק בגודל 14.5 אינץ' (הגדול בקבוצה כרגע) ויחידת מיזוג שמתוחמת באליפסה מרשימה. אותו מוטיב של אליפסות חוזר בעוד מקומות בתא הנוסעים. איכות החומרים גבוהה מאוד ברוב המקומות אליהם הצלחנו להגיע ואיכות ההרכבה אף היא מעולה.

ג'נסיס GV70

המושב מציע שלל אפשרויות כוונון ובגרסה בה נהגנו הוא מציע בנוסף חימום, קירור ופונקציית מסאז'. מיותר לציין שהכוונון חשמלי, כולל תמיכה לגב תחתון ולצידי המושב, שיש זיכרונות למצבי הישיבה ושהוא עוטה עור.  

ג'נסיס GV70

בכלל, האבזור חריג לטובה. על המושבים דיברנו (רלוונטיים לגרסת ה-Luxury), והרשימה הסטנדרטית כוללת גם חלון גג פנוראמי, בקרת אקלים מפוצלת (3 אזורים בגרסה הזאת), כניסה והנעה ללא מפתח, חיישנים היקפיים, חיבורי אנדרואיד ואפל ולוח מחוונים דיגיטלי. 

ג'נסיס GV70

גרסת ה-Luxury  שנבחנה מוסיפה לחגיגה מערכת שמע טובה של Lexicon, תצוגת תלת מימד לחנייה, תאורת אווירה מורחבת, גימורי אלומיניום ועוד. 

התפעול טוב מאוד בדרך כלל. יש כפתורים פיזיים למה שצריך ואת התפעול של מסך המגע ניתן לעשות מגלגלת נוחה שעל הקונסולה בין המושבים. המסך עצמו נוח ומופעל גם במגע. 

ג'נסיס GV70

אבל יש כמה דברים שלא עומדים ברמה הכללית הגבוהה. יצרניות היוקרה השונות יודעות לייצר לוחות מחוונים דיגיטלים מרהיבים. המסך של ג'נסיס נראה טוב מאוד, הרזולוציה נפלאה ויש אפקט תלת מימד מוצלח, אבל הוא לא מציע מספיק התאמות והתבניות שלו שונות אחת מהשנייה באופן מינורי. כמות הכפתורים על ההגה גדולה ומבלבלת וגם הצלחנו להתבלבל מהמיקום של ידית ההילוכים ליד כפתור התפעול של מערכת המולטימדיה. 

ג'נסיס GV70

לצד אבזור הנוחות המרשים, ניצבת רשימה ארוכה במיוחד של מערכות בטיחות חשובות: בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב עם שמירה על מרכז הנתיב שמסומנת בבירור בלוח המחוונים, ניטור רכב בשטח מת, כולל חיווי במראות הצד ועל לוח המחוונים, התרעה על שכחת ילדים, התרעה על עירנות נהג, מכסה מנוע אקטיבי ועוד. 

ג'נסיס GV70

תנוחת הישיבה כאמור, פשוט מצויינת. נכון ששדה הראיה לכל הכיוונים לא מושלם אבל הוא טוב בהחלט. המושב האחורי הוא סיפור יותר מורכב. הדלת קטנה ובעיקר בנויה באופן בו קשת הגלגל מפריעה להכנסה וחגירה של ילדים. שני המושבים החיצוניים נוחים מאוד אבל מרווח הראש עבור נוסעים גבוהים לא יהיה מושלם. המושב האמצעי רחב אבל תעלת ההינע ענקית. ליושבים מאחור יש פתחי מיזוג, יציאות USB וכל מה שצריך כדי להעביר נסיעה בנעימים. 

ג'נסיס GV70

תא המטען נפתח עצמאית אם תעמדו לידו כשהמפתח בכיס. זה חביב ומאוד נוח. תא המטען עצמו מציע נפח גדול על הנייר, 542 ליטרים, אך בפועל הוא מרגיש קטן בהרבה, אולי גם בשל מיקום נמוך יחסית של המדף המכסה את התא. גם סף ההטענה שלו מעט גבוה.

ג'נסיס GV70

נוחות נסיעה

להסתובב בתוך העיר עם ה-GV70 זו חוויה די נעימה, אולי למעט הצורך להסתובב. שני המינוסים היחידים של הג'נסיס בתוך העיר נוגעים לרדיוס הסיבוב הרחב ולגודל הפיזי של הרכב (הוא רחב מאוד). מעבר לזה מדובר ברכב מאוד נעים לנסיעה בעיר. המתלים רכים יחסית ומעניקים נוחות טובה בתוך העיר, גם ההגה קל ואם המימדים מפחידים אתכם תדעו שיש פה חיישנים היקפיים, מצלמות תלת מימד ומבט על כדי שתעבירו את הרכב הענק בכל מקום. 

ג'נסיס GV70

מחוץ לעיר הנוחות ממשיכה להיות מצויינת. כן, המתלה הרך דואג לנדנד את המרכב הכבד מדי פעם, אבל זה לא סיפור נורא. מה שממש טוב הוא בידוד הרעשים. בגרסה הזאת יש זכוכית כפולה שמשפרת את המצב – ובאמת שהמצב אחלה. יש מעט רעשי דרך, רעשי רוח רק במהירויות ממש בלתי מתקבלות על הדעת ורעש המנוע מגיע בכלל מהרמקולים אז אפשר לבטל אותו בלחיצת כפתור (או כמה לחיצות).

ג'נסיס GV70

מנוע ותיבת הילוכים

לג'נסיס יש מנוע 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטרים עם מגדש טורבו והספק של 304 כ"ס. המנוע מסמן "V" על בערך כל סעיף (למעט אחד שתיכף נדבר עליו). יש פה 43 קג"מ שמגיעים מוקדם יחסית בקשת הסל"ד ומעניקים רצועת כוח רחבה שנמשכת כל הדרך מ-1,650 ועד 5,800 סל"ד. 

ג'נסיס GV70

הנתונים של המנוע מציבים אותו מול החזקים שבמנועי הקבוצה (שאינם PHEV) ולצד רכבי פנאי יוקרתיים, בטח בטווח המחיר שלו, מדובר בחתיכת חבילה. המנוע על פניו באמת מאוד גמיש, מציע כוח זמין, מאפשר עקיפות קלילות ואפילו מזמר בצליל חביב (שמגיע כאמור מהרמקולים). 

ג'נסיס GV70

לצד המנוע יש תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת 8 יחסי העברה. התיבה כמו המנוע חלקה מאוד, נעימה מאוד, אך היא איטית וההילוכים מעט ארוכים. התוצאה המשולבת של המנוע הגמיש וההילוכים הארוכים היא רכב חזק, אבל כזה שפחות מרגש ופחות זריז. הרכב בהחלט יעשה כל משימה על הכביש בקלילות, ישייט במהירויות שעדיף שאף אחד לא יכיר ויעפיל לירושלים כאילו מדובר בירידות לים המלח. אבל הוא לא ירגש ולא ירגיש עוצמתי בשום שלב בדרך. זאת באמת תלונה של מפונקים.

תלונה רלוונטית יותר היא על צריכת הדלק. לאורך ימי המבחן, שלא היו תובעניים במיוחד, הרכב צרך ליטר דלק בכל 7.5 ק"מ וזה די הרבה.

ג'נסיס GV70

התנהגות כביש

ג'נסיס GV70 הוא ממש לא רכב במשקל נוצה, ועם מתלים רכים הציפיה לרכב דינמי לא הייתה שם מראש. לכן, די מפתיע שכאשר התחילו להגיע סיבובים הוא לא ממש נרתע ולא איבד את זה. להיפך, לרכב יש זוויות גלגול די צנועות, האחיזה גבוהה מאוד הודות לצמיגים בריאים ולהנעה כפולה יעילה, והרכב זז בין הסיבובים בקצב נאה וברמת ביטחון גבוהה מאוד. 

ג'נסיס GV70

כשחושבים שאולי יש פה גם מאפיינים ספורטיבים, מבינים מיד איפה נמצא גבול הגזרה. ההגה מעורפל, המשקל שלו קצת אלסטי ומלאכותי ובמצב ספורט יש לו שאיפה מלאכותית לחזור למרכז. גם הברקסים קצת רכים. 

בסופו של יום זה באמת רכב מצויין ללקוחות שצפויים לקנות אותו. אם הוא היה אלפא רומיאו סטלביו אולי היינו מתאכזבים, אבל ביחס ליומרות הדינמיות הצנועות הוא עושה עבודה טובה מאוד.

ג'נסיס GV70

סיכום

ג'נסיס GV70 הוא רכב מפתיע. ג'נסיס בכלל מפתיעה. החברה, שקיימת רק כמה שנים בודדות, כבר מספקת רכב מוצלח ומרשים שמעניק ללקוחות היוקרה חוויה שלמה מאוד. נכון, לג'נסיס עוד אין את האופי הברור שלה; עוד אין לה את "הדבר הזה" שאנחנו יודעים להגיד מתוך שינה על מרצדס, ב.מ.וו, אודי או לקסוס. 

ג'נסיס עוד לא גיבשה לה את האופי שלה, אבל כיצרנית יוקרה היא בהחלט מצליחה להציע ללקוחות רכב מרשים במיוחד. העיצוב מהמם, תא הנוסעים יוקרתי גם בסטנדרט האיכות של הטובות בקבוצה, האבזור עשיר במיוחד, נוחות הנסיעה טובה, המנוע ראוי ובאמת שאין סעיף אחד שה-GV70 מתקשה בו. למעט אולי צריכת הדלק הגבוהה.

החברה החדשה מכניסה רכב רלוונטי, שמצטיין בסעיפים רבים לקטגוריה שמאוד קשה להצטיין בה. נכון שלא הכל מושלם, אבל ביחס למחיר ובעיקר לעובדה שמדובר בניסיון הראשון – מדובר לטעמנו בהצלחה.

לצפייה בכל דגמי ג'נסיס בישראל

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה