חודש פברואר הסתיים עם 25,291 רכבים חדשים שעלו על כבישי ישראל, נתון דומה לזה של פברואר אשתקד. היציבות המסתמנת מגיעה אחרי ירידה של 15% בינואר, בין היתר בשל ימי העצירה הכפויה במסירות בתחילת החודש בשל העיכוב בעדכון קבוצות הרישוי. מתחילת השנה נמסרו בישראל 62,695 רכבים פרטיים, כולל מוניות ולא כולל מסחריות במשקל של מעל 3.5 טון.
יונדאי ממשיכה להוביל את השוק ומגדילה את המכירות המצטברות שלה בכ-7% לעומת השנה שעברה. יחד עם
קיה שצמחה ב-5%, נהנה הקונצרן הקוריאני מנתח שוק של כמעט 35% - נתון חסר תקדים בכל קנה מידה.
.png)
עליה במסירות נרשמה גם אצל סיטרואן, פורד, איסוזו ו-MG - אצל השלוש האחרונות ניתן להסביר את העליה בהשקת הדגמים החדשים (פומה, די-מקס ו-EHS) שהיתה לקראת אמצע 2021.
מנגד, חלק מהיבואנים חוו ירידות משמעותיות: אצל צ'מפיון מוטורס נרשמה ירידה חדה בכל המותגים - רק 5.4% בפולקסווגן, אבל כ-35% בסקודה ובאודי ולא פחות מ-68% בסיאט. גם קרסו מאבדת גובה: ניסאן ירדה ב-54% ואילו רנו צללה בלא פחות מ-81%, מסרה 474 רכבים בלבד וירדה מהמקום התשיעי בשנה שעברה אל המקום ה-25 בשנה הנוכחית, אחד מתחת לדאצ'יה שירדה בכ-10%. ירידות של 80% נרשמו גם אצל שברולט, שמסרה 508 רכבים וירדה מהמקום השמיני אל ה-21, ואצל הונדה שמסרה 119 רכבים וירדה מהמקום ה-21 ל-34.
.jpg)
בשוק היוקרה נדמה שמרצדס היא המרוויחה העיקרית, עם עליה של 12.7% ומיקום של כבוד בעשיריה המובילה של השוק. ב.מ.וו, אודי כאמור וגם וולוו חוו ירידה, אך לקסוס צמחה בלמעלה מ-27%.
מבין מותגי
הרכב החשמלי טסלה כמובן מובילה את השוק עם כמעט אלף יחידות, רובן ככולן בחודש פברואר. ג'ילי הספיקה למסור 391 יחידות, סרס מסרה 127 יחידות, סקייוול מסרה 95 יחידות, מקסוס מסרה 81 יחידות, JAC מסרה 36 יחידות ואייוייז עדיין ממתינה למשלוחים הבאים ובינתיים מסרה השנה שני רכבים בלבד.

הצצה לשוק המוניות מגלה תמונת מצב מעניינת: אם בעבר שלטו בשוק סקודה וקיה, הרי שהשנה טויוטה מובילה את השוק עם 351 מוניות שנמסרו. סקודה שניה עם 169 מוניות, קיה ומרצדס חולקות את המקום השלישי עם 92 מוניות, סיטרואן אחריהן עם 78 מוניות ורנו מסרה 55 מוניות. מספרים בודדים של מוניות נרשמו גם אצל סובארו, פולקסווגן, דאצ'יה, מאזדה, סאנגיונג ו-JAC.
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות