זמן קצר לאחר שפורשה חשפה את ה-911 דקאר המפתיעה, משיבה למבורגיני עם גרסת שטח משלה למכונית העל הורקאן. הייצור צפוי להיות מוגבל ל-1,499 יחידות בדיוק, וזו צפויה להיות הגרסה האחרונה של ההורקאן לפני שהיצרנית תציג דור חדש עם הנעה חשמלית.
כבסיס משמשת ההורקאן EVO עם מנוע V10 בנזין אטמוספרי בנפח 5.2 ליטר עם 610 כ"ס, 30 כ"ס פחות מהמקור בגלל שינויים נדרשים בסעפת היניקה. בין היתר עקב כונס האוויר המוצב על הגג, ואמור כך לשאוב אוויר נקי מאבק. המנוע מחובר לאותה תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד עם שבעה יחסים והנעה כפולה קבועה, עם דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור. אבל הביצועים צנועים מה-EVO עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות (חצי שניה יותר). המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-260 קמ"ש (65 קמ"ש פחות).

הגבלת המהירות נובעת בעיקר מצמיגי ברידגסטון דואלר AT002 אגרסיביים יותר מהפירלי P-זירו ב-EVO, שפותחו במיוחד עבור הסטרטו עם יכולת נסיעה לאחר תקר במהירות של עד 80 קמ"ש למרחק של עד 80 ק"מ. הם גם צרים יותר (285/40 מאחור, 235/40 מלפנים) ומולבשים על חישוקים קטנים יותר ("19 לעומת "20 ב-EVO).
שינויי נוסף נוגע למיתלים המאפשרת הגבהת מרווח הגחון ב-4.4 ס"מ, עם מפסקי סרנים מורחבים (3 ס"מ מלפנים, 3.4 ס"מ מאחור) המאפשרים מהלך ארוך יותר ונתמכים קפיצים ובולמי זעזועים בכיול ייעודי. גם מחשב ניהול מערכות המוכר של למבורגיני (LDVI) שונה, עם תוספת מצב המכונה 'ראלי' לבורר הנהיגה הייעודי, לטובת נסיעה בדרכי כורכר, חול ובוץ. כמו ב-EVO, גם כאן יש היגוי לגלגלים האחוריים ומערכת בלימה זהה עם דיסקים קרמיים (380 מ"מ ושש בוכנות מלפנים ו-356 מ"מ וארבע בוכנות מאחור).

שינויים למראה החיצוני כוללים פגושים שונים ופחות פגיעים מלפנים ומאחור, בתי גלגלים מובלטים בצבע שחור, צמד פסי גגון וצמד גופי תאורה עוצמתיים מלפנים.
פורסם לראשונה ב- 01.12.22
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות