8 שנים לאחר השקתו של הדור היוצא, שהיה מהנמכרים ביותר בקטגוריית הסופר מיני, משיקה צ'מפיון מוטורס את הדור החדש והחמישי של סיאט איביזה. מדובר לא רק בדגם חשוב מבחינת המכירות - כ-4,000-5,000 יחידות בשנה - אלא גם מבחינת המוצר עצמו, שיציג לראשונה כמה חידושים מסקרנים: זה הדגם הראשון של קבוצת פולקסווגן המבוסס על פלטפורמת ה-MQB A0, הראשון שיציע בישראל את מנוע ה-1.5 ליטר החדש והראשון בקטגוריה שיציע בקרת שיוט אדפטיבית.
סיאט איביזה החדשה, אותה בחנו לראשונה במסגרת ההשקה העולמית לפני חודשים ספורים, מציגה גידול משמעותי במרווח הפנימי ביחס לדור הקודם - שסבל מצפיפות ביחס למתחריו. האורך הכללי כמעט לא השתנה, אבל בסיס הגלגלים צמח ב-9.5 ס"מ משמעותיים ביותר. גם תא המטען רשם גידול מרשים של 63 ליטרים, כך שהאיביזה כיום היא אחת המכוניות המרווחות בקטגוריה.
המנוע העיקרי של סיאט איביזה החדשה יהיה ה-1.0 ליטר טורבו, עם 3 צילינדרים. בגרסה הידנית הוא יציע הספק של 95 כ"ס ובאוטומטית (DSG7) יציע 115 כ"ס, תוספת של 5 כ"ס ביחס לדור היוצא. הגרסה הזו, שתהיה הנמכרת ביותר, מאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 9.5 שניות ורושמת צריכת דלק ממוצעת של 21.2 ק"מ לליטר.
הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב
מעליה תוצע גרסה סמי-ספורטיבית, תחת השם EVO. גרסה זו מצוידת במנוע 1.5 ליטר טורבו, עם הספק מרבי של 150 כ"ס ומומנט של 25.4 קג"מ. מנוע זה ישודך לתיבת הילוכים ידנית בלבד, ועם השילוב הזה מאיצה האיביזה ל-100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות ומשיגה צריכת דלק ממוצעת של 20.4 ק"מ לליטר (יצרן).
האיביזה תוצע בישראל במגוון רחב יחסית של רמות אבזור. גרסת הבסיס תכונה בשם "רפרנס", והיא היחידה שתוצע עם המנוע החלש והתיבה הידנית, ותהיה גם גרסת הכניסה של האיביזה האוטומטית. בגרסה זו יש מערכת בלימת חירום אוטונומית, הפועלת גם במהירות בינעירונית, בקרת שיוט רגילה, מערכת להתראת עייפות, מסך מולטימדיה קטן יחסית בגודל "5, דיבורית בלוטות' ומראות צד בקיפול חשמלי.
הגרסה הבאה תיקרא בשם "סטייל", והיא צפויה לתפוס את עיקר נפח המכירות. זו כוללת בנוסף גם בקרת שיוט אדפטיבית, מראה נגד סנוור, מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל "8, חיישני גשם ותאורה, פנסי ערפל, חישוקים קלים וציפויי עור להגה, ידית ההילוכים ובלם היד.
גרסת ה-FR מציעה עיצוב מעט שונה עם צמד אגזוזים מאחור, חישוקי "17, תאורת לד לפנסי היום מלפנים ותאורת לד מאחור, תאורת אווירה פנימית, בקרת אקלים מפוצלת, גג שמש פנוראמי, בורר מצבי נהיגה ומערכת "פול-לינק" לסנכרון סמארטפון עם המולטימדיה.
חבילת FR PRO מוסיפה גם תאורת לד מלאה מלפנים, כניסה והנעה ללא מפתח, ריפוד אלקנטרה משולב עור, מערכת שמע של Beats ואופציה לשדרוג לחישוקי "18 בתשלום נוסף.
גרסת ה-EVO, שתוצע רק עם מנוע ה-1.5 ליטר, כוללת את כל הנ"ל ומוסיפה גם מצלמת רוורס, חיישני חניה היקפיים, קליפרים בצבע אדום וחישוקי "18 כלולים במחיר.
במסגרת ימי המכירות של צ'מפיון מוטורס, וכנראה שגם לאחריהם, תוצע האיביזה במחירי מבצע עם הנחות של כמה אלפי שקלים.
צביקה לוי, מנהל חטיבת סיאט בצ'מפיון מוטורס, ציין כי להערכתו שוק הרכב יקטן השנה במעט והמכירות יסתכמו בכ-275,000 כלי רכב - מתוכן 44,000 מכוניות סופר מיני. האיביזה החדשה צפויה לשמור על נתח שוק דומה לזה של הדור היוצא, בשל העובדה שרכב הפנאי סיאט ארונה שיגיע ארצה בקרוב ימשוך חלק מלקוחות האיביזה.
בשלב זה תוצע האיביזה במכירה מוקדמת, כאשר מכוניות ראשונות יגיעו ארצה ללקוחות בתחילת חודש אוקטובר.
עוד ציינו אנשי היבואנית כי בתחילת 2018 צפוי שדרוג למפרט הבטיחות של סיאט לאון, שעשויה לקבל בלימת חירום אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית. דן אורנשטיין, מנכ"ל צ'מפיון מוטורס, אמר כי לא מן הנמנע שבשנה הקרובה יחל מהלך של הרחבת אחריות ל-3 שנים בדגמי סיאט - אך לא התחייב על כך.
צפייה בתוכן סיאט איביזה החדשה בישראל: מ-78,900 שקל
בנוגע לשאלות על גרסאות ידניות מאובזרות יותר, ציינו אנשי סיאט כי בשנים האחרונות ישנו קושי מהותי במכירת מכוניות עם תיבת הילוכים ידנית, וכי דגמים רבים שיובאו ארצה נמכרים לבסוף במחירי מבצע ובמסגרת ימי מכירות, לאחר קושי במכירתם קודם לכן. עם זאת, במידה ויתעורר ביקוש, ישקלו לייבא גם גרסאות ידניות באבזור עשיר יותר.
עוד ציינו בסיאט כי ישנה כוונה לייבא את האטקה לישראל בגרסת ה-FR שהוצגה לא מזמן, וכן בגרסת קופרה ספורטיבית שצפויה להיות מוצגת בעתיד.
הסיבה שאין ביקוש לדגמים ידניים מאובזרים, היא שהם לא מציעים כאלה. לא של סיאט, לא של סקודה, ולא של פולקסווגן.
זו שטות אדירה. אני לא אקנה רכב חלש ולא מאובזר ב-78 אלף ש"ח, וגם לא אוציא 96 אלף ש"ח רק בשביל האבזור, ואקבל תיבה אוטומטית בה אני לא מעוניין. מחיר של 85-86 אלף לגרסה מאובזרת ידנית, הוא תמחור נכון ונותן פתרון למי שלא רוצה רכב מצוקמק, רק בגלל שהוא מעוניין בגיר ידני.