דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סקודה אוקטביה וסופרב יוצעו עם תיבה אוטומטית רגילה

Getting your Trinity Audio player ready...

מאת יתיר דוידוביץ

התיבה הרובוטית כפולות המצמדים של סקודה, וקונצרן פולקסווגן בכלל, (
DSG) נחשבת מעולה בכל הנוגע לצריכת דלק זריזות וזיהום אוויר. באשר לאמינות נשמעו לא פעם ביקורות על התיבה המדוברת. במהלך מעניין הודיעה סקודה כי בזמן הקרוב ימכרו בדגמי סקודה אוקטביה וסקודה סופרב גם תיבות אוטומטיות רגילות לצד תיבת ה-DSG. המהלך הזה נעשה, על פי סקודה, על מנת לאפשר אספקת מכוניות טובה יותר עקב הביקוש הגבוה וזמני המתנה ארוכים בעולם. לפי סקודה מחירי הגרסאות האוטומטיות יהיו זהים לאלו של הרובוטיות.


סקודה אוקטביה. מתהדרת בתיבה אוטומטית / צילומים: יצרן

התיבה האוטומטית תשודך רק למנוע אחד בהיצע של סקודה: ה-1.8 ליטר טורבו-בנזין (153 כ"ס). צריך לציין שגם מבחינת צריכת דלק ופליטת מזהמים וגם מבחינת ביצועים נתוני התיבה החדשה פחות טובים באופן משמעותי. היתרון של התיבות הללו נמצא דווקא בנינוחות שהן מספקות. התיבות הרובוטיות נוטות להיות קופצניות בהעברת ההילוכים ולרעוד במהירות נמוכה. תופעות אלו מוכרות בעיקר בתיבות חד-מצמדיות אך מתרחשות גם בתיבות עם שני מצמדים.  

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. למה להשמיץ את טויוטה? 
    אלי, 25-01-2012

    כן, לא התבלבלתי.
    מעניין שכאשר כתבי רכב מדברים על קופצנות הגיר "הרובוטי" של טויוטה, הם מציינים זאת בחומרה גדולה. כאשר הם מדברים על יצרנים אחרים, ובמיוחד על פולקסווגן, זו פתאום בעיה קלה.
    וכך גם בהשוואות לגירים אוטומטיים.
    היום יצא לי לנסוע, לראשונה, בפלואנס. מה אגיד, הגיר האוטומטי קופץ לא פחות, ואף יותר מאשר בטויוטה עם הגיר הרובוטי. נכון, בזחילה בפקק הטויוטה קופצנית יותר.
    אז למה כתבנו לא שומרים על אובייקטיביות?????

    סגור תגובה

חזור למעלה