דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

האיחוד האירופי נכנע - מנועי בעירה פנימית ישארו בשימוש גם אחרי 2035

Getting your Trinity Audio player ready...

אחרי שבחודש שעבר דיווחנו כי גרמניה מתנגדת להחלטת האיחוד האירופי לאיסור מכירת מנועי בנזין ודיזל החל מ-2035, כעת מדווחת התקשורת האירופית על הסכם חדש שהושג, לפיו תתאפשר מכירה של רכבים עם מנועי בעירה פנימית גם לאחר תאריך היעד - בתנאי שאלו יתודלקו בדלקים סינתטיים, שמאפשרים שמירה על ניטרליות פחמנית.

ההסכם, שצפוי לעלות להצבעה בהמשך השבוע, מגיע לאחר סכסוך מתוקשר בין תעשיית הרכב הגרמנית - מגובה על ידי שר התחבורה הגרמני וולקר וויסינג - לבין נציגות הפרלמנט האירופי. 

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

בכך מצליחה תעשיית הרכב האירופית לבלום את המעבר המהיר והיקר למנועים חשמליים, שמעניק יתרון עצום ליצרניות רכב סיניות הנהנות באופן טבעי מעלויות ייצור נמוכות יותר. ובכל מקרה, אפשרות השימוש בדלקים סינתטיים (e-fuels) תעניק למנועי הבעירה הפנימית הקיימים חיים חדשים, ותקטין את ההוצאות המיידיות של היצרניות בפיתוח מואץ עוד יותר של דגמים חשמליים חדשים.

באיטליה דרשו לכלול בהסכם גם שימוש בדלקים ביולוגיים, אך הביעו שביעות רצון גם מההבנות שהושגו. לטענתם, הדרישה לניטרליות פחמנית כוללת - ולא לאפס פליטות מהרכבים עצמם - תאפשר גם את השימוש בדלקים ביולוגיים, שכן אלו משיגים את אותה מטרה סופית.

מנגד, פעילי איכות הסביבה מחו על ההסכם שהושג. בגרינפיס כינו את ההסכם "פשרה מסריחה" וטענו כי ההסכם מהווה "כישלון בהגנה על האקלים שצפוי לפגוע באירופה". לדבריהם, הפשרה מסיטה את המיקוד הנדרש מהמעבר לתחבורה חשמלית נקיה.

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה