רק לאחרונה חשפה רולס רויס את הספקטר, חשמלית ראשונה למותג האולטרא-יוקרתי, אבל כעת נודע כי היצרנית בוחנת שילוב של הנעות מימן בדגמי החברה. במסגרת ראיון שנתן למגזין "אוטוקאר" הבריטי, אמר מנכ"ל היצרנית טורסטן מולר-אוטווס כי "מנוע בעירת מימן הוא לא משהו שננסה לפתח, כי זה נבדק כבר לפני שנים והוכח כלא יעיל".
הוא הוסיף כי "הדרך היעילה ביותר לשימוש במימן היא באמצעות תא דלק, ומבחינה זו זה לא שונה מהותית מרכב חשמלי עם סוללה. ההבדל הוא רק בדרך שבא מתקבלת האנרגיה. בבוא הזמן וכשהטכנולוגיה תבשיל יכול בהחלט להיות שזה יהיה הכיוון שלנו".
הנעת מימן לשימוש בתחבורה נחשבת ליעילה הרבה יותר מהנעה חשמלית המוכרת שבה סוללות נטענות מחשמל המיוצר לרוב מתחנות כוח מזהמות. למכונית מימן מנוע חשמלי, אך הוא מייצר את האנרגיה הדרושה להנעה בעצמו. הפקת החשמל מתבצעת בתהליך כימי המערב מימן המאוחסן במכל ייעודי וחמצן "רגיל" מהאוויר, ומזין כך סוללה קטנה שבתורה מזינה מנוע חשמלי שמחובר ישירות לגלגלים. תוצר הפליטה היחיד מהאגזוז הוא אדי מים נקיים לגמרי.
יתרון נוסף של המימן הוא תהליך התדלוק שאורך משך זמן דומה למנועי בנזין ודיזל, וקצר משמעותית משימוש ברשת טעינה מהירה. החיסרון העיקרי הוא שתחנות כאלו נדירות למדי, קצת יותר מ-250 תחנות תדלוק מימן בכל אירופה.

כיום כל דגמי רולס רויס מצויידים במנועי V12 ייחודיים עבורה, אבל אם תחליט על פיתוח מנוע מימן היא עשויה לעשות שימוש בידע ובנסיון שיש לבעלת הבית הגרמנית. שכן לב.מ.וו היסטוריה עשירה עם דגמים מונעי תא דלק, החל מההיידרוג'ן 7 מאמצע שנות האלפיים שהייתה מכונית מימן ראשונה על בסיס סדרה 7 ויוצרה במספרים מוגבלים, או ה-H2R, אב טיפוס למכונית מימן ששבר לא פחות מתשעה שיאי מהירות למכוניות מסוגו.
לפני כעשור החלה היצרנית הגרמנית בשיתוף פעולה עם טויוטה לפיתוח מערכות הנעה מבוססות מימן, ולאחרונה אף החלה לשווק את ה-X5 היידרוג'ן עם מערכת הנעת מימן דומה לזו של המיראי.
פורסם לראשונה ב- 13.06.23
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות