דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיג'ו 308 סטיישן: הדור החדש נחשף

Getting your Trinity Audio player ready...

3 חודשים חלפו מאז חשפה פיג'ו את הדור השלישי של מכונית ההאצ'בק המשפחתית פיג'ו 308, עם עיצוב מרהיב והנעה היברידית-נטענת. כעת חושפת היצרנית את גרסת הסטיישן השימושית שתוצע עם מנועי בנזין, דיזל וכמובן גרסת פלאג-אין הייבריד, אך מהיבואנית לובינסקי, נמסר כי בשלב זה אין כוונה לייבא את גרסת הסטיישן. גרסת ההאצ'בק תגיע ברבעון הראשון של שנת 2022.

עיצוב ומידות

חזית ה-308 סטיישן זהה לזו של גרסת ההאצ'בק ומדובר בשפת העיצוב החדשה של פיג'ו שזוכה כמעט לתמימות דעים בנוגע לעיצוב המרהיב – סבכה קדמית הנמשכת אל תוך הפנסים הצרים וכמובן שיני הנמר האופיניות מקו הדגמים הנוכחי.
 
פיג'ו 308 סטיישן

החלק המעניין הוא כמובן הצדודית וחלקה האחורי של ה-308 סטיישן – הפרופיל יוצר אפקט מוארך עם גג משתפל בעקבות עיצוב הקורה האחורית ואילו השמשה לא יורדת בזווית ישרה כמו בדגמי סטיישן בעבר, כך שהמראה מזכיר עיצוב "שוטינג ברייק". החלק האחורי מעוצב עם קווים חדים בעיקר סביב יחידות התאורה והספויילר המובנה.

מבפנים אין שינוי לעומת גרסת ההאצ'בק ומדובר בעיצוב ה-i-Cockpit העדכני של פיג'ו, עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה חדשים (10 אינץ' כל-אחד). לעומת מותגים אחרים בהם מסכי המולטימדיה דחקו את פתחי המיזוג למטה, במקרה של ה-308 המצב דווקא הפוך.

פיג'ו 308 סטיישן

לעומת הדור היוצא, מידותיה של ה-308 סטיישן החדשה מציגות צמיחה במרבית המדדים. אורכה עומד על 463.6 ס"מ (ארוכה ב-5.1 ס"מ), רוחבה עומד על 185.2 ס"מ (רחבה ב-4.8 ס"מ), גובהה עומד על 144.2 ס"מ (נמוכה ב-2.9 ס"מ) ובסיס הגלגלים עומד על 273.2 ס"מ (ארוך ב-0.2 ס"מ).

פיג'ו 308 סטיישן

תא המטען מציע נפח של 608 ליטרים (9 ליטרים יותר) ועד 1,634 ליטרים בקיפול מושבים (תוספת של 21 ליטרים), זאת בנוסף לעוד 34 ליטרים של תאי אחסון בתא הנוסעים. עדכון נוסף בגרסת הסטיישן החדשה הם מושבים אחוריים המתפצלים 40/20/40, כך שניתן להעמיס פריטים באורך של עד 1.85 מטר.

בהשוואה לגרסת ההאצ'בק החדשה, הסטיישן ארוכה ממנה ב-26.9 ס"מ ובסיס הגלגלים ארוך ב-5.7 ס"מ (מידת הרוחב זהה ומידת הגובה נמוכה במ"מ אחד), ואילו תא המטען מציע תוספת של 196 ליטרים.

פיג'ו 308 סטיישן

מנוע וביצועים

פיג'ו 308 SW החדשה תציע מנועי דיזל, בנזין ופלאג-אין. גרסאות הפלאג-אין הייבריד עושות שימוש במנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים ויחד עם מנוע חשמלי ההספק המשולב עומד על 180 או בגרסה מחוזקת בעלת הספק של 225 כ"ס. טווח הנסיעה החשמלי (סוללה בגודל 12.4 קוט"ש) עומד על כ-57-59 ק"מ (בהתאם לגרסאות) ואילו זמני הטעינה עומדים על שעה ו-55 דקות (בעמדת טעינה ביתית) עם מטען פנימי של 7.4 קילוואט או 3 שעות ו-55 דקות עם מטען פנימי של 3.7 קילוואט.

לצד גרסאות הפלאג-אין תוצע ה-308 סטיישן עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 לטרים בהספק של 130 כ"ס או מנוע עם טורבו-דיזל בהספק דומה. כל יחידות ההנעה משודכות לתיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים.

פיג'ו 308 סטיישן

אבזור ובטיחות

אבזור הנוחות והבטיחות מציע מגוון עשיר בדומה לפיג'ו 308 האצ'בק החדשה. כך למשל נוכל למצוא פריטים כגון ריפודי בד משולב אלקנטרה או עור נאפה, מערכת עיסוי במושבים, תא מטען חשמלי, מערכת שמע משודרגת מבית Focal ועוד.

גם תחום הבטיחות יציע מגוון עשיר וכולל פריטים מוכרים כגון בלימת חירום, תיקון סטייה מנתיב והתרעת רכב בשטח מת, זאת לצד בקרת שיווט אדפטיבית בעלת יכולת סמי-אוטונומית למעבר נתיב.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה