דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אודי A3 סדאן - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

אודי A3 תמיד הייתה ה-Go to של מכוניות היוקרה הקומפקטיות. היא היתה הראשונה בקטגוריה, בדרך כלל גם הזולה והסולידית שבהן, לרוב גם הנמכרת שבהן. מעבר לזה, ה-A3 תמיד היתה השלב הבא למי שרצה משפחתית בסגנון הגולף, אבל יוקרתית ואיכותית יותר.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אודי A3 סדאן


אודי A3 סדאן, 1.5 טורבו-בנזין, כפולת מצמדים, 150 כ"ס, 212,000 שקלים

יתרונות

חסרונות

תא נוסעים

מחיר

נוחות נסיעה

מרווח במושב האחורי

יחידת הנעה

  בידוד רעשים

אודי A3 סדאן

באירופה מקובל להזמין את המכונית שלך עם 5 דלתות. לעומת זאת, בארה"ב מעדיפים מכוניות עם זנב. למה? שאלה מצויינת, שלא ננסה לענות עליה כאן. מה שכן, העם היושב בציון פחות בררן ולכן נהנה משתי התצורות. האם ה-A3 סדאן היא אותה מכונית בדיוק רק עם תא מטען קצת שונה, או שיש משהו נוסף בהבדלים שבין המכוניות?

עיצוב

העיצוב הוא ללא ספק אודי. גריל גדול, קווים זוויתיים וניקלים נוצצים. ה-A3 סדאן מגיעה עם חישוקים מעט קטנים והזנב גורם לגלגל האחורי להראות קטן אף יותר מגודלו הרגיל. במובן מסוים, למרות שמדובר במכונית נאה מאוד עם סמל נכון וסממני יוקרה, החישוקים גורמים לה להרגיש מעט פשוטה, ויש מישהו שאפילו הזכיר את המילה "ליסינג" (שומו שמיים). גם כונסי האוויר המזויפים מלפנים לא מסייעים לתחושה היוקרתית.

אודי A3 סדאן

אבל מעבר לפרטים הקטנים, צריך לזכור שבעבור הפרמייה שדורשת הסדאן, והמכוניות מסוגה בכלל, הלקוחות כאן מצפים למכונית ש"תדפוק הופעה". זאת הסיבה שב.מ.וו מביאה לקטגוריה מכונית דמויית קופה 4 דלתות (סדרה 2 גראן קופה) וזאת הסיבה שמרצדס בישראל מוכרת המון CLA, אך הפסיקה לאחרונה למכור את ה-A סדאן. אודי A3 סדאן לא נהנית מאותו אפקט עיצובי של שתי מתחרותיה.

אודי A3 סדאן

תא הנוסעים

העיצוב הנקי והאלגנטי של בערך כל דגמי אודי בדורות האחרונים מוצא דרכו גם ל-A3 סדאן. החומרים לרוחבו של התא מגוונים - לצד אלומיניום נפלא, הרבה פלסטיקה רכה וגימור שחור בוהק, תגלו גם משטחים מחוספסים ופחות נעימים. איכות ההרכבה היא באמת לעילא.

את העין לוכד מסך מולטימדיה גדול (10.1 אינץ') שניצב בקונסולה ונותן תחושת היי-טק. המסך ברור מאוד ופונה אל הנהג, התפריטים קלים מאוד לתפעול וניתן לערוך בקלות את קיצורי הדרך ומיקום הכפתורים. המעבד מאחורי הקלעים חזק מספיק כך שהאנימציות והפעולות השונות קורות מהר מאוד (למעט העלאה של אנדרואיד אוטו). נכון שהנדסת האנוש לא מוצלחת כמו ברכבים עם פקדים פיזיים אך בהחלט מדובר באחד הטובים בין אלו שאין בהם תפעול פיזי לכל המערכות. מה שכן קיים באופן פיזי הם פקדי המיזוג וגם מספיק פקדים על ההגה כדי שיהיה ניתן לתפעל את רוב המערכות החשובות (טלפון, מחשב דרך, מוזיקה) בקלות יחסית.

אודי A3 סדאן

האבזור כאן לא מבריק, ולא מדובר באבזור עצמו - כי יש כמות סבירה של פריטים נחוצים - אך יש הרגשה שמערכות רבות הגיעו רק בחלקן - בטח ביחס למחיר הגבוה של הרכב. יש לוח מחוונים דיגיטלי, אך לא מדובר בלוח הדינאמי והמתקדם של אודי אלא דווקא בלוח דיגיטלי פשוט יותר בלי הרבה אפשרויות להתאמה אישית; יש בלם יד חשמלי' אך אין בו פונקציית Auto Hold; יש מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, אך היא חסרה את האופציה למרכוז הרכב בנתיב; יש כפתור הנעה, אך הכניסה לרכב היא בלחיצת כפתור. הבנתם.

אודי A3 סדאן

המרווח לנהג מצויין. המושב נוח בצורה יוצאת דופן, להגה טווח תנועה רחב ומרווח הרגלים והראש טוב. תנוחת הישיבה נמוכה אבל לא מדי ושדה הראיה החוצה טוב בזכות קורה A לא גדולה וזוג מראות צד שאינן תלויות ישירות עליה (מראות דגל). הכניסה והיציאה לא הכי נוחות בגלל מפתח צר יחסית של הדלת. מאחור הכניסה והיציאה פחות נינוחות בגלל דלת קטנה.

המרווח מאחור סביר – יש מרווח רגלים טוב אבל מרווח הראש נפגע מגג השמש וגבוהים יחושו בצפיפות, שלא לדבר על שלושה מבוגרים שיתכווצו להם יחד. פתחי מיזוג יש רק כחלק מחבילת ה"קומפורט" והתחושה אוורירית בזכות החלונות הגדולים (בטח ביחס למתחרות הישירות). הבעיה העיקרית עם ילדים תהיה הכנסה והוצאה מכיסא בטיחות בגלל המפתח הקטן.

אודי A3 סדאן

תא המטען לא גדול לרכבי סדאן אבל מספק בפני עצמו עם נפח של 425 ליטר. המפתח קצת קטן בגלל מבנה הסדאן. עגלה ומזוודה יכנסו פה אלא אם יש לכם עגלה אדירת מימדים. מאחור מצאנו נקודות עיגון ושקע 12 וולט אך לא מצאנו ווים לשקיות.

אודי A3 סדאן

נוחות נסיעה

נוחות הנסיעה היא הסעיף שמבדיל באופן חד בין רכבים הפונים לשוק האמריקאי ובין אלו שמיועדים לשוק האירופי. בניגוד לגרסת ההאצ'בק האירופאית, הסדאן מכוילת באופן יותר רך. הרכות המופגנת הופכת נסיעות בעיר לחוויה מעולה. במהלך המבחן נסענו המון במתווה עירוני. בדרך כלל יש מתאם בין מצב כאבי הגב לכמות הקילומטרים שגמענו בעיר, אבל היכולת של המתלים לספוג ולנטרל מהמורות מעוררת כבוד. גם רצפי שיבושים גדולים מטופלים באופן נקי ונינוח.

אודי A3 סדאן

אותה רכות ממשיכה גם בכבישים בין עירוניים. במהירות גבוהה היא עדיין מזיזה בזלזול מהמורות וסופגת אותן בלי יותר מדי בעיות. פעם או פעמיים לאורך המבחן הארוך פגשנו רצף מהמורות בין עירוניות שחשף את המתלה הרך ונדנד את הרכב מעט - מחיר ששווה לשלם בשם הנוחות המצוינת.

אבל לא הכל דבש. כמו הרבה מכוניות שחוצות את האטלנטי בדרך לארץ הקודש, גם ה-A3 סדאן לא מתהדרת בבידוד רעשים מוצלח במיוחד. רעשי דרך רבים נכנסים פנימה גם במהירויות בין עירוניות לא גבוהות במיוחד. חבל, כי באמת שבהמון אספקטים אחרים הסדאן מצליחה להעביר תחושת פרימיום די מוצלחת.

אודי A3 סדאן

מנוע ותיבת הילוכים

אם יש משהו שיכול לגרום לכתבי רכב לפהק, זה לכתוב על מנוע ה-1.5 ליטר טורבו של קונצרן פולקסווגן. לא כי מדובר במנוע משעמם, אלא כי מדובר באחד המנועים הנפוצים שכבר פגשנו באינספור רכבים. למרות שיש פה מגדש טורבו ומומנט נדיב מסל"ד מאוד נמוך, מדובר במנוע מאוד רגוע. המנוע אוהב לטפס באופן ליניארי מתחתית קשת הסל"ד ועד לשיא ההספק.

לעומת הרבה מכוניות אחרות בהן פגשנו את המנוע הזה, ב-A3 סדאן הוא מרגיש מעט יותר נמרץ ומוכן להעניק תחושות קצת יותר ספורטיביות. עדיין, לא מדובר במטוס או בחוויה מסעירה, אך בהחלט אפשר לומר שהרכב מתקדם באופן משביע רצון.

אודי A3 סדאן

למנוע משודכת מערכת MHEV - או בעברית מערכת היברידית קלה. מדובר על מנוע חשמלי שמסוגלת לכבות את מנוע הבנזין בסיטואציות של שיוט מתון או בהאטה ארוכה וכך לחסוך בדלק. אבל נראה שהמערכת הזו פותרת גם בעיה נוספת.

אודי A3 סדאן

היכולת של המערכת ההיברידית הקלה לקחת פיקוד לכמה שניות מאפשרת לתיבת ההילוכים להעביר הילוכים באופן נינוח ואלגנטי יותר. כך, עם כל היתרונות של התיבה כפולת המצמדים, נחסכות מאיתנו העברות הילוכים לא נעימות ורעידות שונות בסביבה האורבנית. לא מדובר במצב מושלם בו הכל נעלם אך המערכת מצמצמת את הרעידות וכמעט ומונעת לגמרי את המכות הקטנות כשהילוך משתלב במהירות.

לצד כל אלו, צריכת הדלק טובה מאוד. לאחר נהיגה ארוכה בתוך העיר, צריכת הדלק עמדה על 10 ק"מ לליטר מפתיעים. אחרי שילוב של נסיעה בין עירונית לא ארוכה במיוחד הסתכמה צריכת הדלק בכ-13.5 ק"מ לליטר.

אודי A3 סדאן

התנהגות כביש

אלו שיחליטו לקנות אודי A3 סדאן כנראה לא מתכננים על נהיגה ספורטיבית של ממש, שכן במחיר של האודי הבסיסית אפשר לקנות סקודה אוקטביה RS ולהישאר עם עודף. אלו שיקנו את האודי A3 סדאן יחפשו ככל הנראה מכונית בטוחה. הם ללא ספק יקבלו את זה.

אודי A3 סדאן

לאודי יש אחיזה מצויינת. מדובר במכונית צפויה מאוד בנהיגה דינאמית עם נטייה קלה מאוד לתת היגוי וחוסר נכונות מופגן לשחרר מעט את הזנב. ההיגוי בה מדויק מאוד ואפשר ממש להבין לאן הרכב יגיע. למרות זאת, המשקל של ההגה קל מאוד. הבלמים טובים מאוד גם מבחינת התחושה וגם מבחינת העוצמה.

רכות המתלים מובילה למעט רכינה, עניין לא ממש אופייני במכונית סדאן. הרכינה מבהירה לנהג.ת מה מגבלות הנכונות שלה להשתובב, למרות שמגבלות האחיזה נותרות רחוקות מאוד.

אודי A3 סדאן

סיכום

לאודי A3 סדאן יש כמה אתגרים מאוד משמעותיים, אבל אי אפשר לקחת ממנה את מה שיש לה. מדובר במכונית שמרגישה היי-טקית עם תא נוסעים מרשים, מערכת מולטימדיה מצוינת ועוד. מדובר גם במכונית עם סמל נכון ועם עיצוב חיצוני לא רע בכלל. לצד אלו היא מציגה נוחות נסיעה לעילא ויחידת הנעה משובחת. באמת שרשימת הפלוסים שלה ארוכה. לצד זאת, רשימת החסרונות לא נוראית - היא רועשת במהירויות גבוהות, קצת צפופה במושב האחורי ורשימת האבזור שלה לא עשירה מספיק.

האתגר המרכזי של הסדאן הוא בעיקר המכוניות שסביבה. סקודה סופרב גדולה, מאובזרת וחזקה ממנה עולה בערך אותו הדבר. כמעט כל רכב פנאי של יצרן עממי ישאיר לכם שפע מקום וגם עודף בארנק, ואפילו אחותה הגדולה ה-A4 ורכבי הפנאי של המותג עצמו – ה-Q2 וה-Q3 - לא רחוקים ממנה באופן משמעותי. וזה עוד לפני שדיברנו על טסלה. לפיכך, כשקונה מגיע למעמד רכישת הרכב וכל השפע נמצא סביבו, הוא צריך להיות עם צרכים מאוד ממוקדים מכוון כדי לבחור דווקא ב-A3 סדאן.


לדגמי אודי בישראל - אודי

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה