דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מחליפו של קרייזלר גרנד וויאג'ר נחשף - פסיפיקה

Getting your Trinity Audio player ready...


כשאתם חושבים על מיניוואנים אמריקאים בגודל מלא, קטגורייה בה שולט ביד רמה כבר לא מעט שנים קרייזלר גרנד וויאג'ר (בארצות הברית - טאון אנד קאנטרי) ואחיו הפשוט יותר דודג' גרנד קרוואן, עולים לראש הרבה תיאורים, רובם הגיוניים. "פרקטי", "מרווח", "נוח" ו"ענקי" הם כמה דוגמאות טובות. "סקסי", "מגניב", ו"מעוצב", קצת פחות.

כעת חושפת קרייזלר את הדור הבא של המיניוואן שלה, ומחליפה את שמו לקרייזלר פסיפיקה. המהלך, שברגע הראשון נראה מעט תמוה עקב הצלחתו הכבירה של הגרנד וויאג'ר, מתבהר כבר עם המבט הראשון בתמונות. הפסיפיקה החדש כל כך שונה מהרכב אותו הוא מחליף, שלהמשיך ולקרוא לו באותו השם יהיה לא הוגן.

קרייזלר פסיפיקה
קרייזלר פסיפיקה. להמשיך לקרוא לו באותו שם יהיה לא הוגן / צילום: קרייזלר

צפייה בתוכן מחליפו של קרייזלר גרנד וויאג'ר נחשף - פסיפיקה



עיצובו של המיניוואן החדש שונה מהותית מזה של הדגם היוצא וגם לא ממש קרוב לשום דבר אחר בקטגוריה. בחרטום נמצאים הפנסים המלוכסנים והדקים שהוצגו לראשונה בקרייזלר 200 וביניהם גריל דק עם צורה "זורמת" בהרבה מאשר בדגם היוצא. המטרה, כך עפ"י קרייזלר, לא הייתה רק לשוות לפסיפיקה מראה מודרני ונעים שיגרום לכל מי שזנח את הקטגוריה לטובת רכבי פנאי לחזור, אלא גם לשפר להפוך אותה ליעילה יותר אווירודינמית. התוצאה היא מקדם גרר נמוך יחסית של 0.3 בלבד.

קרייזלר פסיפיקה
קרייזלר פסיפיקה. העיצוב יפיפה וגם אווירודינמי

גם סביבת הנהג של הפסיפיקה החדש שונה מהותית מזו של הגרנד וויאג'ר. הוא זונח את ידית ההילוכים שמוקמה מימין להגה והפכה לחוגה על הקונסולה ולידה בלם יד חשמלי, שעבר ממקומו ליד דוושת הבלם. שילובי צבעים, גלגל הגה ועיצוב חדש של הקונסולה סוגרים את השינויים בעיצוב תא הנוסעים הקדמי.

קרייזלר פסיפיקה
קרייזלר פסיפיקה. סביבת הנהג חדשה לחלוטין

אבל במיניוואנים כמו במיניוואנים, הכיף האמיתי נמצא מאחורה. כאן ממשיכה קרייזלר להציע תא מטען ענקי שאת נפחו היא אפילו לא טורחת לציין. מה שהיא כן מספקת זה את נתון הנפח הכללי של הרכב, שעומד על 5663 ליטר, וכמו כן נתון מעניין של 2.43 כפול 1.21 מטרים, שהם שטח רצפת הרכב כאשר המושבים אינם בשימוש, רמז לכמות המטען העצומה שניתן לשנע במכונית. את כל אלה מצליחה קרייזלר להשיג בעזרת מערכת קיפול המושבים הגאונית שלה - Stow N' Go, שמאפשרת את קיפול כל חמשת (או ששת) המושבים האחוריים ישירות לתוך רצפת הרכב ובכך להפוך אותו כמעט למסחרית. הפעם, קרייזלר אינה עוצרת במערכת קיפול המושבים, והיא תציע גם שואב אבק אינטגרלי נשלף.

קרייזלר פסיפיקה
קרייזלר פסיפיקה. הפעם יש גם שואב אבק נשלף

קרייזלר פסיפיקה יגיע כשהוא מצויד במערך בטיחות אקטיבית מקיף, שכולל מערכת מצלמות היקפית להקלה על החניה, בלימת חירום אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים, מערכת חניה אוטומטית במקביל או בניצב ועוד.

קרייזלר פסיפיקה
קרייזלר פסיפיקה. 5,663 ליטרים של נפח

בזכות שימוש נרחב בחומרים קלים ושמירה על ממדים דומים לאלו של הדגם היוצא, קרייזלר פסיפיקה משיל כ-113 ק"ג ביחס לדגם הקודם ברמות גימור תואמות. אולם כמו עם מערכת קיפול המושבים, גם כאן קרייזלר לא עצרה ב"מספיק" והמשיכה עוד כמה צעדים קדימה והציגה את המנוע ההיברידי הראשון במיניוואן. ההספק הכולל של המערכת הוא 248 כ"ס, והיצרנית מצהירה על טווח חשמלי של כ-48 ק"מ ושעתיים בלבד לטעינה מלאה משקע חשמלי. לצד המנוע ההיברידי, תמשיך קרייזלר להציע את מנוע ה-3.6 ליטר 287 כ"ס.

קרייזלר פסיפיקה
קרייזלר פסיפיקה. מקום לשבעה או שמונה

כיאה לסגמנט שכל תפקידו בחיים הוא לשנע את כל המשפחה בנוחות מרבית, רשימת האבזור של הפסיפיקה ארוכה וכוללת אין ספור פריטים החל ממפתח חכם שמאפשר להגביל את המהירות ועצמת השמע המקסימליות, לנתק את השמע לחלוטין כשהנוסעים מלפנים אינם חגורים ואפילו למנוע את ניטרול מערכות הבטיחות כשאחד הצאצאים נוהג, עבור במערכת נטרול רעשים אקטיבית וכלה גג שמש פנורמי כפול המורכב מחלון גדול מלפנים וחלון נוסף קטן יותר מאחור.

קרייזלר פסיפיקה
קרייזלר פסיפיקה. חלון שמש כפול

קרייזלר מציינת כי שיווק הפסיפיקה יחל באביב 2016, והגרסה ההיברידית תצטרף להיצע במחצית השניה של השנה. טרם ידוע מתי יגיע לישראל.

לדגמי קרייזלר בישראל - קרייזלר

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה