לעמוד הדגם בקטלוג - יונדאי ix35
לאחר שחשפו את הקונספט יונדאי HED-6 בתערוכת ז'נבה 2009 וזכו לתגובות חיוביות, מתכוננים ביונדאי לשלב הבא במתקפת היצרן על אירופה: שיווק יונדאי ix35 הסדרתית, שיחליף את יונדאי טוסון בתור נציגה של החברה הקוריאנית בפלח רכבי השטח הקומפקטיים. ביונדאי מבקשים לגרוף נתח שוק גדול יותר בשוק הרכב האירופאי, ובמיוחד בפלח הכביש-שטח הפופולרי. זאת בניגוד לטוסון היוצא שכוון יותר לשוק האמריקאי: פיתוחה של יונדאי ix35 החדשה נעשה במרכז הפיתוח האירופאי של החברה בגרמניה.
הקוריאנים חושפים שפת עיצוב חדשה עם יונדאי ix35, כאשר החרטום שואב מאפיינים עיצוביים דווקא מדגמי פורד. הקווים החדשים תפוחים הרבה יותר, וממבט צידי מזכיר ה-ix35 את האחות הגדולה - יונדאי סנטה פה. מימד האורך צמח ב-8 ס"מ (441 לעומת 433 ס"מ בטוסון היוצא) ובסיס הגלגלים צמח בס"מ בודד, ועומד על 164 ס"מ בדור החדש של המכונית. מימדי הגובה והרוחב דווקא קטנו בסנטימטרים בודדים.
בניגוד לספקולציות הקודמות, בשלב זה לא יציע הטוסון החדש מנוע בנזין מוגדש, אלא דווקא יחידת בנזין מסורתית בנפח 2.0 ליטרים ובעלת הספק נאה של 166 כוחות סוס ו-20.1 קג"מ מומנט. אמנם מדובר בנתוני הספק נמוכים במעט מהדור היוצא, שנעזר במנוע V6 בשרני והציע 175 כוחות סוס ו-24.6 קג"מ מומנט, אך תיבת הילוכים מודרנית בעלת 6 יחסי העברה ודיאטה שעברה המכונית החדשה מוחקות את הפער.
החדשות המעניינות יותר נוגעות דווקא ליחידת הדיזל, אף היא בנפח 2.0 ליטרים. המנוע החדש יספק 184 כוחות סוס מרשימים מאוד ונתון מומנט כפול מגרסת הבנזין - 40 קג"מ. עם זאת, בשל היחס העוין של הרפורמה הירוקה למנועי דיזל, גרסת הדיזל המעניינת כנראה תהיה יקרה משמעותית מהגרסה לוגמת הבנזין. גם מנוע הדיזל הישן על 140 סוסיו יוצע במגוון. יונדאי ix35 תוצע הן עם הנעה כפולה והן עם הנעה קדמית בלבד, שאמורה להיות פופולארית יותר משהייתה בטוסון.
ברוח המודרניזציה, יוצעו שלל אופציות אבזור מעניינות ברכב החדש - למשל גג שמש פנוראמי, חישוקים אופנתיים ומערכת בקרת ירידה במדרון לטובת היורדים בשטח. מפרט הבטיחות אינו מאכזב, וכולל 6 כריות אוויר ומערכת בקרת יציבות (ESP), כמו גם מצלמת נסיעה לאחור משולבת במראה האחורית.
הרכב החדש נחשף לראשונה בתערוכת פרנקפורט בספטמבר 2009, כאשר ביונדאי מתכוונים למכור 300,000 יחידות של ה-ix35 ב-2011. אלינו צפויה יונדאי ix35 להגיע בסביבות יוני 2010. אין ספק שמדובר ברכב משודרג לעומת הטוסון המיושן, אך גם המחיר צפוי לצמוח. יונדאי ix35 בגרסתה הבסיסית - 2.0 ליטר בנזין אוטומטית - תעלה כ-170,000 שקלים, המהווים עלייה של 10,000 ש"ח לעומת הדגם הישן.
לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי
פורסם לראשונה ב- 25.08.09
למאמר זה התפרסמו 11 תגובות