דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

למרות ההבטחות למלאי זמין - משבר השבבים רחוק מלהסתיים

Getting your Trinity Audio player ready...


בשבועות האחרונים מדווחים חלק מיבואני הרכב בישראל על קיצור משמעותי של זמני האספקה בדגמים רבים, ועל "מלאי גדול וזמין" בדגמים אחרים. אלא שלמרות האוויר לנשימה שקיבלו כאן המשווקים, משבר השבבים העולמי רחוק מלהסתיים.

למרות ההבטחות למלאי זמין - משבר השבבים רחוק מלהסתיים
בשבוע האחרון בלבד יוצרו כ-35 אלף כלי רכב פחות מהמתוכנן ומתחילת השנה בוטל ייצורם של כמעט 400 אלף כלי רכב חדשים. לפי הערכות עדכניות, עד סוף השנה ירדו מפסי הייצור כ-2.75 מיליון כלי רכב פחות מהמתוכנן. בארה"ב יבוטלו כ-900 אלף מכוניות חדשות, באירופה כ-800 אלף ובאסיה (לא כולל סין) כ-700 אלף. בסין עצמה יבוטלו עד סוף השנה כ-170 מכוניות חדשות. כך מדווח אוטו-פורקסט העוסק בניטור דיווחי היצרניות.

למרות ההבטחות למלאי זמין - משבר השבבים רחוק מלהסתיים
נזכיר שבעבר כבר פרסמנו כי לפי הערכות, משבר השבבים לא צפוי להסתיים בשנים הקרובות. הדרישה הגדולה לשבבים בעידן המוטורי החדש יחד עם הזמן הרב שנדרש כדי להקים פסי ייצור נוספים, הם חדשות לא ממש טובות לממתינים לסיום המשבר. "נגדיל באופן עקבי את יכולת הייצור במהלך השנה, אבל הדרישה (לשבבים) צומחת בהתמדה", אמר בתחילת השנה לפייננשל טיימס חסן אל חורי, אמריקאי יליד לבנון המנהל את פעילות יצרנית השבבים הגדולה אונסמי (Onsemi). לדבריו, כל השבבים המתקדמים שתייצר החברה במהלך השנה הקרובה נמכרו מראש לתעשיית הרכב ועבור מכוניות חשמליות. בסך הכל צפוי היקף ייצור השבבים של החברה לגדול השנה ב-30% השנה, וזה לא יספיק.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

גרג לאו, שסיפק בעבר שבבים חכמים לתעשיית הרכב, אישר כי המעבר המהיר ממכוניות בנזין לרכב חשמלי, אחראי במידה רבה למחסור. "המעבר בלתי ניתן לעצירה" אמר והעריך שעד סוף העשור הנוכחי תגדל הדרישה השנתית לשבבים מתקדמים בכ-14%. 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה
iCar עוזר חכם
שלום! אני העוזר החכם של iCar. במה אוכל לעזור לך היום בנושא רכב?