דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

תעודת מחצית 2022: מגמת ההאטה נמשכת

Getting your Trinity Audio player ready...


אחרי שבירת שיאי המכירות של 2021, השנה הנוכחית מראה קיטון משמעותי בהיקף מכירות הרכב. בחודש יוני עלו על כבישי ישראל 22,873 רכבים חדשים, ירידה של 27% לעומת יוני 2021. בסך הכל מתחילת השנה הנוכחית נמכרו בישראל 158,845 רכבים חדשים, ירידה של 14% לעומת המחצית הראשונה של 2021 - ונתון זהה לכמות המכירות במחצית הראשונה של 2019, טרום מגיפת הקורונה. הסיבה העיקרית לירידה במכירות היא כמובן משבר האספקות של תעשיית הרכב, שנובע מחסור בשבבים ובחומרי גלם מסוגים שונים.

תעודת מחצית 2022: מגמת ההאטה נמשכת

מותגים: יונדאי ממשיכה להוביל, סקודה בצניחה

טבלת המסירות מראה כי לא כל המותגים נפגעו בצורה דומה. השלישיה המובילה נותרה ללא שינוי, אך יונדאי רשמה צמיחה משמעותית והשיגה נתח שוק של כמעט 20%, בעוד טויוטה ירדה במעט וקיה שמרה על מספרים דומים לשנה שעברה. מאזדה התייצבה במקום הרביעי במקומה של סקודה, שנפגעה בצורה האנושה ביותר מבין המותגים שבעשיריה הראשונה. בשנה החולפת עזבו את העשיריה המובילה מותגי סיאט, ניסאן ושברולט, ובמקומם נכנסו סיטרואן, פיג'ו ומרצדס המפתיעה ששומרת על המקום העשירי - הרחק ממתחרותיה לסגמנט היוקרה.

מחצית 2022 טבלת מסירות לפי מותגים

הפתעה גדולה אפילו יותר היא MG, שמזנקת בכ-80% ומגיעה למקום ה-11 עם דגם אחד בלבד בהיצע, רכב הפנאי הנטען EHS. בגזרת המותגים החשמליים, על אף המשלוחים של טסלה שהתחדשו בחודש האחרון, ג'ילי עדיין מובילה על פניה בפער קטן.

מחוץ ל-20 המותגים המובילים ניתן לציין את רנו שירדה ב-75% ונמצאת במקום ה-23, פורד שירדה ב-31% אל המקום ה-27, וולוו שירדה ב-37% והונדה שירדה ב-89% ומסרה השנה 194 רכבים בלבד. בצד האופטימי של הטבלה נמצאות קופרה, עם זינוק של 132% ולא פחות מ-1,348 מסירות, ג'נסיס שמסרה קרוב ל-400 יחידות ועברה את אלפא רומיאו, קדילאק ולנדרובר, ואפילו בסאנגיונג יכולים להיות מרוצים עם 324 מסירות, שמהוות עליה של 157% לעומת השנה שעברה.

דגמים: שליטה קוריאנית

רשימת הדגמים הנמכרים ביותר יכולה לעשות סדר בכל מה שנוגע למלאים ולאספקות. שלושת המותגים המובילים אחראיים ל-15 מתוך 20 הדגמים הנמכרים ביותר; קיה פיקנטו חוזרת לראשות הטבלה על אף המעבר לתיבה הרובוטית, ותופסת מרחק משמעותי מיונדאי i10 המתחרה.

יונדאי איוניק, שכבר לא נמכרת בישראל, הספיקה להעלות כמות משמעותית של רכבים לפני הפסקת הייצור - ויחד עם האלנטרה שהחליפה אותה מסרו השתיים כמעט 10,000 יחידות. טויוטה יאריס קרוס מפתיעה במקום החמישי, והפתעה גדולה אפילו יותר מחכה במקום השישי - שם נמצאת מאזדה 2 הותיקה, שגם מובילה את סגמנט הסופר מיני. MG שולחת את ה-EHS אל המקום ה-11, והוא גם רכב הפלאג-אין הייבריד הנמכר ביותר בישראל.

ומי לא ברשימה? בשנה שעברה כיכבו ב-20 הדגמים המובילים גם סקודה אוקטביה, טסלה מודל 3, מיצובישי אאוטלנדר, שברולט ספארק, רנו גרנד קופה וסיאט איביזה וארונה. כל הדגמים האלו סובלים ממחסור אקוטי במלאי זמין, כמו דגמים רבים אחרים בשוק.

מחצית 2022 טבלת מסירות לפי דגמים

ארץ המוצא: המזרח בעליה

הטבלה שמופיעה לפניכם יכולה להסביר את נתוני המסירות של המותגים השונים. למעט הרכבים מתוצרת יפן שחווים ירידה, ביתר מדינות המזרח - דרום קוריאה, תאילנד, סין ואפילו הודו, נרשמו עליות בולטות במכירות.

מחצית 2022 טבלת מסירות לפי ארץ

לעומת זאת, ברכבים מתוצרת המערב חלה ירידה משמעותי - בעיקר בתוצרת בריטניה, שחווה משבר גם בשל הברקזיט בנוסף לקורונה, אך גם ברכבים מתוצרת צ'כיה, טורקיה, סלובקיה ובלגיה.

ברכבים מתוצרת גרמניה חלה ירידה מתונה יחסית - ומשם מגיעים מרבית דגמי מרצדס, שרשמה עליה השנה. בתוצרת הצרפתית חלה עליה קלה, בעיקר הודות לטויוטה יאריס קרוס שמיוצר במולדת הבאגט והקרואסון.

מבין הרכבים שנמכרו השנה בישראל 52% יוצרו באסיה, 44% יוצרו באירופה (כולל טורקיה) ו-4% יוצרו באמריקה (ארה"ב, מקסיקו וקנדה). 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה