דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיג'ו 408: פנאי-קופה חדש

Getting your Trinity Audio player ready...

פיג'ו 408 הוא לא שם דגם חדש בארסנל הדגמים של היצרנית הצרפתית, שכן מזה 3 דורות הוא מוכר לקהל בסין כגרסת הסדאן של ה-308, גם של זו החדשה שהוצגה במרץ 2021 וטרם הגיעה לישראל. כעת הציגה היצרנית את הדגם לשוק האירופאי והגלובלי בתצורת פנאי-קופה, אך ללא סימול שני האפסים המוכר מדגמי הפנאי האחרים. מקבוצת לובינסקי, יבואנית פיג'ו בישראל, נמסר כי ה-408 צפויה להגיע לישראל במהלך שנת 2023.

פיג'ו 408

עיצוב ומידות

בדומה לאחותה לפלטפורמת EMP2, סיטרואן C5 X, גם ה-408 מעוצבת בסגנון פנאי-קופה. החזית מזכירה מאוד את הדור השלישי של ה-308 עם יחידות תאורה צרות וניבי הלד שיורדים אל הפגוש, ובדרך חוצים כונסי אוויר (מדומים) גדולים למדי. מלפנים מתנוססת כמובן סבכת היהלומים החדשה של פיג'ו.

מאחור נפגוש את עיצוב הפנסים החדש עם שלושת טפרי האריה, שמחוברים יחדיו לאורך דלת תא המטען, שגם לו קצה דמוי ספויילר. במעלה השמשה נמצאות שתי בליטות אותן מכנה פיג'ו "אוזני חתול". הפגוש גבוה מאוד ובהתאם לרוח הפנאי ישנן חצאיות, בתי גלגלים וגימורים שחורים למכביר.


מבפנים זהו הדור החדש של ה-i-Cockpit של פיג'ו עם לוח המחוונים הדיגיטלי השוכן מעל קו ההגה, מסך מולטימדיה המוטה אל הנהג עם מערכת הפעלה חדשה ופאנל כפתורי מגע הניתן להתאמה אישית, כאשר מעל המסך ממוקמים פתחי המיזוג. בין המושבים ישנה קונסולה גבוהה כשגם כאן נפגוש את בורר ההילוכים החדש והזעיר.

מידותיה של ה-408 לא רחוקות מאלו של מכונית המנהלים פיג'ו 508. אורכה עומד על 468.7 ס"מ (קצרה ב-6.3 ס"מ), רוחבה עומד על 184.8 (צרה ב-0.1 ס"מ), גובהה עומד על 147.8 (גבוהה ב-6.8 ס"מ) ובסיס הגלגלים עומד על 278.7 (קצר ב-1.3 ס"מ). תא המטען בנפח של 536 ליטרים (49 ליטרים יותר) ומגיע עד 1,611 ליטרים בקיפול מושבים.

פיג'ו 408

יחידות הנעה

פיג'ו 408 האירופאיות תשווק עם 3 יחידות הנעה כאשר לכולן הנעה קדמית ותיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. גרסת הבסיס בעלת מנוע 1.2 ליטרים, 3 צילינדרים עם הספק של 130 כ"ס ומומנט מירבי של 23.4 קג"מ. בשלב זה, היצרנית טרם פרסמה נתוני ההאצה וצריכת דלק.

הבאה בתור היא יחידת הנעה היברידית-נטענת המוכרת גם היא מקו המנועים של פיג'ו-סיטרואן. מדובר במנוע בנפח 1.6 ליטרים בהספק של 180 כ"ס ו-32.6 קג"מ. הסוללה בנפח 12.4 קוט"ש וטווח הנסיעה החשמלי טרם פורסם.

הגרסה הבכירה מצוידת במנוע זהה המוכר מפיג'ו 3008, כאשר ההספק עולה ל-225 כ"ס בעוד נתון המומנט נותר זהה. זמני הטעינה של הסוללות נעים בין שעה ו-40 דקות לבין 7 שעות, בהתאם לעוצמת הזרם.

פיג'ו 408

אבזור ובטיחות

ה-408 תציע מגוון פריטים שהוצגו גם ב-308 בדור השלישי, כגון לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10" ותצוגת תלת-מימד בגרסאות ה-GT, מסך מולטימדיה בגודל זהה עם קישוריות אלחוטיות לטלפון הנייד ואפשרות חיבור שני מכשירים באמצעות בלוטות' כמו גם עדכוני Over the air, משטח טעינה אלחוטי ו-4 שקעי USB, מצלמת רוורס בזווית רחבה של 180 מעלות ואפשרות למצלמות היקפיות 360 מעלות, כניסה ללא מפתח ופתיחת הרכב בהתקרבות, תאורת אווירה, תא מטען חשמלי הנפתח ללא מגע, גג פנוראמי נפתח, מערכת שמע מבית "פוקאל" עם 10 רמקולים וחישוקי 17, 19 או 20 אינץ'.

פיג'ו 408

בתחום הבטיחות ה-408 תציע עד 6 מצלמות ו-9 רדארים וכן מערכות בטיחות מגוונות כגון בלימת חירום עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, תיקון סטייה מנתיב, התרעת עייפות המנטרת גם את התנהגות הנהג, מערכת זיהוי תמרורים מורחבת המזהה גם תמרורי עצור, חד סטרי ואיסור עקיפה, תאורת מטריקס-לד, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לראיית לילה, התרעת רכב בשטח מת עם טווח זיהוי של עד 75 מטרים והתרעת תנועה חוצה מאחור. בנוסף פיג'ו תציע מערכת נוספת, "סמי-אוטונומית", המאפשרת עקיפת הרכב מלפנים וחזרה לנתיב במהירות של 70 ועד 180 קמ"ש.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה